Kommentit (3)

Vierailija

Minulla kulkee  suvussa levottomat jalat. Itselläni jalat ovat vaivanneet koko aikuisikäni ajan, nuorempana kuitenkin vain ajoittain. Keski-iän ylittämisen jälkeen asiasta tuli jokaöinen vaiva, ja välillä niin että hermot meni. Monta kertaa yöllä sai nousta jaloittelemaan ja yrittää saada ajatukset johonkin muuhun. Vaiva paheni oleellisesti, kun jouduin syömään särkylääkkeitä paljon ja vatsani alkoi oireilla, tuli ripulia yms . Veriarvot laskivat huomattavasti ja laihduin laihduttamatta n 1-1,5 kg / kk, yht 6 kg. Sitten pystyin jättämään särkylääkkeet ja samaan aikaan sain reseptin Pramipexole tabletteihin. En ole varma niiden vaikutuksesta, mutta ehkä ne vähän auttavat, jos eivät ole plasebo-vaikutusta...  Rauta-arvoni ovat nyt myös nousseet takaisin siihen mitä ne minulla norm ovat olleet. Levottomat jalat ovat yhä, mutta ei enää lainkaan niin hirveät. Lieneekö levottomien jalkojen oireiden pahenemiseen ollut osuutta saamallani Metotreksaatti hoidolla.  Nyt olen ollut jatkuvan kuumeilun ja flunssan vuoksi ilman Metotreksaattia n 1,5 kk ja oireet ovat vielä entisestään vähentyneet, mutta eivät poissa. Vitamiinit B, C D, kalaöljyt ovat jokapäiväisessä käytössä myös nyt, mutta olen niitä käyttänyt aiemminkin. Liikunnan lisäämistä pitäisi vielä kokeilla. Ja pre- ja  probiootteja.

Vierailija

Olen 63 vuotias ja kärsin pikään kyseisestä vaivasta. Jos olin syönyt illalla, heräsin kihelmöintiin.  Epäilin raudan puutosta, vaikka hemoglobiini oli aina hyvä, kun kävin testeissä.  Ryhdyin syömään rautaa, jonka johdosta sain helpotusta kihelmöintiin ja ruoansulatuskin toimi paremmin. Melko pian aloin kuitenkin saamaan hirveitä olotiloja ja pahoinvointia raudasta, jonka johdosta en uskaltanut sitä enää käyttää. Olin kuitenkin pakotettu erään toisen vaivan johdosta jatkamaan sen syöntiä, koska rauta auttoi myös  siihen. Pitkien kokeilujen jälkeen huomasin, että kun otan sopivan annoksen tiamiinia raudan kanssa, en saa pahoinvointia enkä muutakaan haittavaikutuksia. Alkuaikana heräsin jalkojen kihelmöintiin, otin Obsidan kapselin sisällöstä yhden pienen murun ja hörpyn maitoa päälle, jonka jälkeen kihelmöinti katosi ja nukuin loppuyön hyvin. Tällä yhdistelmällä oikein annosteltuna nukun yöni hyvin ja kihelmöinnistä olen päässyt kokonaan, sekä monesta muusta vaivasta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat