10 euron ihme – onko tässä joululahja koko Suomelle?

klo 12:23 | 14.12.2014
Tehdään tästä joulusta kunnon kulutusjuhla – kotimaisin tuottein. Nyt tarvitaan Talvisodan henkeä, kuten Suomen Pankki sanoo.Lue koko juttu
Tehdään tästä joulusta kunnon kulutusjuhla – kotimaisin tuottein. Nyt tarvitaan Talvisodan henkeä, kuten Suomen Pankki sanoo.Lue koko juttu
Ladataan...
Enpä usko tuohon. Vaikka ostaisimmekin kotimaisia tuotteita niin lopputulos on aina sama. Menestyvät firmat siirtävät tuotantonsa halpatyömaihin suurempien voittojen toivossa ja taas on suomessa uusia työttömiä.
Totta on tuo Muorin lausuma.
Juuli
Mökinmuori ja Juuli, eikö mitään väliä, mitä ostatte? Tuolla ajatuksella ainakin pynnäätte firmat ulkomaille.
Enhän minä sanonut etten osta suomalaista, kirjoitin ettei sillä ole mitään merkitystä lopputulokseen, sehän on jo nähty. Ostan luomua ja jos mahdollista niin suoramyynneistä, ruokakauppani on Prisma eikä Litli. Ostan myös "kotimaisia" vaatteita vaikka ne taitavat olla jo melkein kaikki valmistettu jossain Kiinassa.
Tuota talvisodan henkeä minä peräänkuulutan myös omistajilta ja johtajilta joiden hurjat palkankorotukset ja optiot menevåt yli tavallisen mummon ymmärryksen.
Pankkitililläni ei miljoonat makaa, sataset siellä yrittää pysytellä tilin reunassa mutta nekin vähät joutuvat sieltä välttämättömiin asumis- ym.kuluihin. Ei ole siis mitään vaikeutta keksiä rahoilleni isänmaallista tai muutakaan käyttöä, suoraveloitus ja lainan lyhennykset pitää tilini siistinä ja puhtoisena.
Kotimaista tottakai ostan aina kun mahdollista, vaikka ostokseni eivät olekaan isoja. Se vähä mitä tililleni jää, kun menot napataan pois, sanelee sen, että käytän myös Lidliä ja Tokmannia sekä kirppareita.
Artikkelin kehotukseen "tehdään nyt kunnon kulutusjuhla", en voi yhtyä, koska joulusta meidän huushollissamme tulee tänäKIN vuonna yksinkertainen, mahdollisimman paljon itse tehty mutta kodikas silti.
Mutta ne joilla rahat tuppaa homehtumaan tilillä, he voisivat kuluttaa enemmän kotimaista. Vaikkakaan en usko minäkään että sillä muutetaan isojen firmojen ulkomailla teetettävän työn määrään.