5 ruokaa, joilla on yllättävä vaikutus uneesi

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Olisi varmaan parempi syödä tuo ateriakokonaisuus jo ennen klo 18:aa jotta uni tulisi. Jos on täysi vatsa unta on turha odotella.

Vierailija

Pieni hiilaripitoinen syötävä esim. pieni voileipä ja kupillinen lämmintä maitokaakaota on suosikkini jos tuntuu ettei uni meinaa tulla. Kahvia tai tavallista teetä en voi ottaa myöhäillasta, ne virkistävät ja tuovat ylikierroksilla olevan olon.

Yrttiteet on eri asia, niissä on ainakin irtoteenä jotain univalmiutta lisäävää teesekoitusta, en ole vielä kokeillut sitä mutta olen kuullut kehuja siitä.

Vierailija

Vierailija 8.20.  Eikö enää pidäkään paikkaansa vanha sanonta;"Kylläisen vatsan vieressä on niin lokosa uinahtaa"?

Vierailija

Kylmää maitoo ja muutama keksi, puoliska tuntia , niin täydessä unessa. Tiiä toimiiko muilla, mutta itellä ihan takuuvarma keino.

Vierailija

Vanha sanonta "nälkäistä ei nukuta" pitää kyllä paikkansa. Kyllä voileipä ennen nukkumaan menoa on hyvä unen tuoja, ne hiilarit nääs ovat tässä asiassa hyväksi, samoin just lämmin kaakao kuten toisetkin jo mainitsivat 

Itse olen läytänyt minulle sopivan avun unettomuuteen akupainannasta, tosin syön myös sen voileivänkin . Löysin unettomuuteen akupainanta pisteet sekä youtubesta,että Kiinalaisesta terveydenhoidon kirjasta.

Vierailija
Vierailija

Olisi varmaan parempi syödä tuo ateriakokonaisuus jo ennen klo 18:aa jotta uni tulisi. Jos on täysi vatsa unta on turha odotella.

Minulla on juuri päin vastoin: vatsa täynnä nukahdan helpoimmin.

Banaani on yksi unettava ruoka kuulemma.

Vierailija

Minä nukun parhaiten, jos olen juuri syönyt vatsani täyteen. Sitten kun ruoansulatuselimet aloittavat työnsä, menee energia aivoista sinne alas, ja kohta olen kanttuvei. Esimerkiksi banaani ja suklaa/kaakao unettavat.

Vierailija
Vierailija

Syökää hyvin ennen nukkumahan menua.

Hyvä neuvo; mutta ruokalistaa (menua) en sentään popsi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä nukun parhaiten, jos olen juuri syönyt vatsani täyteen. Sitten kun ruoansulatuselimet aloittavat työnsä, menee energia aivoista sinne alas, ja kohta olen kanttuvei. Esimerkiksi banaani ja suklaa/kaakao unettavat.

Nukun parhaiten kun aterian syömisestä on ainakin neljä viisi tuntia. Pieni iltapala tuntia ennen nukkumaan menoa juuri tuo banaani tai desin verran maustamatonta jokurttia jossa seesamin siemeniä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat