14 x näin synkkä olo väistyy – mitkä ovat sinun keinosi?

Kommentit (7)

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Kun elän ranskanbulldogin kanssa ja katson aamulla ensimmäisenä sen hassunkurisen rumaa naamaa ei voi muuta kuin tulla hyvälle tuulelle. Yleensäkin lemmikin kanssa eläminen ehkäisee alakuloa. Olen selättänyt myös ohitusleikkauksen jälkeisen masennuksen kolmen mopsin avulla.

Vierailija

Maanantaihan se eläkeläiselle onkin ihan paras päivä, kun taas bussitkin kulkevat tiuhemmin ja kaupat ovat auki pitempään, torilla on vilskettä ja kaupungilla vilinää. On kerhoa, jumppaa ja muuta harrastuspiiriä. Tänä aamunakin heräsin kukonlaulun aikaan ja huristelin bussilla nauttimaan uimahallin iloista. Siellä tuli vastaan kaksi koulukaveriakin kansakouluajoilta kuudenkymmenen vuoden takaa, oli kiva vaihtaa kuulumisia.

Vierailija

Minun piristykseni tähän kaamoseen on ehdottomasti kirkasvalolamppu, joka loistaa aamuisin kun syön aamiaista ja luen päivän lehteä. Ulkoilu päivittäin, terveellinen ruokavalio, ystävän ja tuttujen tapaamiset, nämä keinot riittävät virkeyteen.

-anne-

Ikuisestiko masentunut?

Kaks masennusjaksoa sairastaneena alkaa olla aika taistelua kolmatta vastaan. Eka jakso kesti 8 vuotta ja toinen reilun vuoden. Mua on yleensä auttanut elämäntilanteen muuttuminen ja viimeks auttoi uusi parisuhde (joka onneks jatkuu edelleen). Silti on päivittäistä taistelua ettei anna itsensä jälleen vaipua masennukseen vaikka ei mitään erityistä syytä olekaan niin silti olo tuntuu niin murheelliselta, varsinkin yksin ollessa. En haluis enää turvautua lääkkeisiin. Omat koirat ja muiden ihmisten läsnäolo auttaa.

Vierailija

Masennus on ikävä seuralainen, on kokemusta siitä. Pahimmat ajat on jo selvitty mutta ei sieltä ojan pohjalta ihan kuivalla maalla ole vieläkään. Yksin oleminen tekee toisinaan ihan hyvää, rauhoittaa mieltä mutta joskus yksinäisyyden tunne lamaa ja tekee alakuloiseksi.
Semmoisina hetkinä koitan keksiä jotain muuta ajateltavaa, netti on aika hyvä silloin jos ketään ei ole juttuseuraksi.

Joskus ihan pakottaudun ulos kävelemään vaikka ihan lyhyen aikaa, tekee hyvää kun lähtee neljän seinän sisältä ulos, kun vaan saa lähdetyksi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat