Viallinen tuote? Näin saat rahat vaivatta takaisin

Kuitti hukassa ja tavara meni rikki ennen takuuajan loppumista. Ei hätää, asian pitäisi hoitua ilman kassakuittiakin.

Lue koko juttu

Viallinen tuote? Näin saat rahat vaivatta takaisin

Kommentit (5)

"Myyjällä, maahantuojalla ja/tai valmistajalla on aina vastuu tuotteen virheestä."

höpöhöpö, kyllä se vastuuaika on yleensä rajoitettu. Kovin harvalla tuotteella on ikuinen takuu.

"Viallinen tuote? näin saat rahasi takaisin"
Ensisijainen tapa on kylläkin tuotteen korjaaminen tai vaihtaminen vastaavaan toimivaan tuotteeseen. Vasta näiden jälkeen tulee kyseeseen kaupan purku, jolloin saat rahasi takaisin. Eli ei kannata mennä vaatimaan rahojaan takaisin ja suuttua kun myyjä tarjoaa korjausta tai uutta tuotetta rahan palautuksen sijaan.

"Viallinen tuote? Näin saat rahat vaivatta takaisin"

Väärin. Kaupalla ei ole pienintäkään velvollisuutta palauttaa rahoja edes kuitin kanssa.

Itse vika on korjattava, eikä vian korjaamisesta saa koitua asiakkaalle kustannuksia, mutta koko kaupan purkamiselle ei ihan noin heppoisin syin ole perusteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kuitit säilyy parhaiten, kun otat siitä kopion ja sitten liität alkuperäisen kuitin kopoiotuun arkkiin kiinni. Jos kuitista häviää teksti (niin kuin monesta häviää) jää se monisteeseen häviämättä. Älä anna alkuperäistä monistettasi pois vaan monista se, niin sinulla jää aina todiste kuitista jäljelle.

Vierailija

Kuitit säilyy parhaiten, kun otat siitä kopion ja sitten liität alkuperäisen kuitin kopoiotuun arkkiin kiinni. Jos kuitista häviää teksti (niin kuin monesta häviää) jää se monisteeseen häviämättä. Älä anna alkuperäistä monistettasi pois vaan monista se, niin sinulla jää aina todiste kuitista jäljelle.

Huom! Ei minun tarvitse monistaa omalla kustannuksellani mitään vaan kauppa saa aivan itse  kustannuksellaan ottaa haluamansa kopion jos katsoo sen tarvitsevansa, mutta alkuperäistä en anna.

Skannaan kuitin älypuhelimella ja lähetän sen sähköpostiini. Nimeän kuitin kaupan ja tuotteen mukaan.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat