Kommentit (5)

Vierailija

Minun mielestäni tuo yksinäisyys on sen verran kinkkinen asia että. Uskoisin että yksinäisyys , sen kokeminen negatiivisena asiana johtuisikin ihmisen omasta ahdistuksestaan. Nykyajan ihmiset on totuteltu että ympärillä on säpinää. Kun elämäntilanne muuttuu niin ihminen joutuu kohtaamaan itsensä kaikkinensa ja myöskin itse hankitut erilaiset pelko ja ahdistustilat. Yksinäisyydessä ihminen joutuu kohtaamaan itsensä.

Vierailija

Onneksi meidän kerrostalon ympärillä on tasaista plaania, ja tarvitsee vain ylittää yksi ajotie niin seurakuntasali kerhoineen ja jumppasaleineen on siinä. Myös (kallis) lähikauppa. Onneksi pääsen vielä bussilla "halpalaan", kun talomme vierestä kulkevat sekä tavallinen lähiöbussi että palveluauto. Niin että tyytyväinen olen, niin kauan kuin pystyn liikkumaan. Ja kai taksikuponkeja antavat sitten, kun jalat eivät enää kunnolla kanna.

Vierailija

Jokainen ihminen on yksinäinen, koska hän on vastuussa itsestään joka asiassa! Kukaan ei voi päättää puolestasi elämästäsi. Vaikka olet naimisissa, silloinkin olet loppujenlopuksi yksin, koska itse ajattelevana olentona tuntemukset ovat sinun omia, onnen hetket, suru sinä itse ne käsittelet!

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kyllä tuossa maisemassa on vaikea olla kovin allapäin. On se niin upea.

Varmasti maisemalla ja ympäristöllä on jotain osuutta asiaan. Itse pidän juuri niistä mäistä ja kukkuloista. Aakee laakee ahistaa.

Vaikka ei pääsisi asunnostaan minnekään , ei silti aina ole yksinäinen. Itse ainakin pidän yksin olosta, tiettyyn rajaan asti. Osaan olla yksin, tehdä asioita yksin ja kun siihen kyllästyn, menen jonnekin. Vaikka ei se minunkaan liikkumiseni kovin helppoa ole, voihan sitä vaihtaa sanasen vaikka siellä lähikaupassa jonkun kanssa. Mikäli on se lähikauppa.

Eka kommentoija on varmasti oikeassa siinä, ettemme oikein osaa olla yksin, kun hälyä on maailma täynnä. Hiljaisuus voi olla pelottavaa

Vierailija

Ei pidä edes harkita sellaista vaihtoehtoa, että riistäisi hengen itseltään. Sellainen tapaus ei koskaan lakkaisi ahdistamasta omaisia eikä muita lähimmäisiä. Syyllisyydentunnot, vaikka aiheettomatkin, piinaisivat heitä. Ja itsetuho on myös tavallaan esimerkki tai malli jälkeenjääville. Emmehän halua näyttää sellaista mallia varmaan kenellekään, kaikkein vähitellen jälkikasvullemme.

Jos masentaa, koetetaan etsiä yhteyttä toisiin ihmisiin. Sinkkutalouksia on suurissa kaupungeissa todella paljon, mennään tilaisuuksiin joita järjestetään. Tai soitetaan vanhusten puhelimeen tai seniorihelppiin, tai seurakuntien työntekijöille, palveleviin puhelimiin, tai mitä niitä on. Netti on meillä kaikilla tännekin kirjoittavilla käytössä. Sieltä saa keskusteluseuraa sekä linkkejä apua ja neuvoja tarvitseville.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat