Odottaako sinuakin karmea perintö?

klo 11:01 | 28.11.2014
Suomessa on yhä enemmän kuolinpesiä, joissa perillisiä odottaa ylivoimainen roinanperkuu-urakka.Lue koko juttu
Suomessa on yhä enemmän kuolinpesiä, joissa perillisiä odottaa ylivoimainen roinanperkuu-urakka.Lue koko juttu
Ladataan...
Suositan tämän jutun lukemista Mökinmuorille, joka ihan tyttärensä luvan kanssa kerää tavaraa. Tytär ei valitettavasti vielä ole tajunnut, mihin on luvan myöntänyt.
Nim. Ei millään pahalla
Minua sitten sieppaa nämä jutut.
Jos ihmisellä on sosiaalisia kontakteja ja rakastavia ja välittäviä sukulaisia( vaikka ne lapset) ei hänen tarvitse tavaralla hakea hyvää mieltä, eikä pitää kiinni muistoesineistä.
Jos perikunnan on vallan mahdoton itse kuljettaa toisen elämää kaatopaikalle, soitto pelastusarmeijaan ja asia on hoidossa.
On se nyt hiivatti, että pitää naukua tuollaisesta asiasta. Köyttäkää ne vanhukset tuolinjalkaan ja mielummin jo aikoinaan, etteivät kerkiä kerätä muistoja teistä muista läheisistä nurkkiinsa. Ja palokunta paikalle, he mielellään harjoittelevat palavan kesämökin sammutusta ja taas on yksi huoli vähemmän perikunnalla.
Huvitti tuossa artikkellissa "kuka pääsee kuin koira veräjästä, perimättä ensimmäistäkään tavaraa".
On vielä tuoreessa muistissa. Meitä neljä lasta ja minä jostain syystä olin hän joka äidin huolehti 15 vuotta ja aina vaan enenevässä määrin kun kunto huononi. Minullehan se lankesi hautajaisten järjestely toisilla oli elämänsä johon ei kuvio sopinut. Kuin kodin kellarin ja vintin tyhjennys. Toiset tulivat ja ottivat päältä mitä mielivät, lähtivät ja minä korjasin jäljet, joka ei ollut vähäinen tehtävä. Järjestin hautauksen, kun en jaksanut eikä ollut liimme rahaakaan en jälkijuhlia arkkuhautauksen jälkeen järjestää sisaruksille ja perheilleen jotka olivat olleet äidin ja isän lemmikkejä silloin kun vanhukset vielä jaksoivat. Noin se menee kun ollaan tarpeeksi röyhkeitä ja ahneita. Välithän siinä viileni ja viileät ovat vieläkin.
Mieltä lämmittää kun jaksat minusta ja vielä tyttärestäkin huolta kantaa, todellista lähimmäisenrakkautta. Älä ystäväiseni kuitenkaan huoli, jos en taannu aivan höppänäksi niin luultavasti pesästä jää senverran varoja jotta hautauksen jälkeen on mahdollista tilata siivooja.
Hyvä, hyvä.. Kirsikankukka.!!!!
Juuli