Vierailija

Hei!

Millaista kokemusta teillä on eri yhtiöiden matkavakuutuksista? Onko jokin yhtiö osoittautunut erikoisen hyväksi ja jokin erityisen nihkeäksi korvaajaksi esim. sairastapauksessa, matkatavaroiden vahinkojen yhteydessä tai muussa? Käytättekö jatkuvaa vakuutusta vai matkakohtaista? Onko vakuutusmaksulla ollut vaikutusta korvauksiin eli saako kalliimmalla vakuutuksella tarpeen tullessa parempaa palvelua?

Kommentit (18)

Tässä kokemukseni Eurooppalaisesta vuosien takaa. Kairoon muuttaessani otin kalliin, vuoden määräaikaisen vakuutuksen sairastumisen varalta. Sain mukaani kirjasen, jossa oli lääkärin nimi Kairossa sairastumisen varalta.

Sairastuin yllättäen jäätyneeseen olkapäähän matkalla. Niinpä soitin tälle lääkärille ja sain ohjeet mennä hänen luokseen. Hän asui Zamalekin hienoistokaupunginosassa. Oven avasi hyvin vanha, tutiseva herrasmies. Hän kertoi, että oli toki antanut tietonsa vakuutusyhtiölle mutta ei ollut harjoittanut lääkärin tointa vuosikymmeniin eikä kukaan koskaan, ikinä ollut ottanut häneen yhteyttä kyseisen vakuutuksen tiimoilta! (Nähtävästi "lypsi" vain rahaa vakuutusyhtiöltä tekemättä mitään.)

Ymmärsin hänen kanssaan keskustellessa, ettei hänestä ollut minulle minkäänlaista apua. Tokkopa lääkärinoikeudetkaan enää olivat voimassa... Hän heittäytyi ylen ystävälliseksi ja kirjoitti sitten vapisevin käsin lapun (arabiaksi), että auttakaa tätä naista hänen sairaudessaan. Antoi sen lapun minulle ja sanoi, että mene sairaalaan hoidettavaksi ja anna tämä lappu sairaalaan!

Onneksi siinä oli lähellä Anglo-American hospital, jonne kipaisin käymään. Nauroivat sille lappuselle ja sanoivat, että tänne voi kyllä tulla mutta maksut joudun itse selvittämään vakuutusyhtiön kanssa. Pääsin jonottamatta todella hyvälle lääkärille, joka oli opiskellut lääkäriksi Amerikassa ja joka heti ymmärsi, mistä sairaudesta oli kysymys. Eikä maksukaan ollut maata mullistava, muistaakseni parikymmentä euroa.

Sain kyllä rahani takaisin Eurooppalaiselta mutta jouduin tekemään korvausilmoituksen Kyprokseen (!), jossa Eurooppalaisella oli lähin toimisto siihen aikaan. Reklamoin samalla heidän yhteyslääkäristään Kairossa. Seuraavana vuonna häntä ei enää löytynyt Eurooppalaisen lääkärit kirjasesta.

Minulla on jatkuva matkavakuutus. Matkustan sen verran paljon.

Työnanatajan vakuutus sitten työhön liittyvillä ,matkoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Matkavakuutukseni kuuluu ns vakuutuskimppaan eli samassa on asuntojen vakuutukset, vapaa-ajanasunnon vakuutus ja aurovakuutus.

Minulla ei ole kokemusta muusta kuin If vakuutusyhtiöstä johon olen ylen tyytyväinen. Hyvin ovat korvanneet niin matkasairaudet, matkan peruuntumisetkin kuin esinevahingotkin.

Minulla on liiton matkavakuutus ja senlisäksi luottokortissani on matkavakuutus joka korvaa luottokortilla maksetun matkan peruutus,sairaus ja vahinkotapahtumat. Omatoimilomathan kannattaa aina maksaa luottokortilla. Tässä on päällekkäin kaksi vakuutusta mutta kummatkin ovat minulle maksuttomia.

tsemppii pitulo!!! nasta stoori. toi yx alaspeukuttaa kaikill joille se o kateelline, reissaa vaa omas fantasiamaailmassaa. sul on kyl parhaat jutut!

Itsellä on ollut Tapiolan matkavakuutus, jatkuva. Tuli uusi lasku 1.3. lukien, nousu 25 %.

Koska matkustan vähän, noin kerta / vuosi ulkomaille (pois lukien Viron käynnit), en katso enää aiheelliseksi. Otan jatkossa matkakohtaisen vakuutuksen kun tarvitsen.

Tapiolan fuusio S-ryhmän kanssa on nostamassa maksuja kunnolla. Vai onko muiden yhtiöiden korotuspaine myös samaa luokkaa ?

Monen yhtiön kautta päädyin Fenniaan parempien ehtojen vuoksi. Siinä on mahdollisuus kokeilla kerran uutta lajia esim. sukellus tms mikä muissa vakuutusyhtiöissä rajataan heti pois. Vuoristotauti kuuluu myös vakuutuksen piiriin, Pohjolalla ei sitä saanut edes lisävakuutuksella ja siihen loppui Pohjolan asiakkuus. 

Olen aika paljon reissannut lentäen ja lopettanut matkatavaravakuutuksen ottamisen ajat sitten. En ota matkoille mukaan mitään kovin arvokasta ja sekin vähä mikä on hintavaa esim. kamera, kulkee käsimatkatavarassa. Koruja ei tietenkään kannata mukanaan kuljettaa.

Lentoyhtiöt on pitkälti korvausvelvollisia.  Kerran multa meni rikki matkalaukku Göteborgiin lentäessä niin reklamoin Finnairia ja korjasivat sen ilmatteeksi. Ja jos lennot myöhästyy tai peruuntuu niin joutuvat järkkään uuden lennon veloituksetta tai maksaan odotusajalta hotellikuluja tai/ ja ateriakuluja. Kerran lojuin Helsinki-Vantaan lentoasemalla puol päivää odottamassa kun British Airwaysin kone oli rikki. Sain sitte hyvitykseksi aterialippuja lentokentän ravintoloihin.

Ja jos pankki- tai luottokortti varastetaan niin se pitää kuolettaa heti. Varastettuja käteisrahoja ei kuiteskaan saa koskaan takaisin ja milläs todistat paljonko oli käteistä mukana!

Kelasta kandee hommata Eurooppalainen sairaanhoitokortti.Sen piiriin kuuluviin maihin en koskaan ota matkustajavakuutusta. Ainoostaan Euroopan ulkopuolisiin maihin otan matkustajavakuutuksen määräaikaisena jos on riskinä saada joku tarttuva tauti. Oon kyllä niissäkin käynyt joskus ilman vakuutusta jos ei ole kovin riskialtis maa.

Missään tapauksessa ei kande ottaa jatkuvaa matkavakuutusta jos matkustaa vain kerran tai kaksi vuodessa ulkomaille. Mitä oon vertailuja tehny niin Fennia on edullisin ja Pohjola/Eurooppalainen siitä kalleimmasta päästä.

Paljon reissaava

Itse en uskaltaisi Euroopassakaan vain Eurooppalaisen sairaanhoitokortin varassa matkata. Entäpä jos sairastus tai vammaudut niin pahasti että joudut tulemaan kotiin erikoiskuljetuksella? Mahdollisuus on pieni mutta jos kohdalle osuu niin sitäkin hintavampi, sen rinnalla  matkavakuutuksen hinta on vain suolarahoja.

Minulla on kotivakuutuksessa matkustaja- ja vastuuvakuutus. Matkatavaroita en vakuuta mutta lentoa ostaessani otan aina perutuusvakuutuksen.

Vierailija

Hei!

Millaista kokemusta teillä on eri yhtiöiden matkavakuutuksista? Onko jokin yhtiö osoittautunut erikoisen hyväksi ja jokin erityisen nihkeäksi korvaajaksi esim. sairastapauksessa, matkatavaroiden vahinkojen yhteydessä tai muussa? Käytättekö jatkuvaa vakuutusta vai matkakohtaista? Onko vakuutusmaksulla ollut vaikutusta korvauksiin eli saako kalliimmalla vakuutuksella tarpeen tullessa parempaa palvelua?

korvausperuste täytyy olla hyväksyttävä.

Ei kait nyt mitään kultakaivosta voi olla eli huippukorvaukset ilman syytä.... tuntuu jo vakuutuspetokselta.

If on koko perheellä olluy jo vaikka miten kauan. Pakko olla vakuutus kun matkustaa kuukausittian.

Työnanataja vakuuttaa työmatkat.

Pari kertaa on saanut korvausta ja asia hoidettu nopeasti.

Minulla on Pohjolassa jatkuva matkavakuutus. Se korvaa jos olen matkalla yli 50km päässä kotoani. Myös ulkomailla. Mutta jos sairaus johtuu jostain jo olemassa olevasta vammasta tai sairaudesta ei korvausta tule. Käsitykseni mukaan samalla tavalla toimitaan muuallakin. Tuttavani sairastaa ms-tautia. Sairaus oli ollut rauhallisessa vaiheessa jo vuosia. Hän matkusti kaukoitään ja sairastui siellä. Vakuutusyhtiö (en tiedä mikä) ei maksanut kuluja, koska sairauden katsottiin johtuvan hänen jo ennen matkalle lähtöä olevasta ms-taudistaan. Pikkupata

Varokaa POP Vakuutusta, jos aiotte oleskella pidempään kuin 3 kk. Kiskovat aivan älyttömiä hintoja jatkoajoilta. Viimeisen kahden päivän hinta oli 56 euroa!! Silloin kun otin vakuutuksen, en tajunnut ottaa selvää jatkokuukausien hinnoista. Matkani kesti 8 kk ja vakuutus tuli järkyttävän kalliiksi.

Ifin vakuutus on. Samasta yhtiöstä kaikki eli kotivakuuttukset, autovakuutukset, vapaa-ajan paikkojen vakuutukset.

Olen tyytyväinen. Myös puolisolla sama firma.

Matkavakuutusten ehtoihin kannattaa tutustua huolellisesti, ja miettiä jo etukäteen mitä vakuutus korvaa jos jotain sattuu! Ja vaikka matkatavarat olisi vakuutettu kotivakuutuksesta, erillistä matkatavaravakuutusta kannattaa silti harkita kotivakuutuksen suuren omavastuun takia. 

Me jouduttiin hiljattain Berliinin-matkalla kännykkävarkauden uhriksi ja pohdittiin sen jälkeen blogissamme mitä matkavakuutusta ottaessa tulisi ottaa huomioon, kannattaa käydä lukemassa.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat