Kommentit (1)

Vierailija

ovatko taidemaalarit niin erikoisia tyyppejä kuin väitetään ?

miten erikoisia heidän sitten pitäisi olla, ovatko nörtit erikoisia, entä lääkärit, kansanedustajat, näyttelijät, no ovat ja eivät ole,

taiteilijoiden osalta minun kai pitäisi tietää, olenhan taiteillut neljännesvuosisadan puoliammattilaisena, kaiken isäksi myynyt töitäni, toisin kuin ns apurahataiteilijat, joita pidän reppanoina,

olen tietenkin tavannut paljon taiteilijoita, jos joku asia meitä yhdistää, niin se on tietynlainen näkemys elämästä ja taiteesta, ehkä tietynlainen mentaliteettikin, mutta olemme kyllä kaikenkaikkiaan myös useimmat omia yksilöitämme, paljon on reppanoita, jotka tekevät töitä, joita ei juuri kukaan huoli, eivätkä he myös kehity, vaan polkevat paikoillaan,

sitten on niitä, jotka osaavat tehdä töillään tuloja ja kehittyvät koko luomiskautensa ajan, monet ovat lisäksi ns monitaiteellisia, itselle siunaantunut laulu, tanssi, kirjoitustaito, soittotaito

että ihan hyvin olisi voinut jopa elättää itsensä millä tahansa edellämainituista,

kuitenkin olen työskennellyt pääasiassa liike-elämässä ja taide on ollut kiva harrastus,

josta siitäkin on tullut omat tulonsa, mutta kun päätulolähde on ollut joku muu,

niin ei ole ollut paineita, ei ole tarvinnu tehdä ns leipätöitä,

vaan on voinut keskittyä laatuun

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat