Kommentit (15)

Artikkelissa mainitaan kohdassa 8, että kun crohnin taudissa joudutaan turvautumaan leikkaukseen se tarkoittaisi itsestään selvästi suoliavannetta. Näin ei kuitenkaan ole, vaan leikkauksesta selviää useimmiten, että normaali suolen toiminta jatkuu. Tosin joskus voidaan tarvita leikkausta uudelleen.

Yhdes kohdas sanottiin et kuitupitoinen ruoka saattaa aiheuttaa oireita. Ittellä on näin. Mitä kuitupitoisempi sen kipeempi. Ja ravintoterapeutit ym. sairaan-/terveydenhoitajat hokee et pitää syödä kuituja. Sit kun niille sanoo et jos syön oikeen kuitupitosta ruokaa se on suolelle sama kun kaadettas sementtiä suoleen, sit vaan pyöritellään silmiä pääs ja tuijotetaan ku hullua. Minähän oon 7v aikana opetella kokeelun ja erehdysten kautta sen mitä voin syödä kipeytymättä ja mistä tuun vähän kipeeksi ja mistä kipuilu kestää useamman viikon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

minulla yli 20v. paksusuolen krooninen tulehdus....pysyy hallinnassa läääkkeillä mutta stressi laukaisee helposti uusinnan.Siis paha stressi, pelko jostakin pahasta, tapahtuvaksi puolisolle, siis sairastumista tarkoitan.Pahimmillaan univajetta, koska ei saanukuttua kun sinne vessaan pitää mennä yölläkin 10-15 min välein. Kauppaan ei mitään asiaa koska vessaan ei ehdi, julkisilla ei voi kulkea...jne. Näistä lehtijutuista saa vain pienen aavistuksen siitä mitä se oikeasti on.Esitetään juuri jotta pientä vatskipua ja muutaman kerran päivässä vessaan, kun asia on paljon , paljon vaikeampi ja invalidisoi täysin jos ei ohi saa lääkkeillä. Kortisoni auttaa mutta siinä on omat suuret haittansa siinäkin.

Kohdassa 5 sanotaan ettei Chrohnin taudista parane. Etelä Euroopassa lääkärit sanovat potilaille että 50 % paranee. Itse parannuin taudista. Joten tuo ei kyllä pidä paikkaansa.

Vierailija

Kohdassa 5 sanotaan ettei Chrohnin taudista parane. Etelä Euroopassa lääkärit sanovat potilaille että 50 % paranee. Itse parannuin taudista. Joten tuo ei kyllä pidä paikkaansa.

Crohnin tautia 33 vuotta sairastaneena ja monenlaista ruokavaliota ja lääkkeitä laidasta laitaan kokeilleena, olisi mukava lukea,  miten sinä pääsit taudista eroon. Sen olen huomannut, että vastoin lääkärien vakuutteluja ettei ruokavaliolla ole mitään osuutta asiaan, ei pidä paikkaansa.

7 vuotta söin homeopaattisia lääkkeitä sekä kävin osteopaatilla hoidossa. Minulla kävi hyvä tsäkä kun löysin homeopaatin joka oli itsekin sairastanut Chrohnin tautia, ja siitä parantunut. Sairaudethan eivät tule meille yhtäkkiä vaan se on monen vuoden prosessi, joten kestää monta vuotta saada ne poiskin. Viimeisin suolisto tähystys mikä mulle tehtiin, sai lääkärin hämilleen, kun ei mitään Chrohnin tautiin viittaavaa löytynyt enää :) Joten kannatttaa hakeutua hyvälle homeopaatille.

"Vierailija 12.4.2015 klo 15:22

6/6

7 vuotta söin homeopaattisia lääkkeitä sekä kävin osteopaatilla hoidossa. Minulla kävi hyvä tsäkä kun löysin homeopaatin joka oli itsekin sairastanut Chrohnin tautia, ja siitä parantunut. Sairaudethan eivät tule meille yhtäkkiä vaan se on monen vuoden prosessi, joten kestää monta vuotta saada ne poiskin. Viimeisin suolisto tähystys mikä mulle tehtiin, sai lääkärin hämilleen, kun ei mitään Chrohnin tautiin viittaavaa löytynyt enää :) Joten kannatttaa hakeutua hyvälle homeopaatille."

Olisi mielenkiintoista kuulla lisää aiheesta :)

Vierailija

Yhdes kohdas sanottiin et kuitupitoinen ruoka saattaa aiheuttaa oireita. Ittellä on näin. Mitä kuitupitoisempi sen kipeempi. ... Minähän oon 7v aikana opetella kokeelun ja erehdysten kautta sen mitä voin syödä kipeytymättä ja mistä tuun vähän kipeeksi ja mistä kipuilu kestää useamman viikon.

Voisitko ystävällisesti kertoa, mitkä ruoat sinulle käyvät kipeytymättä? Ja jos jaksat, myös ne "vähän kipeeksi"-ruoat. Kiitos etukäteen. Toivon todella, että näet tämän.

Vierailija

minulla yli 20v. paksusuolen krooninen tulehdus....pysyy hallinnassa läääkkeillä mutta stressi laukaisee helposti uusinnan.Siis paha stressi, pelko jostakin pahasta, tapahtuvaksi puolisolle, siis sairastumista tarkoitan.Pahimmillaan univajetta, koska ei saanukuttua kun sinne vessaan pitää mennä yölläkin 10-15 min välein. Kauppaan ei mitään asiaa koska vessaan ei ehdi, julkisilla ei voi kulkea...jne. Näistä lehtijutuista saa vain pienen aavistuksen siitä mitä se oikeasti on.Esitetään juuri jotta pientä vatskipua ja muutaman kerran päivässä vessaan, kun asia on paljon , paljon vaikeampi ja invalidisoi täysin jos ei ohi saa lääkkeillä. Kortisoni auttaa mutta siinä on omat suuret haittansa siinäkin.

Itse olen kärsinyt yli 30v tosi vaikeasta ärtyvän suolen oireyhtymästä, joka on juuri samanlainen oireiltaan. Rankka yrittäjäelämä oli aivan helvettiä, kunnes jatkuva stressi laukaisi työuupumuksen. Silloin en ehkä osannut/kehdannut valittaa tarpeeksi vatsani määräävästä asemasta ja syyllisyydestä väsymykseen ja muuhun oireiluun. Nyt olen saanut ymmärtämystä ja apua myös terveydenhoidon saralla, kun olen avannut sanaisen arkkuni ja toistuvasti tuonut ilmi, mikä minua riivaa. On totta, etteivät ihmiset edes aavista, miten vaikeaa on elää, kun KAIKKI - siis AIVAN KAIKKI - tekeminen ja oleminen, syömisestä puhumattakaan, täytyy miettiä ja tehdä vatsan ehdoilla. Pikku nipistelyt, ripulit tai oksentelut tuntuvat kaatavan toisten maailman - minä olisin onnellinen,jos selviäisin niillä,eikä tämä riivaaja olisi mukana joka päivä ja määräisi kaikkea tekemistäni. Onneksi olen köyhä, eikä ole varaa matkustella...muuten voisi harmittaa, ettei voi edes lähteä matkalle, vaikka mieli tekisi ja rahaakin olisi!

...

Hei, en tiedä onko jossain jo aikaisemmin puhuttu tästä mutta tietääkö kukaan onko siitä suurta haittaa jos ei noita lääkkeitä välttämättä aina syö... itsellä todettiin noin vuosi sitten  tämä tauti ja olen opiskelija ja asun yksin. eikä minulla ole rahaa aina noihin lääkkeihin, hyvin usein joudun vain kitumaan ja kestämään ne kivut ja juoksemaan  vessassa pitkin päivää... mutta mietin etteihän sillä mitään vakavaa merkitystä ole että syökö ne lääkkeet vai kituuko vain kipujen kanssa?

hellurei

... kirjoitti:
Hei, en tiedä onko jossain jo aikaisemmin puhuttu tästä mutta tietääkö kukaan onko siitä suurta haittaa jos ei noita lääkkeitä välttämättä aina syö... itsellä todettiin noin vuosi sitten  tämä tauti ja olen opiskelija ja asun yksin. eikä minulla ole rahaa aina noihin lääkkeihin, hyvin usein joudun vain kitumaan ja kestämään ne kivut ja juoksemaan  vessassa pitkin päivää... mutta mietin etteihän sillä mitään vakavaa merkitystä ole että syökö ne lääkkeet vai kituuko vain kipujen kanssa?

No onko  mielestäsi tärkeää syödä ensin, vai sitten vasta kun on sellainen nälkä että mahaan sattuu?

Tai juotko vettä vasta sitten kun suu ja kieli muistuttaa saharan autiomaata?

Jos vastasit molempiin kyllä, niin tuskin sillä on enään kauheasti väliä syötkö lääkkeitäkään oikein..

ja jos ei ole lääkkeisiin rahaa, niin sosiaalitoimistoon vain eli nykyään kai KELA.

Alluriini

Tuttavani kertoi uudesta juomasta nimeltä Fermix. Päätin kokeilla kun hinta oli alle 20 euroa. Aluksi maku muistutti hapankaalia/vihannesmehua eli ei mitään herkkua mutta terveellistä. Ripuli loppui ensimmäisenä päivänä. Nyt 2 viikkoa käyttöä eikä mitään oireita enää. Itkettää ihan kun löysin tämän ihmejuoman. Juoma auttoi myös ystävätärtä. K-kaupassa myynnissä.

Missä vessa

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti olet oireeton . Siitä ei parane . Itse joskus tullut 1 lääkkeellä toimeen ja nyt ....
: (

Vierailija

Alluriini kirjoitti:
Tuttavani kertoi uudesta juomasta nimeltä Fermix. Päätin kokeilla kun hinta oli alle 20 euroa. Aluksi maku muistutti hapankaalia/vihannesmehua eli ei mitään herkkua mutta terveellistä. Ripuli loppui ensimmäisenä päivänä. Nyt 2 viikkoa käyttöä eikä mitään oireita enää. Itkettää ihan kun löysin tämän ihmejuoman. Juoma auttoi myös ystävätärtä. K-kaupassa myynnissä.

Somelääkäri

En neuvo, mutta itselläni chronintauti läks kahden viikon makrolidiantibiootilla.
Zeclar 250mg 2x päivässä.
Tukena LactoSeven maitohappobakteeria tupla annos..
Nyt voi taas syödä porkkanaa, ruisleipää, kasviksia, marjoja, hedelmiä, pähkinöitä jne :)
Mahtavaa! En ois uskonu. Enkä sano et muille auttais, mut jos vuosikymmeniä ootte kärsiny, niin ei kai ole mitään hävittävääkään enää.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat