Omalääkäri Risto Laitila sai uudet silmät – katso kuvat leikkauksesta

Medilaserin vastaanotolla Risto Laitilaa hieman jännittää.

ET-lehden omalääkäri Risto Laitila katsoo maailmaa uusin silmin ja suosittelee ikänäköleikkausta muillekin. Leikkaustekniikka kehittyy vauhdilla.Lue koko juttu

Omalääkäri Risto Laitila sai uudet silmät – katso kuvat leikkauksesta

Kommentit (5)

Hohhoijaa mitä turhamaisuutta!   Silmälaseilla korjattavat jutut ovat pientä linnunlaulua, ei niitä tarvitse eikä pitäisi leikata.

Ajatelkaapas, kuinka paljon on ihmisillä vaikkapa silmän rappeutumavikoja, joille ei voi tehdä mitään. Siihen on tyytyminen.

Itse ainakin pitäisin vaikka millaiset pullonpohjat, jos saisin loppuun asti säilyttää edes sellaisen näön, kuin lasien avulla voi. Ja ei tarvitse kenenkään nyt tulla sanomaan, että hyvähän se on sanoa, jos ei laseja tarvitse. Minä nimittäin olen niitä kymmenvuotiaasta asti perässäni vetänyt, eikä ne minua ole koskaan rasittaneet, kuin rahakukkaron kohdalta. Se mitä tuleman pitää eli rappeutuvat silmänpohjat ja heikkonäköinen vanhuus ellei hoitokeinoa keksitä, on tuhatmiljoonaa kertaa vaikeampi asia.

On kyllä aika outoa, että joku lääkäri pitää tuommoista leikkausta noin ihmeellisenä ja "hurjana". Joku arempi saattaa jättää kaihileikkaukseenkin menemättä noita juttuja luettuaan.

Kirjoitin aiemmin terveysosioon kaihileikkauskokemuksestani, jossa ei taatusti tarvittu hoitajaa kädestä pitelemässä eikä edes mitään rauhoittavaa lääkettä. Siitä onneksi kysyttiin, ettei noin vain annettu. En pelännyt leikkaukseen menoa, mutta totta kai hieman jännitin ainakin alitajuisesti.

Leikkauksesta tulee kuluneeksi pian kaksi vuotta. Nuorempana olin likinäköinen, mutta nyt näen kauas oikein hyvin ja tässäkin tietsikalla pärjään hyvin ilman silmälaseja normaalin kokoisen tekstin kanssa. Tarkkaa käsityötä tehdessäni käytän lukulaseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olin myös kaihileikkauksessa joitakin vuosia sitten ja voin vain kokemuksesta sanoa, ettei ne leikkaukset aina vaan mene niinkuin luullaan. Ensimmäinen silmä ei puutunut tipoilla ja voitte vaan kuvitella jatkon. Hoitajat ja kirurgi olivat ihan pelästyneitä, sanoin että voin kirjoittaa leikkauskertomuksen itse. Toisen silmän kävi markkari hoitamassa ja kaikki meni hyvin.

Vierailija

Olin myös kaihileikkauksessa joitakin vuosia sitten ja voin vain kokemuksesta sanoa, ettei ne leikkaukset aina vaan mene niinkuin luullaan. Ensimmäinen silmä ei puutunut tipoilla ja voitte vaan kuvitella jatkon. Hoitajat ja kirurgi olivat ihan pelästyneitä, sanoin että voin kirjoittaa leikkauskertomuksen itse. Toisen silmän kävi markkari hoitamassa ja kaikki meni hyvin.

Markkari?

Tepa

Kävin kaihileikkauksessa kolmevuotta sitten ja toimenpide epäonnistui ,lääkärin sanoin veitsi luiskahti , verkkokalvo irtosi kuukauden päästä mikä johtui komlikotuneesta kaihileikkauksesta. Käyn edelleen silmä polilla kerran kuukaudessa. Potilasvahinko vakuutus ei korvaa mitään ,koska lääkärin mielestä ei tapahtunutkaan mitään vahinkoa, todella törkeää

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat