Vierailija

Kenkien liukuesteet on tärkeää ja estää esim.lonkkamurtumat, joiden parantuminen on hidasta.

Kommentit (6)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tiedä tuosta portviinistä.  Rommi tai konjakki  istuu mielestäni paremmin yömyssyksi ikäihmiselle.   Suunnilleen virallinen 4 senttinen.  Jos kylmä tai kolotuksia niin tupla.  Kyllä rentouttaa ja nukuttaa.

Keksin kyllä muutakin:

- Zumba- tai jooga-asu

- Kävelysauvat

- Askelmittari

- Hiusväriä

-Torkkupeitto

- Tena -siteitä

- Aino -tossut

- lääkedosetti

- lippu Särkänniemeen tai Linnanmäelle - kaikkiin laitteisiin

Olen jäänyt eläkkeelle alkusyksystä 2014. Enemmän kuin yllämainitussa listassa olevia tavaroita, olisin kaivannut seuraavaa:

- vertaistukea, mukana kulkijoita

- miten muodostaa uusi verkosto eläkeläisten kanssa

- miten hoitaa vanhaa verkostoa, "entiset ystävät"

- tuon ylläolevan hoitamiseen tarvitsisin kunnollista some-koulutusta

- lisäksi olisi hyvä koota tietopaketti eläkeläisten etuuksista

- samoin terveystietoa eläkeläisille

- muuttunut rahatilanne, kulujen sopeuttaminen eläkkeeseen, esim. lääkkeet ovatyllättävän kalliita, kun niitä alkaa tarvita enemmänkin

- Kaiken tämän voisi koota uusien eläkeläisten virkistysviikonloppuun jossain mukavassa kylpylässä tai vastaavassa...

Olen jäämässä kolmen vuoden päästä 65-vuotiaana eläkkeelle. Mieheni on jo eläkkeellä.

Olen liittynyt Tampereen Teatterin teatterikerhoon mieheni kanssa jo joitain vuosia sitten.

Olen liittynyt Tampere Seuraan.

Olen liittynyt Marttoihin.

Tämän lisäksi sekä Tampereen työväenopistossa että Ahjolassa on mielenkiintoisia kursseja meille

molemmille.

Lapset ja lapsenlapset asuvat lähellä ja meillä on heihin läheiset välit ja sukulaisia on sadan kilometrin

säteellä melko monta kymmentä.

Voin myös paremmin osallistua oman sukuseurani toimintaan.

Asumme omakotitalossa ja olemme huolehtineet kaikki isommat korjaukset jo valmiiksi sekä

huolehtineet siitä, että voimme mahdollisimman pitkään asua siinä. Asumme järven läheisyydessä ja

uiminen onnistuu siten aivan ilmaiseksi. Samoin käymme lastenlasten kanssa uimassa talviaikaan uimahallissa jo nytkin kerran kuussa.

Elämä ei todellakaan lopu eläkkeelle jääntiin, vaan silloin alkaa se kolmas elämä.

Meillä on molemmilla myös ns. työhuoneet, joissa voimme harrastaa kädentaitoja.

Minulla on ompelukone, saumuri ja kangaspuut. Lisäksi neulon ja virkkaan.

Miehelläni on puutyövälineitä jne.

Eli me olemme onnellisessa asemassa, että voimme tulojen pienentyessäkin elää antoisaa ja

virikkeellistä elämää.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat