Mistä lisätienestiä?

Vierailija

Tarvitsisimme pieneen eläkkeeseemme lisätienestiä, mutta mistä/miten löytyisi jotakin lisäansion mahdollisuutta? Olemme terveitä eläkeläisiä ja mahdollisuus olisi vielä tehdä jotakin. Ei ehkä enää kokopäiväistä kuitenkaan. 

Kertoilkaapa joitakin lisätienestivinkkejä!

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Me kärvistelemme samassa tilanteessa pienillä eläkkeillämme. Olen saanut lisätienestiä mm. näillä keinoilla:

- leivon aina juhlapyhien alla erilaisia leipomuksia ja myyn niitä torilla, joka täällä on ilmainen

- kerään marjoja ja sieniä myyntiin

- mieheni tekee polttopuita ja vie tutuille

- kokkaan muutamalle vanhukselle heidän lempiruokiaan

- neulon myyntiin sukkia, myssyjä ja lapasia

Noilla mainituilla tavoilla olemme saaneet lisätienestiä muutaman tonnin vuodessa.

Vierailija

Pullojen ja tölkkien keräily, marjojen poiminta, kirpparin ostoskierros + näitten tavaroiden myyminen netissä pienellä voitolla, joulukiireapulainen y.m. Mutta yksi on yli muitten jossa tienestimahdollisuus on paljon parempi, nimittäin osakekauppa. Ei tarvitse muuta kuin perehtyä alaan, seurailla kursseja, ei ottaa liian isoja riskejä ja ei muuta kuin kauppaa käymään.

Ylipäänsä eläkkeelle ei kannata mennä jos ei ole ihan pakko. Eläkeläisellä on huomattavasti vähemmän rahaa käytössään verrattuna työelämässä olevaan.

Hyvin moni haluaisi mahdollisimman nopeaa nauttimaan eläkettä. Ei pitäisi sitten marista kun ei rahat riitä oikein mihinkään.

Vierailija

Varmin tapa päästä pienistä rahoista on juuri osakekauppa. Nykyisin on sellainen taloudellinen aika, että mikää osake ei ole turvallinen tai tuoottovarma. Toimituskulut vievät mahdolliset pienet voitot ja kaikkikin voi mennä. (esim. Talvivaara).

Liikaa tavaraa kannattaa myydä vaikka Tori.fi:ssä. Se on helppoa ja ilmaista.Kun määrää hinnan sopivaksi, kauppa käy.

Vierailija

Ainakin minä olen  netonnut osakkeilla mukavasti. Siis hyvä, en sano varmin, tapa saada muutama lantti lisää.

Nyt vasta onkin oiva aika tehdä osakekauppaa ja kaupankäynnin kustannukset ovat esim. Nordnetissä hyvin pienet. Osakkeet ovat yleensäi joulun alla matalammalla tasolla.

En harrasta spekulatiivista osakekauppaa, niinkuin esim. Talvivaaraa. Mutta uskoisin että Talvivaara tulee vielä joskus, sen satu ei tähän lopu.

Vierailija

Jos myyntityö kiinnostaa, olethan yhteydessä. Kurkkaappa lisää sivuiltani facebookissa It Works by Noma. Laita priva-viestiä facebookin kautta, jos kiinnostuit niin kerron lisää. :)

Vierailija

Tiskaamaan pääsee 4h ja siivoamaan, vuokrafirmoilla sellaisia on. Tosin se syö kyllä nuorempien työpaikkoja. Mihin muuten eläkeläinen tarvitsee ison määrän rahaa, sitä ihmettelen. Minä saan eläkettä alle tuhat euroa ja sillä olen pärjännyt iha n hyvin. "Ei ne suuret tulot vaan pienet menot"

Vierailija

Perheessämme on sairautta ja haluaisimme tukea sairasta perheenjäsentämme vähän enemmän ja siksi olisimme valmiita tekemään työtä lisätienestin saamiseksi. Olemme pieneläkeläisiä molemmat. Me itse olemme kyllä terveitä.

Vierailija

Aika vaikea eläkeläisen on saada työtä kun nuoremmatkaan eivät tahdo saada. Kumpi tulee työnantajalle halvemmaksi palkata eläkeläinen vai nuorempi työikäinen, tarkoitan lähinnä sivukustannuksia. "Harmaa työ" on sitten eri asia ja luulen että sitäkin harrastetaan kohtalaisesti.

Vierailija

Oma vinkkini on leipoa ja tehdä jouluisia koristeita, käsitöitä ynnä muuta jouluun liittyvää ja myydä niitä joulumyyjäisissä sekä pikkujouluissa. Pari vuotta sitten sain 320€ puhtaana käteen taatelikakuista, pipariasetelmista, joulukoristeista ja kokkaamalla laatikot tilauksesta halukkaille. Minulla on leivinuuni, joten kuusi perhettä tilasi koko joulun leivät, leivonnaiset sekä laatikot minulta. Muuta en jaksanutkaan viime joulun alla myyntiin tehdäkään. Käteen jäi yli 400€. Minulla on alan koulutus ja yli neljänkymmenen vuoden kokemus herkkujen valmistamisesta.

Mieleenpainunein tilaus on perinteinen sorkkarokka laskiaiseksi, syöjiä 50, laskiaispullat ja kahvi jälkiruuaksi sekä mainittuja pullia myös myyntiin. Ruuat, tarjoilu ja ohjelma tuottivat n. 400€ puhtaana taas kouraan. Stunnainen torimyynti kun ei ole veronalaista tuloa ja tämä ryhmä vietti juhlaa torin laidassa olevalla kodalla.

Mielikuvitusta peliin, jotain erinomaista osaa jokainen tehdä ja myydä.

Vierailija

Rakennuksilla ja pikku remonttikohteissa on kivasti  keikkaa.  päivä tai viikko. 

Palkkion lisäksi polttopuuta mitä pakuun mahtuu.  Ammati kirvesmies.

Vierailija

Hei!

Pienet eläkkeet ovat monen eläkeläisen ongelma. Kun terveyttä ja kuntoa kuitenkin on, kyselisin kaupoista ja kahviloista (torikahvilat mukaan lukien) pieniä apumiehen ja -naisen hommia.

Moni yrittäjä tarvitsee satunnaista apua. Puhelimen soiton päässä oleva apu voi olla usein hyvinkin arvokasta.

Osakkeista pitäisin näppini irti, ellei säästössä ole rahaa jota käyttää, voi onnistaa tai sitten ei. Joka tapauksessa osakkeilla ei oikein hetkessä tai muutamassa vuodessa pääse lisätienisteille, se on viime kädessä pitkäaikaista puuhaa.

Joka tapauksessa eläkeläisen lisätienistit ovat yhtä sallittuja tässä mnaailmassa, kuin kaikkien muidenkin, mielikuvitus liikkeelle ja myös itsekin liikkeelle.

Vierailija

Tämä vinkki vaatii vähän aikaa, mutta sitä on ylimääräistä, niin osallistu nettikisoihin ja ilmaisiin testiryhmiin! Näistä voittaa mukavasti vaikkapa elokuvalippuja ja tuotepalkintoja, joita voi antaa myös lahjaksi, jos on rahasta puutetta. Itse olen päässyt testaamaan esim. kalliita kosteusvoiteita! 

Tällä sivulle tulee paljon uusia kisoja päivittäin, joten voittomahdollisuudetkin ovat aika hyvät! 

http://arvontahullut.fi/

Vierailija

Minäkin olen "hankkinut" nettikilpailuilla ihan mukavasti, kun olen voittanut esim. ihonhoitotuotteita.  Ei tarvitse ostaa pitkään aikaan niitä, kun on "jemmassa". 

Samoin olen voittanut erilaisia tuotteita, mitkä olen antanut lahjaksi.

Ennen joulua ostin itselleni ihanat kengät edullisesti, kun voitin lahjakortin kenkäkauppaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat