5 ruokaa, joilla on yllättävä vaikutus uneesi

5 ruokaa, joilla on yllättävä vaikutus uneesi

Se, mitä syöt ennen nukkumaanmenoa, voi vaikuttaa huomattavastikin uneen. Selvitimme viisi ruokaa, joita kannattaa varata uniongelmaisen kotiin.Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (22)

Olisi varmaan parempi syödä tuo ateriakokonaisuus jo ennen klo 18:aa jotta uni tulisi. Jos on täysi vatsa unta on turha odotella.

Pieni hiilaripitoinen syötävä esim. pieni voileipä ja kupillinen lämmintä maitokaakaota on suosikkini jos tuntuu ettei uni meinaa tulla. Kahvia tai tavallista teetä en voi ottaa myöhäillasta, ne virkistävät ja tuovat ylikierroksilla olevan olon.

Yrttiteet on eri asia, niissä on ainakin irtoteenä jotain univalmiutta lisäävää teesekoitusta, en ole vielä kokeillut sitä mutta olen kuullut kehuja siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija 8.20.  Eikö enää pidäkään paikkaansa vanha sanonta;"Kylläisen vatsan vieressä on niin lokosa uinahtaa"?

Kylmää maitoo ja muutama keksi, puoliska tuntia , niin täydessä unessa. Tiiä toimiiko muilla, mutta itellä ihan takuuvarma keino.

Vanha sanonta "nälkäistä ei nukuta" pitää kyllä paikkansa. Kyllä voileipä ennen nukkumaan menoa on hyvä unen tuoja, ne hiilarit nääs ovat tässä asiassa hyväksi, samoin just lämmin kaakao kuten toisetkin jo mainitsivat 

Itse olen läytänyt minulle sopivan avun unettomuuteen akupainannasta, tosin syön myös sen voileivänkin . Löysin unettomuuteen akupainanta pisteet sekä youtubesta,että Kiinalaisesta terveydenhoidon kirjasta.

Vierailija

Olisi varmaan parempi syödä tuo ateriakokonaisuus jo ennen klo 18:aa jotta uni tulisi. Jos on täysi vatsa unta on turha odotella.

Minulla on juuri päin vastoin: vatsa täynnä nukahdan helpoimmin.

Banaani on yksi unettava ruoka kuulemma.

Minä nukun parhaiten, jos olen juuri syönyt vatsani täyteen. Sitten kun ruoansulatuselimet aloittavat työnsä, menee energia aivoista sinne alas, ja kohta olen kanttuvei. Esimerkiksi banaani ja suklaa/kaakao unettavat.

Vierailija

Syökää hyvin ennen nukkumahan menua.

Hyvä neuvo; mutta ruokalistaa (menua) en sentään popsi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä nukun parhaiten, jos olen juuri syönyt vatsani täyteen. Sitten kun ruoansulatuselimet aloittavat työnsä, menee energia aivoista sinne alas, ja kohta olen kanttuvei. Esimerkiksi banaani ja suklaa/kaakao unettavat.

Nukun parhaiten kun aterian syömisestä on ainakin neljä viisi tuntia. Pieni iltapala tuntia ennen nukkumaan menoa juuri tuo banaani tai desin verran maustamatonta jokurttia jossa seesamin siemeniä.

Vierailija

En kyllä syö ennen nukkumaan menoa edes sitä banskua.Varmaan useita tunteja ruokailusta kun menen nukkumaan,ihan pienen ilta palan joskus syön muutama tunti ennen nukkumaanmenoa,ja kyllä hyvin olen nukkunut ellei huolet paina.Tuntuu tosi oudolta jos pitäisi juuri ennen nukkumaan menoa jotain syödä,siis tankata että jaksaa nukkua,huh huh!Eikä vielä aamullakaan ruoka maita,mutta meitä on erilaisia ihmisiä,mikä sopii kenellekin,taitaa olla aika yksilöllistä.

Aaltoska

Itsekin lainasin kerran kirjastosta tuollaisen akupainanta-kirjan, jossa myös  hyviä kuvia. Halpoja konsteja löytyy tuosta menetelmästä moneen vaivaan, vanhaa kiinalaista viisautta. Istuskjelin ja loikoilin, milloin mitäkin pistettä painellen. En tainnut

unen tulo  -pisteitä kokeilla.  Pitääkin lainata tuollainen opus taas, viimeksi oli niin paljon kiireitä että en ehtinyt

sitä paljon lueskella. Stressinpoistoon ainakin tarvitsisin ohjeita, kun "mul on niin kiire ettem mää kerkki mittän tekemä".

Vierailija

Minulla on öisin vaikea nukahtaa uudelleen joskus jos herään. Juon tällöin lasillisen maitoa, ja syön banaanin ja pian sen jälkeen torkahdan.

Iltaisin vältän raskaita aterioita. N.kolme tuntia ennen nukahtamista syön ja vähän ennen nukkumista vaikkapa lasillinen mustikkakeittoa tuo mukavasti energiaa.

vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pah, ruualla mitä merkitystä! puhdas omatunto on paras unilääke.

Aikas hyvin sanottu! Kyllä ruualla on merkitystä, mutta on myös omalla tunnolla, taitaa olla vielä enemmän. 

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat