Kommentit (7)

Vierailija

voi hyvänen aika, kun niitä just samoja luontaistuotteita saa netin kautta kuin kaupoistakin. miksei niitä saa ostaa netin kautta...?

Vierailija

Voi hyvänen aika näitä luontaistuotevouhotuksia. Ne auttaa vain näitä myyjiä - ja vain taloudellisesti heitäkin.

Vierailija

No ainakin mun kokemuksella sanon, että  ekan  puolen vuoden ajan otin punaisia  chelloja  tueksi  novofemin lisänä, eikä mtn ongelmia.( Vaikka oli muutenkin hirveä kriisivaihe tuolloin  elämässä.) Nyt elämä balanssissa, ei mtn oiretta eikä ongelmaa. Limakalvot toimii hyvin , ja halut pelaa. Pelkään alkaako uuden  opettelu ja kärsimys  ,kun vuosi tulee täyteen ja ( ymmärtääkseni ) novofem  vaihdetaan siihen seuraavaan eli "vuodottomaan". Tai sitten selviän yhtä hyvin, ei voi tietää. En jäänyt odottelemaan oireita, menin viikon sisään oudoista oireista gynelle  ja sain heti avun. Käytän luontaistuotteita  ilman muuta tarvittaessa,  ei ravinnosta  nykyisin saa mtn tarpeeksi. Aiemmin käytin vuosikausia vaikeisiin pms-oireisiin palkästän luontaistuotteita, hiukset ja  iho myös kiittävät jos saavat rakennusainetta. Ja mikä on erityisen tärkeää naisille joka iässä, juokaa vettä  ja nauttikaa hyvälaatuista öljyä joka päivä.Olen 53v nainen

Vierailija

Artikkeliin oli tiivistetty vaihdevuosioireiden tunnistamista ja niiden helpottamista. Olen käyttänyt jonkun aikaa hormonilaastareita muutama vuosi sitten, oireet paljastuikin kilpirauhasen vajaatoiminnaksi eikä vaihdevuosiksi. Minulla on kohtu tallella, mutta en tarvinnut laastarien lisäksi erillistä keltarauhashoitoa, en kierukkaa tms.vaikka tuossa artikkelissa oli niin sanottu.

Nyt olen siinä vaiheessa että kuukautiset ovat harventuneet, vuotojen väli on 2-3kk, eli vaihdevuodet oikeasti alkavat. On ollut hikoilupuuskia, ärtymys ja alakulo vaivaa toisinaan.

Olen käyttänyt Efamol-helokkiöljykapseleita hormonien, hiusten ja ihon tueksi, monivitamiinit ovat myös listallani. Limakalvohoitoon Vagi-fem-puikot lääk.reseptillä.

Näillä olen pärjännyt toistaiseksi. Jos oireet tulee jossain vaiheessa  sietämättömiksi, sitten menen Luontaistuotekauppaan, koska varsinainen hormonihoito ei tunnu minun jutulta.

Netistä ostamisessa en näe mitään ongelmaa, jos ostaa luotettavalta yritykseltä, jonka tiedot löytyvät ja myös tarkat tiedot tuotteista. Huijarimyyjiäkin on liikkeellä, siksi kai suositellaan kaupasta tai apteekista henk.koht. ostokäyntiä. Maalaisjärjen käyttö kuitenkin on sallittua näissäkin asioissa.

Vierailija

Ainoastaan apteekki on turvallinen ostopaikka, varsinkin jos on yksikään reseptilääke käytössä. Ainoastaan lääkäreillä ja apteekeilla on käytössään yhteensopivuusohjelma, jolla voidaan tarkistaa, miten luontaituote ja lääkkeet sopivat yhteen. Itse en ostaisi ainoatakaan suuhuni laitettavaa asiaa netistä , en tosiaankaan riskeeraa terveyttäni.

Vierailija

Olen samaa mieltä vierailijan klo 18:06 kanssa, että jos käyttää lääkkeitä, niin mitä tahansa ei kannata niiden kanssa suuhunsa pistää, kun vaikutuksia ei tiedä. 

Vierailija

Apua, apua, kertokaahan, miksi ihmeessä hikoilen aivan valtavasti nimenomaan kasvoista, myös talvella!?? Minulle on laitettu hormoni-kierukka vaihdevuosien takia, ja se onkin vähentänyt huomattavasti vuotoa. Käytän myös hormoni-laastareita muihin oireisiin.

Mutta tuo kamala hikoilu ei vaan vähene, vaan kasvoni ovat aivan märät "ihmisten ilmoilla"! Onko enää kyse lainkaan vaihdevuosista, vai voisiko hikoilu johtua esim. diabeteksesta, jos se on nyt iskenyt kimppuuni?

Kilpirauhasen vajaatoimintaa olen sairastanut jo melkein 14 vuotta, eikä se ennen ole ainakaan aiheuttanut tällaista hikoilua.

Nimim. epätoivoinen Hanna

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat