Tunnetko itsesi nuoremmaksi? Onnea, elät pidempään

klo 5:55 | 13.5.2016
Nyt se on todistettu: mieleltään nuori elää pidempään kuin henkilö, joka kokee itsensä ikäistään vanhemmaksi.Lue koko juttu
Nyt se on todistettu: mieleltään nuori elää pidempään kuin henkilö, joka kokee itsensä ikäistään vanhemmaksi.Lue koko juttu
Ladataan...
Tunnen itseni nuoremmaksi kuin oikeasti olen. Sain jopa mittauksesta ilon aihetta: siellä sanottiin, että kehonkoostumukseni on 50-vuotiaan (ja olen 64). Lähdin kotiin hypähdellen.
Tunnen itseni nuoremmaksi, niin nuoreksi, että harvoin ajattelen ikäni olevan este toiminnalleni.
Olen ahkera liikkumaan ja positiivinen iloitsija. Minutkin on useamman kerran kuntosalilla mitattu tuolla laitteella. Uskoako siihen vai ei! Kehoni on viisitoista vuotta nuorempi kuin fyysinen ikäni, se tuntuu hyvältä, mutta onko se totta?
Ei noita mittareita varmaan vapputorilta ole ostettu. Joten voit luottavaisin mielin iloita hyvästä kunnostasi ja elää pitempään!
Tunnen itseni juuri sen ikäiseksi kuin olen ja olen tyytyväinen. Tosiasiat on paras hyväksyä, niin pysyy jalat maassa niin kauan kuin ne kuljettavat.
Minä tunnen itseni mieleltäni nuoremmaksi kuin ikä edellyttää mutta kroppa muistuttaa elämän tosiasioista. Silti yritän paahtaa täysillä eteenpäin, en halua jäädä märehtimään kremppojani.
Olen tyytvyväinen ikääni . En kaipaa nuorennus ihmeitä. Yritän elää terveellisti, mikä yleensä onnistuukin. Nukun tarpeeksi, syön monipuolisesti,sokerit /rasvat minimissä,yritän pysyä kehityksessä mukana, luen ja seuraan maailman tapahtumia, teen mistä pidän, kuuntelen monipuoista musiikkia, yritän olla jämähtämättä samoihin rutiineihin ja samoihin ajatuksiin. Pidän yhtetyttä ystäviini joskin hyvin satunnaisesti,mut en unohda heitä, kuten ei hekään toivottavasti minua .
Jumppaan, tanssin, venyttelen tai joogaan, mikä fiilis nyt on milloinkin. Tai otn ihan rennosti, ihana laiskuus on renottavaa.
Vaikka ei ole maallista mammonaa,ei öky omaisuutta, kiitollisuus on aina hyväksi.
Nuoruus on sisäistä. Sitä joko on, tai ei. Tunnen monia keski-ikäisiä,jotka ovat ajatusmaailmaltaan tiukkiksia tai jämähtäneitä,kuin vanhukset.
Ja tunnen joitakin hyvin iäkkäitä ihmisiä, joilla on pilkettä silmässä ja avara mieli.
Positiivisuus ja ilo pienistä asioista on nuoruuden lähde.
Nauru pidentää ikää, ei ole turha viisaus.
Minun naapurinani asui leskirouva, monen lapsen äiti, joka vanhuudenpäivinäänkin näytti hyvin hehkeältä. Hänellä oli aina tosi kauniit vaatteet ja meikki, ja oli kasvoiltaan myös syntymäkaunis.
Kun parikymppisenä olin ystävien kanssa tanssiravintolassa, satuin samaan pöytään tämän rouvan kanssa. En ollut uskoa silmiäni, kun huomasin hänet. Nuorena kuvittelin, etteivät vanhat ihmiset käy ravintoloissa istumassa. Rouvalla oli seuranaan fiksu herrasmies, ja loivat tosiinsa rakastuneita silmäyksiä. - Kerran kaupungilla näin, miten tämä mies ystävättärestään erotessaan antoi tälle käsisuudelman.
Tämä rouva - nyt jo varmaan autuaammilla asuinsijoilla - oli hyvä esimerkki nuorekkaasta "vanhuksesta" (hui, mikä sanahirviö!)
Olen terve +60 enkä tunne olevani vanhus,tosin nuoret kohtelee kuin olisin ilmaa.Jatkan työtä jos sitä on.