Kommentit (5)

Vierailija

Joo, tuossa oli vertailtu lähinnä jauhojen hintaa. Niissäkin on todella eroa normaalijauhoihin, mutta valmiit leivät sämpylät yms vasta kalliita ovatkin. Joten eipä muu auta kuin ostaa ne jauhot ja tehdä hyvin paljon itse. Juureksilla saa mehevyyttä leivonnaisiin ja hintaa alas!

Lisään vielä sen, että tuohon kelan korvaukseen ei kaikki ole oikeutettuja. itsekään en saa koska minulla on diagnoosi tehty vain verikokeen perusella aikoinaan, sitä ei kela hyväksy. Nyt pitäisi syödä itsensä ensin sairaaksi ja niellä letku, sitten saisin tuon korvauksen!

En jaksa enempää valittaa, tähän on tottunut. Olen joskus kyllä miettinyt noita ruokakasseja mitä vähävaraisille jaetaan, siinä ei taida kans keliaa sairastavalle paljoa syömistä olla.

Vierailija

Siis tämä on järkyttävää. Tuokin kysely, oeltko harkinnut gluteenitonta. . . voi hemmetti. Ajatelkaa vähän keliaakikoita, heillä ei ole vaihtoehtoja. Gluteenittomuus muoti-ilmiönä on pöyristyttävää pelleilyä. Puhukoot viljattomasta tai muuta, mutta älkää sekoittako sairauden hoitoon tarvittavaa tiukkaa ruokavaliota sellaiseen huuhaa-ilmiöön, että sattuiskiko minua huvittamaan esim. gluteeniton ruoka.

Vierailija

Ostakaa luonnollisesti gluteenitonta.

hirssi

tattari

tee ite leipäsi, jos sellaista haluat syödä

ja aina voi syödä kasviksia

oikeakeliaakikko

No niinpä. Ja tarviiko keliaakikon edes leipoa ikinä mitään makeaa - pelkkää turhuutta niitten kalliitten jauhojen ostaminen. Myrkkyähän se sokeri on. Eikä mysliäkään tarvitse ostaa, sitähän voi tehdä itte gluteenittomana. Sotkee vaan rusinoita, pähkinöitä ja hirssiä keskenään. Nam. Ja puhdasta kauraa voi itse viljellä vaikka parvekkeella, niin ei tartte sitäkään ostaa kalliilla hinnalla kaupasta. Ja gluteenittoman leivän teko se vasta halpaa onkin. Varsinkin, kun käyttää näitä luonnostaan gluteenittomia tuotteita. Toisen kerran nam. Laitan vaan hirssiä ja tattaria sekasin ja valmista tuli.

Voisitko vierailija vielä laittaa pari hyvää leipäreseptiä, luonnollisesta gluteenittomista aineksista tietty kun niin tietävältä vaikutat.  

Keliakia

Sairastuttuani keliakiaan en ole huomannut ruokani kallistuneen, mutta en syö leipää, leivonnaisia ja vastaavia - olutta ei toki ole juurikaan tarjouksessa, mutta sitäkin menee merkityksettömän vähän. Pastaa laitan enää toki vain pari kertaa vuodessa entisen kerran kuussa sijaan. Kala ja liha maksaa saman kuin muillekin ja käytännössä viljaa en edes ravinnoksi tarvitse, enkä kaipaa kuten en sen korvikkeitakaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat