klo 19:41 | 2.11.2014
Että semmonen ajanviete ohjelma. Parit on tyylikkäitä, asuihin on panostettu ja osaamiseen.
Mutta mitä hittoa koko estraati sotketaan vilkkuvilla, läpättävillä valoilla jopa parketti on täynä kaiken maan koukeroita.
Eli koko katsomiselämys on pilattu.
Jaa-a, olisko ne vilkut ja välkyt suunnattu hieman nuoremmalle katsojaryhmälle ? Ettei olis liian tylsää heille. Perheohjelmassa on kaiketi jokaiselle jotain, mutta sen vaan sanon että jäisi tanssimatta kuvioiden ja valojen läikkeessä, huimaamaan alkaisi ja migreenikin varmaan tulisi.
kehtaiskohan tätä ohjelmaa kommentoida, tanssista en kovin paljon tiedä, olen tanssinut neljännesvuosisadan, lavoilla, ravintoloissa, missä nyt milloinkin on tansseja ollut, kilpaillutkin joitakin vuosia, suomenmestaruuskilpailussakin on kerran mitali kaulaan heitetty,
olen myös jonkun kerran osallistunut kilpailuihin, joissa yleisö on ennen voittajan julistusta tullut sanomaan, että olin ylivoimaisesti paras ja yllätys, yllätys, kun en päässytkään edes kolmen parhaan joukkoon, alkoi yleisö buuamaan ja huutelemaan, että mitä pelleilyä ja tuomaripeliä tämä on, voittajathan on tuolla, osoitellen minua ja pariani,
että niinkuin sanotaan, että kauneus on katsojan silmissä, on arvostelulajeissa paras myös se joka on senhetkisen tuomariston paras, jos tuomaristo vaihdettaisi, voittaja olisi ehkä joku toinen.
juoksu on siitä hyvä laji, että ensimmäisenä maaliviivan ylittänyt on paras, sitä ei tuomari voi muuttaa.
niin, sanosko nyt kilpailijoiden arvostelusta, että ainakin jos jorma ihastuu johonkin pariin, niin se saa tanssia vaikka päällään pystyssä, niin saa aina huippupisteet,
jukan tuomarointiin luotan eniten, muiden on nyt välillä vähän sitä sun tätä,
perustanssi on väliin aika hukassa, keksitään kaikenlaista naisen pyörittämistä ja nostelua, vähempikin riittäisi, mutta ymmärrän, että jos ei osaa, niin pitää keksiä jotain muuta,
haluaisin nähdä hyvää perustanssia, kolmen parhaan joukkoon rankkaamistani, joku on aina ollut voittaja ja usein olen senkin tiennyt/arvannut, mutta en aina,
joka vuosi jotain/joitain lellitään, viime vuonna se oli raksu, tänä vuonna on pete,
parhaimmistosta olen eri mieltä, viime sunnuntai tansseista olen jopa jukan kanssa eri mieltä,
mitäs jos jätettäis suosimiset pois ja arvosteltais ihan rehellisesti, tosin telkkarin katsojan näkökulma on erilainen, ymmärrän, meistä joku hyvä voi näyttää huonolta ja päinvastoin,
nähdään parketeilla
Kyllähän tuo meno diskotouhulta vaikutti. Tosin tanssijat oli mieltäneet asian ehkä toisin.
Nyt ei muuta kuin talvea ja luistelua vartomaan. Siellä ei esiintyjiä hukata valosotkuun noin törkeesti. Jopa kamerat seuraa paremmin. Tietty tuomaripeliä on mutta sille ei voi mitään.
Moi ! 50- 60 luvulla tanssitiin hyppyjenkkaa , säkkijärven polkkaa, valssia ja tangoa !
Siinä taitoa ja kuntoa vaadittiin, Oli pönkähameet nailonsukat ja pojilla musta puku nailonpaita, ja rasvatukka.
Mutta kyllä sitä mieluusti katsoo näitä tanssikisoja, reipasta meininkiä ja kauniita pukuja.
Katsojien äänet pitää huonommankin parin parketilla kisaamassa monta kertaa. Jos jollakulla on paljon kavereita ja kannattajia, jotka äänestää, silloin pärjää pinnalla. Olisko homma reilumpaa, jos vain tuomarit tekisivät valinnat ? Tosin nyt on päteviä tuomareita vain 2, toiset on muuten vaan.
Nuo tanssithan ovat ..vain viihdettä..sitä on mukava katsella. On myös kiinni siitä onko esittäjäpersoona muuten miellyttävä ja luonnollinen. Pete on sitä viimeiseen asti. On hyvä tanssija tuo näyttelijänainenkin, mutta käytöksensä tuntuu aikuisen teeskentelyltä. Ei silloin vetoa tanssinsakaan, vaikka onkin taitava. Pete voittaa!