Vierailija

Voiko kaliumin tabletit alentaa verenpainetta?

Olen käyttänyt verenpainelääkkeitä vuodesta 1996 lähtien ja sokeritautilääkkeitä 2010 lähtien (nykyisin neljä metrofom-tablettia päivässä.)

Minä pidin viikko sitten kolme päivää kestävän oksennus- ja ripulitaudin, jolloin otin vain sokerilääkkeet, mutta oksensin tietysti nekin pois. Sokeriarvot kohosivat noin 9,5:een välillä, ja huippasi. Siksi söin koko ajan kaksi kertaa päivässä Kaleorid tabletteja. (Lääkäri määräsi ne pari vuotta sitten, kun verenpainelääkkeeni sisälsi vielä nesteenpoistolääkettä. Söin sen jälkeen niitä kaksi viikkoa.) Olen syönyt kaliumtabletteja koko ajan tähän asti. Verenpainelääkkeitäni en ole uskaltanut ottaa, koska verenpaine on alhaisempi kuin lääkkeitä syödessä. (Mahataudin aikana yläpaine oli jopa vain 90. Nyt paineet ovat noin 70/104) Johtuuko tämä kaliumintablettien syönnistä? Vai mikä alentuneeseen verenpaineisiin voi olla syynä? Join paljon vettä ja mehukiisseliä mahataudissa. Olen normaalipainoinen.

Onko muillekin käynyt näin, että verenpainetauti paranee yhtäkkiä?.Jos joukossa olisi joku asiantuntija, olisin kiitollinen vastauksesta?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat