Lentäjien eläkeikä - Lufthansan lakot

Vierailija

Taas ovat Lufthansan lentäjät lakossa. Jo 10s kerta tänä vuonna eikä loppua näy. Haluavat, että lentäjien eläkeikä pysyy 55 vuodessa kun taas Lufthansa haluaa nostaa eläkeiän 65 vuoteen.

Onhan lentäjien työ vaativaa ja vastuullista mutta ihmettelen, eivätkö yhtään voi suostua nostamaan eläkeikää esim. 58 vuoteen. Lufthansalle on tullut jo miljoonien tappiot tästä koko vuoden 2014 jatkuneesta lakkoilusta.

Mikähän on teidän muiden lentäen matkustavien mielipide sopivasta lentäjän eläkeiästä?

Minulla on Lufthansan lentoliput varattuna ensi viikon tiistaille, näinköhän menee plörinäksi koko homma sillä ovat koko syksyn lakkoilleet pari päivää viikossa, yleensä maanantain ja tiistain....

Kommentit (2)

Vierailija
Vierailija

Taas ovat Lufthansan lentäjät lakossa. Jo 10s kerta tänä vuonna eikä loppua näy. Haluavat, että lentäjien eläkeikä pysyy 55 vuodessa kun taas Lufthansa haluaa nostaa eläkeiän 65 vuoteen.

Onhan lentäjien työ vaativaa ja vastuullista mutta ihmettelen, eivätkö yhtään voi suostua nostamaan eläkeikää esim. 58 vuoteen. Lufthansalle on tullut jo miljoonien tappiot tästä koko vuoden 2014 jatkuneesta lakkoilusta.

Mikähän on teidän muiden lentäen matkustavien mielipide sopivasta lentäjän eläkeiästä?

Minulla on Lufthansan lentoliput varattuna ensi viikon tiistaille, näinköhän menee plörinäksi koko homma sillä ovat koko syksyn lakkoilleet pari päivää viikossa, yleensä maanantain ja tiistain....

mun mielestä 55 vee on alhane ikä eläköityy. ei kai paremmax lyö ku balettitanssijat, eläköityy jotain iäss 40 ja risat...ain saa lukee, ett tämä ja tämä viiskymppine parhaass iässään ja sit kuiteski jotku haluu siin iäs eläkkeel! onx ne jotain kehäraakkei vai mitä! ei mee jakeluun, ei millää. kyl pitäs lentäjien olla töis kuuskymppisix vähintää jos ei oo esittää lekurin todistusta, ett on sairas.

Vierailija

Lentäjät haluavat aikaisin eläkkeelle koska saavat hyvän huippueläkkeen. Sen jälkeen siirrytään esim. Aasiassa toimiviin lentoyhtiöihin. Sieltä tulee lisää huippu fyrkkaa. Ei tuo sen kummempi asia ole.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat