Kommentit (3)

Vierailija

Kun kolme vuotta sitten , ollessani 57-vuotias, työterveyslääkärini ehdotti osatyökyvyttömyyseläkettä, olin kauhuissani. Minäkö jo puolieläkkeelle? Enhän minä ole ollut sairaslomillakaan koskaan?

Mietittyäni muutaman päivän asiaa ja luettuani lääkärin - ja rtglausuntoja, ymmärsin, että minulla tarjoutuu mahdollisuus vähentää työntekoa ja  näin jaksan paremmin työssäni kenties oikeaan eläkeikään saakka. 

Nyt olen ollut osatyökyvyttömyyseläkkeellä kolme vuotta ja vieläkin on työaikaa vajaat kolme vuotta jäljellä. Olen nauttinut suunnattomasti lisääntyneestä vapaa-ajasta. Ja työntekokin on nyt antoisampaa. 

Suosittelen kaikille yli 60-vuotialle osa-aikatyötä. Näin nuorillekin vapautuisi enemmän työpaikkoja!

Vierailija

Itse olen tehnyt osa-aikatyötä reilut kolme vuotta. En kyllä enää haluaisi vaihtaa työtäni kokoaikaiseksi. Minusta on ihanaa päästä kotiin viimeistään alkuiltapäivästä. Ehtii tekemään muutakin. Silloin kun olin kokopäiväisessä työssä tuntui että elämään ei mahtunut kuin työ.

Tietysti rahaakin on vähemmän, mutta onhan työttömienkin pärjättävä. Minä myös suosittelen kaikille joille se vain on mahdollista. Tosin tämähän vaikuttaa tulevaan eläkkeeseenkin, mutta kuka sittn tietää koskaa saavuttavansa sitä eläke ikää. Itse olen vasta 57v.

Vierailija

Höpsistä. Olen 64 v. ja täysipäiväisesti töissä, teen joskus ylitöitäkin. Minullekin lääkäri ehdottanut osa-aikatyötä. Tehköön itse osa-aikaa jos huvittaa. Itseäni ei. En tykkää viettää kissanpäiviä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat