Yksi piikki voi viedä nivelkivun vuodeksi?

Lukija on kuullut, että polven nivelrikkoa voidaan hoitaa yhdellä piikillä. Vaikutus voi kestää jopa vuoden. Onko tämä totta? Omalääkäri vastaaLue koko juttu

Yksi piikki voi viedä nivelkivun vuodeksi?

Kommentit (10)

Oikea polveni oli 6 v sitten niin kipeä, että kävely oli yhtä tuskaa. Röntgen-kuvasta paljastui nivelrikko. Lääkäri laittoi polveen kortisoni-piikin. Ihmettelen, että kuuteen vuoteen polvi ei ole oireillut, ei minkäänlaista kipua kävellessä.

Tämän kuuden vuoden aikana on kuitenkin sormiini tullut nivelrikko. Kiertokulku on sellainen, että ensin sormi on 3 kk- 6 kk todella kipeä ja sen jälkeen sormeen tulee jonkinlainen muumioitumisvaihe (?) eli sormi ei ole kipeä mutta nivelten kohdalla on paukama ja sormen taivuttaminen on vaikeaa. Vain yksi sormi on toistaiseksi välttynyt nivelrikolta. Kauhukseni nivelrikko on siirtynyt varpaisiin, yksi varvas on alkanut oireilla tänä vuonna.

Jos tauti pahenee niin vaikeuttaa väistämättä elämänlaatua ja -halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mieheni polveen laitettiin tuota em. valmistetta terveyskeskuksessa, nyt odotellaan miten vaikuttaa polvikipuihin.

Olen antanut laittaa polviini 6v:n ajan 2v:n välein kolme piikitystä hyalgan- kukonhelttauutetta ja se on toiminut hyvin. Nyt kuitenkin oikea polvi on vaivannut ja piikityksestä on kulunut vuosi. Kysyisin kumpi on parempi hyalgan vai synvision? Jälkimmäinen on ainakin yli viisi kertaa kalliimpi. Riittääkö yksi piikitys?

Tiedosta kiitollinen.

Pimpom

Synvisc on kallis ja siitä tehdään eniten valituksia. Minulle aiheutti yli kuukauden kestävän lähes täydellisen liikkumattomuuden. Varokaa! En tiedä, oliko kyseessä huono lääkäri, lääkkeen pistäminen väärään paikkaan tai väärällä hetkellä kun polvi oli tulehtunut.

Senttipentti

Lääkäri suositteli ko.ainetta ja tietenkin sitten otin pistoksen mutta polvi kyllä tuli vain pahemmaksi, että hukkaan meni 200e!

Hep

Olen saanut yhden Synvisc- piikin kerran vuodessa polveeni. Minulle se on ollut suuri helpotus. Voin liikkua ilman kipuja.
Lääkäriltä vaatii taitoa piikin laittaminen oikeaan kohtaan. En ole saanut mitään kiputiloja operaation jälkeen. Aijon jatkossakin käydä lääkärini luona "piikitettävänä"

Vierailija

Olen saanut polviini  noin vuoden välelin Synvisc piikit ja aina ne on auttanut . Nyt viimeksi laittoi ulkolainen lääkäri polviini piikit hieman epäonnistuen . Toisen polven alle nousi  patti joten neste ei mennyt nivelee. Toiseen polveen hän teki lumepistoksen, koska huomasi itsekin virheensä. Polvia pakottaa. Mitä tehdä?

Kiitollinen!

Käsittämätön aine!!! Apu tuli, eli sietämätön kipu alkoi helpottaa piikin laitosta 4. päivänä. Buranan käytön sain puolitettua siitä lähtien ja nyt 3 viikkoa piikistä polvi on niin hyvä, ettei varmaan paremmaksi tule ennen tekonivelen laittoa. Yöksi toki otan Burana 600 mg. edelleen, muuten ei löydy rauhallista, kivutonta asentoa. Hyalgania olen saanut 3. kerran sarjan toiseen polveen jotain 3 vuotta sitten ja nyt se suuttui, kun varoin kipeämpää polvea. Olen NIIN KIITOLLINEN terveyskeskuslääkärille, joka teki päätöksen pistokseen. Se on kansantaloudellinenkin etu. Ei yhtään sairasloma päivää, omilla vapailla sain riehaantuneen kivun hoidettua - kiitos lääkärin!!! Toisen polven piikitystä suunnitellaan helmikuulle, kun taas saan vapaita olla Suomessa. Totta: hinta on aika kova jos itse maksaa, mutta minulla kävi tosi onni, että sain piikin terveyskeskuksen käynnillä - eikä yhtään sairasloma päivää. Keikka/vuokratyöntekijä maailmalla ei voi olla sairaana. Ei päivääkään. Toisaalta hinta suhteutettuna tulon menetykseen, jos ei pysty töihin, on moninkertainen, eli omassa tapauksessani vajaa 3 päivää töissä kuittaa hinnan. Mahdoton polvi on prosessi, joka ei asetu 3 päivässä koskaan. Ei edes piikillä.

Vierailija

Vuosikausien kärsimysten jälkeen sain kukonhelttapiikin olkaniveleen. Kivut häipyivät lähes 100 prosenttisesti muutamassa päivässä.. Hintaa tuli 390 €, mutta kyllä kannatti.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat