Suomessa arvellaan olevan n 1500 laitonta siirtolaista, ns paperitonta siirtolaista. Jo nyt he saavat äkillisissä tapauksissa ilmaisen sairaanhoidon. Nämä henkilöt ovat siis laittomasti maassamme.
Nyt peruspalveluministeri Huovinen, sd, ajaa lakia jolla laajemmin turvattaisiin näiden paperittomien henkilöiden terveydenhoito. Euroopassa on noin miljoona paperitonta. Nyt ministeri Huovinen houkuttelee heitä Suomen terveydenhoidon piiriin. On aivan selvä asia, että näitä terveysturisteja alkaa virrata Suomeen maksuttoman terveydenhuollon, maksuttoman asumisen ja elämisen maahan. Tämä on Suomen hallituksen aivan oma linjaus, EU jopa vastustaa tällaista houkuttelua.
Näiden Afrikan maiden erikoiset taudit ja niiden hoidot ovat pitkäkestoisia ja maksavat kymmeniä tuhansia. Tuollaisen vastustuskykyisen tuberkuloosin hoito kestää 2 vuotta, 160 000 euroa vuosi. Velkarahalla tällaiset menoerät ei onnistu. Tai jos taas laikataan vanhustenhoidosta vaikkapa 300 miljoonaa...
On täysin järjetöntä, että suomalaisten veronmaksajien rahoja ei suunnata heidän omaksi hyväkseen vaan yritetään olla koko maailman hyväntekijä! Valtiot ovat ensisijaisesti omien kansalaistensa edunvalvojia.
Sivut
Koska terveydenhuollossa on tässä suhteessa salassapitovelvollisuus ja lakiesitys ehdottaa, että jopa tiedot terveydenhuollon käyttämisestä ylipäätään on salattava, terveysturismi on oikea mahdollisuus. Riittää, että tulee maahan, saa haluamansa hoidon (kansalaisten rahoilla) ja lähtee pois. Merkintää, jonka perusteella vastuuseen vetäminen tapahtuisi, ei tule - tai ainakin se on salainen.
Uuteen lakiesitykseen sisältyisi ilmaisena (koska sitä se edellä mainittujen seikkojen takia käytännössä olisi)
- raskauteen ja synnytykseen liittyvät palvelut mukaan lukien ehkäisyneuvonta ja raskauden keskeytys
- pitkäaikais- ja muiden sairauksien hoito, eli käytännössä kaikki perusterveydenhuolto
sekä alaikäisille kaikki samat palvelut kuin suomalaisilla alaikäisillä on (mutta halvemmalla).
http://www.stm.fi/sosiaali_ja_terveyspalvelut/terveyspalvelut/paperittomien_terveydenhuolto
Tästä luettavissa keitä ovat paperittomat, miksi tarvitsevat mahdollisesti hoitoa, miten heitä on hoidettu tähän asti sekä miten ja miksi laki velvoittaisi hoitamaan.
Mukana linkit THL:n selvitykseen ja lakiluonnokseen. Kannattaa tutustua ihan itse asioihin ja muodostaa mielipide ilman (puoluepoliittista) ohjailua.
Ei kiinnosta. Onko tämä taas niitä hoitajien jankutuksia?
Tänne suomeen vaan kaikki jotka haluavat asua ilmaiseksi, ilmaisia älypuhelimia, rahaa sossusta, kärrykaupalla ruokaa josta heidän ei tarvitse maksaa mitään, ei tarvitse itse mitenkään osallistua veronmaksuun, SUOMI, ihmemaa, kaikki on ilmaista, mutta ei oman maan kansalaisille!
minimi-eläkeläinen
Suomi, taikuuksien maa = rahaa seinästä.
Vaiko hölmöläisten maa?
Miksi minä, suomalainen alkuasukas, en saa seinästä ilmaista rahaa???
Olen välinputoaja, valitettavasti. Lähes 50 vuotta töitä, ansiot juuri sillä tasolla, että asumistukea ei saa. Nyt eläkeläisenä eläke on nippa nappa riittävä, ei mitään tukia yhteiskunnalta nytkään. Elämä on siinä keskiluokan ja köyhän rajamailla.
Sitten tulee lukutaidoton kamelipaimen Afrikan savanneilta. Hän saa Helsingin kalasatamasta uuden asunnon merinäköalalla, täyden elannon ja terveydenhoidon. Eli avustuksia enemmän kuin minä Suomalainen alkuasukas eläkettä.Minulle sanotaan: pitää ajatella globaalisti, nehän nämä maahanmuuttajat rikastuttavat meidän kulttuuriamme - todella rikastuttavat.
Kyllä ketuttaa
Lukekaapa uudestaan tuo alkuteksti ja asia, että ymmärtäisitte oikein mistä on kysymys.
En minäkään hyväksy noita liippareita jotka käyttävät vain hyväkseen suomalaisten anteliaisuutta. Koska sitähän se on, tyhmät antaa vaikka paidan päältään ja jäävät itse kärsimään. Tää kuuluu suomalaiseen vieraanvaraisuuteen. Pitäisi kuitenkin otta järki käteen ja ajatella itseäänkin, eikä kaikkea jakaa muille. Syytä unohtaa ulkolaisten miellyttäminen.
No, pikka on vaikea uskoa paperittomien" turismiin" tänne kaukaiseen Suomeen varsinkin kun viime aikoina terveydehuoltojärjestelmää on alasajettu olantakaa. Ainakin minä olen saanut terveyskeskuskuksessa niin ala-arvoista palvelua ja lääkärin täydellistä tietämättömyyttä sairaudestani, että ei voi suositella kenellekään. Jos paperittomat haluaa näitä heille ilmaiseksi tarjolla olevia palveluita oman terveytensä uhalla mikä minä olen sitä kieltämään. Tervetuloa sairastamaan Suomeen!
Tuskinpa niille muuta edes tarjotaan kuin kalliita
yksityisiä lääkäripalveluita!!!!
höpö höpö. Mielellään lukisi perusteluja tälle älyttömälle väitteelle? En tykkää, että jotain räävitään ilman minkäänlaisia perusteluja. Tuskin sitä ja tätä - miten niin?
Tästäkin tulee ilmeisen selvä vaaliteema persuille. Ne toiset ja me - ja kuka vain perättömimmän väitteen keksii.
Helsingissä on hoidettu vapaaehtoisin voimin paperittomia ihmisiä. Suurin osa heistä ei ole ollut kameleitten kanssa tekemisissä. Suurin osa on ollut bulgarialaisia ja romanialaisia. Suomen toimijat ovat yleensä Lääkärit ilman rajoja -järjestön jäseniä.
Höpö höpö höpöttäjä se on löytänyt tällekin saitille!
Kyllä saavat palveluita kun itse maksvat. Lue ja ymmärrä.
Jos menet ulkomaille ja katkaset poikki jalkas tai saa sydärin, mitä luulet hoidetaanko sinua?
Vai jätetäänkö katuojaan kuolemaan?
Pistä tietosi ja taitosi näytille, äläkä uhoo mistä sinä et tykkää, se ei paljon täälla paina.
Kalliit tulkkipalvelut lisäksi. Ja mitä kaikkia matkakorvauksia
ja kuinka monelle kerralla, yhdellä käynnillä.
Kun tarvitaan se suojelijakin naiselle aina matkaan mukaan.
Kyllä saavat palveluita kun itse maksvat. Lue ja ymmärrä.
Jos menet ulkomaille ja katkaset poikki jalkas tai saa sydärin, mitä luulet hoidetaanko sinua?
Vai jätetäänkö katuojaan kuolemaan?
Lainaus.
Kyllä Suomessa hoidetaan, Jopa ne paperittomat jo nytkin
Ja tämä uusi lakialoite entisestään parantaa palveluja. Ei missään arvauskeskuksissa vaan suurissa keskussairaaloissa, ja maksaa paljon.
Me omaporukka ollaan rupusakkia, mennen tullen maahanmuuttajat menee meistä ohi.
Näin se vaan menee.
Me omaporukka ollaan rupusakkia, mennen tullen maahanmuuttajat menee meistä ohi.
Näin se vaan menee. Todellakin näin.
Sivut