Pelivaraa talouteen käänteisellä asuntolainalla – miten käy perinnön?

Riittääkö eläke elämiseen? Entä mistä rahat putkiremonttiin? Käänteinen asuntolaina voi tuoda talouteen väljyyttä.Lue koko juttu

Pelivaraa talouteen käänteisellä asuntolainalla – miten käy perinnön?

Kommentit (7)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Voi kun tähän artikkeliin olisi todella hyödyllistä saada asiallisia kommentteja ihmisiltä, jotka ovat oikeasti harkinneet tätä vaihtoehtoa!

Oletteko harkinnan jälkeen päätyneet tähän käänteiseen asuntolainaan vai ette? Miksi olette tai miksi ette? Missä pankissa?

En lukenut tuota artikkelia, mutta olen itse myynyt oman osakkeen ja siirynyt vuokralle edulliseen asuntoon ja nyt on kaikki hyvin. Perintöä ei kukaan lapsistani toivo minulta kun jokaisella on jo oma elämä ja tulon lähteensä. Eikä siinä ole mitään järkeä että vain perinnön takia elämän valinnat tehdään.

Vierailija

Miksi pitäisikään ajatella mitä jää jälkipolville jaettavaa, onko se jonkinasteista ylpyttä!

Ei ole mitään järkeä itse kitkuttaa nälkärajalla, että lapsille jäisi omaisuutta ja näyttöä kuinka hyvät ja ajattelevat vanhemmat ovat oleet loppuun asti. Yrittääkö vanhemmat paikata jotakin lapsensa elämästä pois jäänyttä hyvää, itse kitkuttamalla. Että kuolemansa jälkeen vielä saavat tasoitusta.

Eikö ihmiset osaa ja tahdo nauttia elämästään loppuun asti, niin kuin on tarkoitettu?

Eikä se ole itsekkyyttä!

Vierailija

Tuo käänteinen asuntolaina on ihan järkevä ratkaisu, jos tykkää asua nykyisessä asunnossa. Muutenhan voi/kannattaa myydä asuntonsa ja siirtyä vuokralle. Kyllä loppuelämän laadullakin on merkitystä.

Vierailija

Eläkkeiden ostovoimaa heikentävä ns. taitetun indeksi keksi Lipposen hallitus. 20 vuotta tämä indeksi on köyhdyttänyt eläkeläisiä. Nyt Senioriliike ry. on tehnyt kansalaisaloitteen sen korjaamiseksi.   "Työeläkeindeksin palauttaminen palkkatasoindeksiksi."

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1591

Jotta aloite saadaan eduskunnan käsittelyyn tarvitaan 50 000 allekirjoitusta. Nyt on jo n. 21500 kirjoittanut aloitteen. Ole ystävällinen ja allekirjoita Sinäkin ja kerro asiasta eteenpäin.  Kiitos.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat