Kommentit (8)

Kun ei pääse lattialle istumaan, niin tuon saman, kuvassa olevan venyttelyn voi tehdä sängyllä. Ei tarvitse maahan vääntäytyä. Etenkään jos sieltä ei omin voimin pääse ylös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pelkästään nykyisten sukupuolineutraalien kalsareiden fieteri aiheuttaa alaselkävaivoja estäen kunnollisen pintaverenkierron. Monesti vaivan syy on niissä.

Helposti unohdetaan vatsalihaksien merkitys selälle. Selkärankaa täytyy tukea myös vatsan puolelta, joten vatsalihaksia treenaamaan myös. Näin olen itse päässyt selkävaivoista.

Tanssi on erinomainen keino poistaa ja estää alaselän jumien aiheuttamaa selkäoireilua. Kaikki lattarit, salsa, zumba, tanssi yleensäkin ovat mainioita kunhan lantioon saadaan liikettä ja vilkastutetaan verenkiertoa.

Käytämme lantiotamme ja sen lihaksia aivan liian vähän. Usein jo kävelytyylistä näkee kenellä on jäykkä lantio. Ei se oikeasti jäykkä ole. Sitä ei vaan käytetä luonnollisella tavalla. Mennä päkitetään vain alaselkä rautakankena. Lihashuolto tulee myös muistaa, tasapuolisesti sekä vatsa- että selkäpuolella.

No, näihin kaikkiin vaivoihin auttaa just pilates. Ja se on paljon muutakin kuin kuvassa näkyvä venyttely.

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat