" Ravitsemustieteessä on nyt selvästi menossa paradigman (ajattelutavan) muutos. Siihenhän kuuluu tunnetusti 4 vaihetta (Thomas Kuhn: The Structure of Scientific Revolutions (1962):
1. Vaikeneminen (uusi käsitys yritetään vaieta kuoliaaksi)
2. Iva, nauru, pilkka (uuden käsityksen esittäjiä kohtaan)
3. Vaino (uuden käsityksen esittäjien esiintymiset, julkaisut ym. pyritään estämään, pahimmassa tapauksessa annetaan potkut, kuten Kopakkalalle)
4. Itsekehu (uuden käsityksen vastustajat sanovat, että näinhän minä olen aina puhunut, itse asiassa juuri minä olen kekisnyt uuden ajatustavan. Katso Puskan kirje turpaduunarille. ”Näinhän minä olen puhunut 1970-luvulta asti.”) "
Mitä hyvää tai asiallista tuossa viittaamassasi artikkelissa oli?
Kaikkihan on vain heikkishenkisten likaista propagandaa. Kun jotkut tykkäävät sydä eläinperäitä sontaa, asian ympärille kehitellään kokonainen armeija huuhendaaleja siitä puhumaan. Hohhoijaa.
Kannattaa syödä jotain muuta kuin sitä sontaa, se on jo kertaalleen syötyä
Näin on! Ei lannasta lähde voimaa kahdesti, vai kui? Onneksi on tuo oma järkikulta sanomassa tässäkin asiassa jotain. Yksilöitähän me luonnon syöjätkin olemme, emme tyhmiä pässejä, jotka kyselee toisiltaa: kuka on tyhmä ja suurin pässi vastaa, että määmäämäää, siis suurin pässi.