Avokado päivässä pitää kardiologin loitolla

Avokadot löytyvät kärjestä melkein kaikista terveellisten ruokien listoista, olipa kyse sitten ihon tai mielen hoidosta. Eikä ihme. Ne ovat ihmeruokaa!Lue koko juttu

Avokado päivässä pitää kardiologin loitolla

Sivut

Kommentit (25)

Milloin mikäkin pitää sitä ja tätä loitolla näissä kirjoituksissa. Jos se olisi niin yksinkertaista, elämä olisi helppoa eikä tarvitsisi soteuudistuksenkaan kanssa tapella.

Syödään kotimaisia marjoja ja hedelmiä kenellä niitä on ja voidaan yhtä hyvin kuin milloin minkäkin eksoottisen hedelmän tai marjajauhon avulla. Kotimaisia juureksia ainakin jokainen saa kaupasta ja edullisesti. Ovathan nekin superruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ET-lehtikin pitää toimittaa tilaajille luvattuun tahtiin. Jutun juuri on revittävä vaikka amerikkalaisista lehdistä. USA:ssa on korkeakouluja ja professoreita joka lähtöön ja tarkoitukseen. Journalistinen laatu edellyttäisi syvällisempää paneutumista ja kotimaisten asiantuntijoiden konsultointia "avokado"-mussutuksen perusteluiksi. 

Onko avokado terveellisempää kuin rasvainen kala tai muodikkaat pähkinät? Mitä hyötyä on tummasta suklaasta, jos sen sokerimäärä on haitallinen? Suurilevikkisen ET-lehden toimituspalavereissa jutun tekijöille tulisi jakaa resursseja asiantuntevaan jutun tekoon.

Ei kai meitä sentään pidetä entisaikojen dementoituneina kunnalliskotiasukkeina.

Vierailija

Kyllä minä ainakin haluan lukea muistakin jutuista kuin pelkästään kotimaan pelkoa kylvävistä jutuista. Milloin on joku ravitsemusasiantuntija kieltämässä mitäkin ja niin edespäin. 

Jatkakaa samaan malliin. Enemmän saisi olla kyllä henkilöhaastatteluja, kiitos!

Negatiivisella asenteella olevalle ihmiselle ei koskaan kelpaa mikään jutun aihe. Itse mielelläni luen juttuja monesta eri aiheesta, eihän niitä tarvitse omaksua kaikkia itselleen vaan poimia mielenkiintoisimmat. Pitää muistaa että kaikkiahan ei voi koskaan miellyttää, eikä tarvitsekaan.

Olen syönyt vuosia pari avokadoa viikossa . Syön sen aina ihan sellaisenaan,ei siihen tarvita erityistä resepti nivaskaa. Halkaisen ja pistän poskeeni. Hyvää,terveellistä ja ravitsevaa. En kuitenkaan joka päivä syö, koska onhan siinä kotuullisesti kaloreita, vaikkakin terveellisiä kaloreita.

Kaikkia kansainvälisiä tuulia on kiva lukea myös ET-lehdestä.

Lisää vaan 

helge linden

Joskus söin avogadoa,mutta ongelmaksi nousi,sen saatavuus juuri sopivan kypsänä,yleensä kun sitä osti se oli joko liian raakaa tai liiaksi ylikypsää,joten kyllästyin niitä ostamaan, nykyisin otan kylmäpuristettuna öljynä avogadon joskus yhden ruokalusikallisen joskus kaksi,en tiedä onko siinä kaikki vitamiinit,mutta otan silti

Vierailija

Rakastan avogadoja, innostuin niitä syömään päivittäin kun ne olivat kevään ja kesän edullisiakin. Kun viimeviikolla menin k-kauppaan huomasin, että hinta oli kaksinkertaistunut. Niinhän siinä käy kun ajetaan jotakin tuotetta kuluttajien tietoisuuteen, on hinta edullisempi huomattavasti, ja sitten kun ihmiset, ostajat on saatu koukkuun, nostetaan hintaa roimasti. Ei tarvitse luulla, että maksan tuosta avogadopussista 5 euroa kun sen sai keväällä kahdella eurolla. Pitäkööt hedelmänsä. Monenlaista ruokaa löytyy korvaamaan tuon hedelmän.

Vierailija

Avokadoissa on kaksi hintaluokkaa kaupoissa. Esikypsennetyt maksavat tuplasti enemmän kuin kovat. Helppohan niitä on kotonakin kypsyttää. Jos ostan useamman, pistän osan jääkaappiin, etteivät kaikki kypsy yhtä aikaa.

Vierailija kirjoitti:
Avokadoissa on kaksi hintaluokkaa kaupoissa. Esikypsennetyt maksavat tuplasti enemmän kuin kovat. Helppohan niitä on kotonakin kypsyttää. Jos ostan useamman, pistän osan jääkaappiin, etteivät kaikki kypsy yhtä aikaa.

Jääkaapissa minulla mustuivat ja menivät pilalle ja kerran sain kaupasta mustuneita, vein takaisin ja olivat väärin säilyttäneet. Ovat aika herkkiä hedelmiä. Pitää oikein käsitellä ;) ihan niin kuin ihmistäkin! Luin jostakin, että säilyttää vain huoneen läömmössä, ne kestää kyllä viikonkin, kun ei niitä pitele lommoille. Ostan kerralla sellaisen pussin jossa on ainakin kuusi hedelmää, eli viikon tarve ja hyvin säilyvät kypsinäkin sen ajan.

Vierailija

Avokado sisältää per 100 grammaa avokadon lihaa:

17 grammaa rasvaa

Josta linolihappoa (Omega 6) 1,4 grammaa

ja alfalinollenihappoa  0,1 grammaa (kasvikunnan Omega 3)

EPA ja DHA rasvahappoja ei ole lainkaan.

EPA ja DHA rasvahappoja on hyvä saada 500mg päivässä vähintään.

Terveys edellä

Minä syön yhden avokadon joka päivä (kotioloissa) ja myös sen avokadon siemenen, joka on vielä tai vähintään yhtä terveellinen kuin avokado itse.Tästä voi jokainen itse lukea mitkä terv vaikutukset sillä on. Sopii aamupalaksi, välipalaksi tai osana ateriaa tai voi syödä puolikkaan kerralla.Vaatii toki tottumista löytää kaupasta oikeassa vaiheessa olevia avokadoja:  ne tosin voivat kypsyä myös kotona, aika riippuu sen kovuudesta ostettaessa. Siitä vaan "terveyspommeja" syömään!!

Vierailija

Miten sinä sen siemenen oikein syört? Sehän on valtavan iso. oravatkaan ei mahda sille mitään.  Minusta on turha korostaa yksittäisiä hedelmiä salaatteja juureksia ynnä mausteita.

Muotiasiat määräävät tässä kehotuksen syödä milloin mitäkin. Olen perinteen kannattaja ja minulle eivät eksoottiset hedelmät  eikä juurekset kuulu ohjelmaan. Syön kaikkea mitä minun omassa kotimaassani on tarjola. Sen lukuisat puhtaat  ja terveelliset marjat, sienet, lyhyen kesän aromikkaat tuotteet.  Perunat juurekset ja kalat sekä kotimaista  lihaa ja sianlihaa reilusti. 

Olen vielä niillä pärjännyt, tuskin olisin artroosia millään muulla tavalla voinut estää, se vain tule aikanaan.  Mikä olisi parempaa oikea sianlihakastike ja perunat, punajuurta ja kurkkua mukaan, näin talviaikaan. Laatikkoruuat ja keitot tuoreista oman kotimaan tuotteista. Minä todella väheksyn vesitilkassa kasvatettuja tuotteita, onhan niitä toki kasvihuoneissa kasvamassa meilläkin, mutta niitä kannattaa syödä rajoitetusti.

Vierailija

Avokadon siemenen terveellisyydestä ei ole tutkittua tietoa, joten jättäisin syömättä. Avokado maistuu kyllä ja lienee terveellistäkin, mutta mieluummin nautiskelen kotimaisista marjoista ja hedelmistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Avokadon siemenen terveellisyydestä ei ole tutkittua tietoa, joten jättäisin syömättä. Avokado maistuu kyllä ja lienee terveellistäkin, mutta mieluummin nautiskelen kotimaisista marjoista ja hedelmistä.

Nii-in sateen huuhtelemat suomuuraimet / hillat ja millä nimimillä niitä kutsutaankin ovat herkullisia nautittaviksi mutta mustikka on todellinen lääkemaja jota tulisi jokaisen syödä. Itse käytän pakastettua mustikkaa aamiaisille kaurapuuroon suoraan pakastamimesta ja nautisken uuteen päivään heräämistä täysjyvä voilevän kera jonka päällä on useimmiten tomaatti tai tuorekurkkua....

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat