Kommentit (7)

Vierailija

Mummo istui hiljaa pöydässä, kun pieni Aatu, 3 vuotta silloin, tuli viereen ja kysyi: "Miksi mummo on niin hiljainen? Onko mummo masentunut? Minä voin piristää"
Ilmeisesti oli oppinut kotona jo sanan masennus. Noin nuori.
Samalla itkettää ja naurattaa tuollainen viisaus.

Vierailija

Lapsenlapseni, nyt 7 v, oli vauvana vanhempiensa kanssa ulkomaan matkalla. Keskustellessamme hiljattain matkasta, 7-vuotias isotteli pikkuveljelleen (5 v) tyyliin: minäpä olin siellä mutta sinä et, koska sinua ei silloin vielä ollut olemassakaan. Pikkuveli ihmetteli etteikö häntä todella ollut olemassa. Isoveli isottelevaan tyyliinsä; Usko nyt ettei sinua ollut olemassa, koska olit vain siemen isin pippelissä vielä silloin.

Vierailija

Mummin leipuriapulainn odotti taikinan nousemista että pääsisi leipomaan,,Mira tokaisi,nyt se on kasvanu,voidaan aloittaa,

Vierailija

2-vuotias Sofia kertoi mummulle:"Jos joku jää auton alle niin se kuolee ja sitten se viedään ambulanssilla sairaalaan." 6-vuotias isosisko Venla ehätti korjaamaan pikkusiskon kertomusta:"Ei, ei kun joku kuolee se viedään äkkiä suoraan hautausmaalle."  - Kuolemattomia lausahduksia kuolemasta-

Vierailija

Olimme poikamme perheen luona kylässä. Jossakin vaiheessa tuumin papalle, että kyllä meidän nyt pitää lähteä jo kotiin. 3-vuotias Niilo sanoi tähän, että älkää lähtekö vielä, minä tarvitsen teitä.

Sinttu

Olimme pojantyttären kanssa menossa saunaan, sanoin tytölle että mummi pesee ripsarit ensin pois mihin hän tokaisi ettei mummit käytä ripsiväriä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat