Täydelliset maksapihvit ja mehevä muhennos

klo 15:01 | 20.8.2017
A-vitamiinin täydentämiseksi kannattaa ateriaksi tehdä maksapihvejä, joiden kanssa tarjotaan herkullista bataatti-porkkanamuhennosta.Lue koko juttu
A-vitamiinin täydentämiseksi kannattaa ateriaksi tehdä maksapihvejä, joiden kanssa tarjotaan herkullista bataatti-porkkanamuhennosta.Lue koko juttu
Ladataan...
Sivut
Kuka voi syödä maksaa, ajatteletteko lainkaan mikä sen tehtävä on eläimessä? Yök!
Samaa mieltä
sillä jo pelkkä maksaruuan haju saa minut oksentamaan.
Elisa
Mitäs epâmiellyttäviä tehtäviä sillä maksalla mielestäsi on? Onko sydämen, keuhkojen ja aivojen tehtävät jotenkin jalompia? Syötkö niitä?
Minä syön maksapihvejä oikein mielelläni perunamuusin, sipulin ja puolukan kanssa. Nam!
Niin suomalaismetsäkansallista ja epäterveellistä, sydäntaudit vaanii.
Myös minun lemppareihini kuuluu maksapihvi, perunamuusi ja sipuli. Jos ei tuota alvariinsa syö niin ei siihen kuole...kai.
Mitäs itse syöt? Porkkanaraastetta ja ituja?
Aiheuttavatko maksa, peuna, sipuli ja puolukka sydäntauteja?
Myös minun herkkuihini kuuluu maksapihvit, sipulirenkaat ja muusi.....kyllä on mahottoman hyvää
Sitten vaan lihoamaan, lalalaaa, jälkimakua maistelemaan se on kun närästää häähähää!
Eipä närästä, eikä lihokaan, ellei määräänsä enempää syö
Ostin Sittarista neljä isoa maksapihviä, siansivua, sipulia, tuoreita puolukoita ja rosmariinin oksan. Jokainen, joka on keittiössä askarrellut, tietää, että tuollaiset aineet voi pilata vain liian kuumalla pannulla.
Pottumuusi tuntui liian raskaalta. Höyrytin rakuunaporkkanat ja viimeistelin voisulassa. Kirpeät puolukat lievittivät rasvaisuutta. Avoni oli yhtä mieltä, että joskus täytyy unohtaa parsakaalit ja kevyemmät viherhiukkaset.
Paljon vihanneksia, broileria, kalaa, marjoja, maustamatonta jogurttia. Tykkään kyllä porkkanaraasteesta. En juurikaan perunaa, en pastaa, jonkunverran punaista tai jasminriisiä. Näin meillä ja ollaan hoikkia ja energisiä.
Naudan maksassa on vähemmän kaloreita kuin kanassa. Kalan kanssa kannattaa myös olla tarkkana, mistä se on pyydetty, ettei altistu liikaa terveydelle haitallisille dioksiineille ja PCB-yhdisteille.
Ihminenhän on kaikkiruokainen eläin eli syö sekä kasvi- että eläinravintoa. En todellakaan ole koskaan kuullut, että maksa, peruna, sipuli tai puolukka aiheuttaisivat sydäntaudin. Ja jos nyt jostain syystä luulit, että syön joka päivä vain noita enkä koskaan mitään muuta, niin voin kertoa, että syön monenlaista muutakin ja harvoin samaa ruokaa kahtena peräkkäisenä päivänä.
Tämä on keskustelua, vai? Ei kannata ottaa itseensä, jokainen syö mitä syö ja kantaa vastuunsa.
Niinpä juuri. Miksi siis haukkua metsäläisiksi niitä, jotka silloin tällöin herkuttelevat maksapihvillä?
Haukkuminen on asia erikseen kuin toteamus, ymmärtäisin!
Minun mielipiteeni on, että maksan syönti on suomalaismetsäkansallista, aika jännä sana.
Kuvaa hyvin vanhanaikaisia ja vanhoihin tapoihinsa juuttuneita köyhiä ikäsuomalaisia
OK. Totesit siis, että maksaa syövät ovat vanhanaikaisia, tapoihinsa juuttuneita, köyhiä vanhuksia
Ärsyttävintä ovat täälläkin "melskaavat" ruokarasistit, jotka katsovat oikeudekseen tietää mikä on oikein, syötävää ja ihmiselle parasta. Jollei jostain pidä ja sitä mielipidettä ei ole aivan välttämätöntä ilmaista, voipi mielestäni olla kohteliaasti hiljaa.
Taisit unohtaa, että täällä on juuri se sanavapaus jota sinä olet rajoittamassa. Jopa kysytään mielipidettä! Toisen "suuhun" on väärin laittaa sanoja, lainaisit niin tulisi rehellisesti oikein. He jotka eivät uskaala sanoa mielipidettään koska pelkäävätt, että jos on negatiivinen mielipide, hänestä ei pidetä. Minulla ei ole tuota sinun rasitettasi.
Maksaruuat eivät itseasiassa ole mitään perämettäporukan ruokaa. Se on huippuravintoloiden gourmetsapuskaa, joten syödään hyvillä mielin.
Suomalaismetsäkansallista, eikä gourmetruuasta tietoakaan.
Sivut