Kommentit (1)

Vierailija

Kokemuksen Voimaa Järjestöistä

Kokemuksen osaajat ja Vertaistukiryhmät,ne ovat ehdottomasti Parhaat avunantajat erilaisten Päihde-ja Mielenterveysongekmien ratkomisessa.

Entäs sitten.Suomessa ei ole arvostettu kokemuksen osaamista ja vertaistukea vaan KOULUTUSTA joka nykyisen "Päätöksen tekijän mielesta ratkaisee kaiken".

Olen 35 Vuotta työskennellyt Päihdehuollon asumispalveluissa Yksityisellä sektorilla,nyt tuntuu hyvältä kun Tutkimus joka THL on tehnyt tukee ajatuksiani,moni ongelmainen on kuitenkin jo avun ulkopuolella Hautausmaalla,koska hitaasti nämä tosiasiat meillä Suomessa tajutaan.

Toivottavasti tulevaisuudessa osataan ottaa tutkimus tosissaan ja Hyödyntää tulevaisuudessa.Päästäisiin eroon siitä valtavasta häpeilystä ja salailusta jota ihmiset kokevat Ongelmiensa kanssa Suomessa.

meillähän Esim Päihdeongelmasta ei puhuta avoimesti varmasti leimautuu ja ei apua ole noin vain saatavissa Yleisestä järjestelmästä.Avun saa Vertaisiltta tai Kokemusosaajalta mutta,mutta ei uskalleta ennakkoluulojen vaivatessa pyytää apua.

Itse olen Alkoholisti ja kun sen oivalsin olen avun saanut ja olen ollut RAITTIINA 35 Vuotta vertaistuella.

Olen ylpeä siitä ,että Alkoholisoiduin ja sain aikanaan juoda kaiken mitä minulla oli,sen jälkeen riitti nöyryyttä ja Kanttia etsiä apua VERTAISTUEN osaajilta.Toivottavasti THL:län tutkimus tuo valoa tulevaisuuteen.

Mauri Poikeljärvi

Sosiaalineuvos

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat