Kommentit (15)

Vierailija

Milloin mikäkin pitää sitä ja tätä loitolla näissä kirjoituksissa. Jos se olisi niin yksinkertaista, elämä olisi helppoa eikä tarvitsisi soteuudistuksenkaan kanssa tapella.

Syödään kotimaisia marjoja ja hedelmiä kenellä niitä on ja voidaan yhtä hyvin kuin milloin minkäkin eksoottisen hedelmän tai marjajauhon avulla. Kotimaisia juureksia ainakin jokainen saa kaupasta ja edullisesti. Ovathan nekin superruokaa.

Vierailija

ET-lehtikin pitää toimittaa tilaajille luvattuun tahtiin. Jutun juuri on revittävä vaikka amerikkalaisista lehdistä. USA:ssa on korkeakouluja ja professoreita joka lähtöön ja tarkoitukseen. Journalistinen laatu edellyttäisi syvällisempää paneutumista ja kotimaisten asiantuntijoiden konsultointia "avokado"-mussutuksen perusteluiksi. 

Onko avokado terveellisempää kuin rasvainen kala tai muodikkaat pähkinät? Mitä hyötyä on tummasta suklaasta, jos sen sokerimäärä on haitallinen? Suurilevikkisen ET-lehden toimituspalavereissa jutun tekijöille tulisi jakaa resursseja asiantuntevaan jutun tekoon.

Ei kai meitä sentään pidetä entisaikojen dementoituneina kunnalliskotiasukkeina.

  

Vierailija

Kyllä minä ainakin haluan lukea muistakin jutuista kuin pelkästään kotimaan pelkoa kylvävistä jutuista. Milloin on joku ravitsemusasiantuntija kieltämässä mitäkin ja niin edespäin. 

Jatkakaa samaan malliin. Enemmän saisi olla kyllä henkilöhaastatteluja, kiitos!

Vierailija

Negatiivisella asenteella olevalle ihmiselle ei koskaan kelpaa mikään jutun aihe. Itse mielelläni luen juttuja monesta eri aiheesta, eihän niitä tarvitse omaksua kaikkia itselleen vaan poimia mielenkiintoisimmat. Pitää muistaa että kaikkiahan ei voi koskaan miellyttää, eikä tarvitsekaan.

Vierailija

Olen syönyt vuosia pari avokadoa viikossa . Syön sen aina ihan sellaisenaan,ei siihen tarvita erityistä resepti nivaskaa. Halkaisen ja pistän poskeeni. Hyvää,terveellistä ja ravitsevaa. En kuitenkaan joka päivä syö, koska onhan siinä kotuullisesti kaloreita, vaikkakin terveellisiä kaloreita.

Kaikkia kansainvälisiä tuulia on kiva lukea myös ET-lehdestä.

Lisää vaan 

 

helge linden

Joskus söin avogadoa,mutta ongelmaksi nousi,sen saatavuus juuri sopivan kypsänä,yleensä kun sitä osti se oli joko liian raakaa tai liiaksi ylikypsää,joten kyllästyin niitä ostamaan, nykyisin otan kylmäpuristettuna öljynä avogadon joskus yhden ruokalusikallisen joskus kaksi,en tiedä onko siinä kaikki vitamiinit,mutta otan silti

Vierailija

Rakastan avogadoja, innostuin niitä syömään päivittäin kun ne olivat kevään ja kesän edullisiakin. Kun viimeviikolla menin k-kauppaan huomasin, että hinta oli kaksinkertaistunut. Niinhän siinä käy kun ajetaan jotakin tuotetta kuluttajien tietoisuuteen, on hinta edullisempi huomattavasti, ja sitten kun ihmiset, ostajat on saatu koukkuun, nostetaan hintaa roimasti. Ei tarvitse luulla, että maksan tuosta avogadopussista 5 euroa kun sen sai keväällä kahdella eurolla. Pitäkööt hedelmänsä. Monenlaista ruokaa löytyy korvaamaan tuon hedelmän.

Vierailija

Avokadoissa on kaksi hintaluokkaa kaupoissa. Esikypsennetyt maksavat tuplasti enemmän kuin kovat. Helppohan niitä on kotonakin kypsyttää. Jos ostan useamman, pistän osan jääkaappiin, etteivät kaikki kypsy yhtä aikaa.

-valone-Käyttäjä698
Seuraa 
Liittynyt11.3.2016

Vierailija kirjoitti:
Avokadoissa on kaksi hintaluokkaa kaupoissa. Esikypsennetyt maksavat tuplasti enemmän kuin kovat. Helppohan niitä on kotonakin kypsyttää. Jos ostan useamman, pistän osan jääkaappiin, etteivät kaikki kypsy yhtä aikaa.

Jääkaapissa minulla mustuivat ja menivät pilalle ja kerran sain kaupasta mustuneita, vein takaisin ja olivat väärin säilyttäneet. Ovat aika herkkiä hedelmiä. Pitää oikein käsitellä ;) ihan niin kuin ihmistäkin! Luin jostakin, että säilyttää vain huoneen läömmössä, ne kestää kyllä viikonkin, kun ei niitä pitele lommoille. Ostan kerralla sellaisen pussin jossa on ainakin kuusi hedelmää, eli viikon tarve ja hyvin säilyvät kypsinäkin sen ajan.

Vierailija

Avokado sisältää per 100 grammaa avokadon lihaa:

17 grammaa rasvaa

Josta linolihappoa (Omega 6) 1,4 grammaa

ja alfalinollenihappoa  0,1 grammaa (kasvikunnan Omega 3)

EPA ja DHA rasvahappoja ei ole lainkaan.

EPA ja DHA rasvahappoja on hyvä saada 500mg päivässä vähintään.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat