Kommentit (9)

Vierailija

En yleensä vastaa tuntemattomaan numeroon. Jos joku soittaa lyhyesti ja lopettaa, se on ansa. En koskaan soita takaisin. Jos jollakin on todellista asiaa, hän soittaa uudelleen.

Vierailija

Kyllä minä vastaan tuntemattomaankin numeroon. Sen sijaan en koskaan vastaa piilotetusta numerosta tulevaan puheluun.

Vierailija

Lankapuhelimien aikaan ei ollut häirikkösoittajia, vääriin numeroihin soittajia kylläkin ja he pyytivät anteeksi häiriötä ja sulkivat puhelimen. Eikä silloin myyjätkään soittaneet ja ahdistelleet joka ilta, niinkun nyt on, jos erehtyy vastaamaan että juuri nyt tilaa mitään, silloin he vasta alkavatkin soittorallin. Nykyään ei tiedä yhtään millainen soitto saattaa tulla, vaikkapa ulkomailta rikollissoittajilta, vastaanottajan piikkiin saattavat ohjata laskun ja sitä saa sitten selvitellä operaattorin kanssa.

Mielestäni ei voi samana päivänä puhua siitä maailman ajasta yleisestikään, kun oli lankapuhelimet ja paheina viina ja tupakka. Humalassa olo oli paheksuttavaa, mutta nykyään ollaan huumeissa, eikä niistä pää selviä mustalla kahvilla.

Elämme aivan eri aikakautta, epävarmaa ja pelottavaa. On vähintään viisasta harkita mihin vastaa, jos ei yhtään tiedä odottaa tuntematonta soittoa. Se pitäisi soittajienkin huomioida, että ihmiset eivät ole tylyjä tupeloita, elleivät vastaa vaan heitä arveluttaa.

Vierailija

Ilmeisesti terveyskeskuksissakin tiedossa kyseinen ongelma, sillä lääkärin soittoaikaa annettaessa erikseen mainittiin "sen tulevan sitten tuntemattomasta numerosta".

Vierailija

Jos et ole pitkään aikaan ollut yhteydessä entiseen luokkakaveriin, työkaveriin tms. et voi tietää heidän elämäntilanteestaan, etkä voi olettaa varmaa vastausta puheluun, jos numerosi ei ole heille tuttu.

Ihmisillä voi olla työ- tai perheongelmia, monta syytä miksei halua vastata jos on kokemuksia kiusallisista tai pelottavista puheluista. Terveyskeskus huomauttaa että puhelu tulee tuntemattomasta numerosta, olen itse saanut lääkäriltä tai hoitajalta puhelun, jossa numero on piilotettu, mutta olen vastannut kun olen tiennyt odottaa sitä.

Miksei haastattelijat tai muut tärkeät soittajat voisi myös jotenkin alustavasti sopia soitosta, päivän, vuorokauden ajan jne. on pelkkää hyötyä kaikille osapuolille, jos yhteydet toimivat sujuvasti.

Olen häiriköinnin vuoksi joutunut vaihtamaan numeroni salaiseksi, joten syystäkin en välttämättä vastaa tuntemattomalle soittajalle. 

Vierailija

Vastaan tuntemattomaan numeroon jos olen puhelimen ääressä.

En soita takaisin,minäkin ajattelen että henkilö soittaa uudestaa jos on asiaa.

Monesti soittajat ovat jotain kaupustelijoita.

Vierailija

Ainahan voi tehdä suoramarkkinointieston puhelimeensa, ei soittele lehtimyyjät. Se vain pitää uusia parin - kolmen vuoden välein.

Vierailija

Juu, mutta ne myyjät on vain yksi syy monien muiden syiden joukossa. Tarkemmin tietämättä on huono mennä neuvomaan tai arvostelemaan. Ei sitä voi niin mustavalkoisesti ajatella että on jollain tapaa outo tai että sulkee muun maailman elämästään ellei vastaa jokaiselle soittajalle.  

Eihän kaikki avaa oveaankaan tuntemattomille, katsovat ovisilmästä tai ikkunan nurkalta, jos ei näytä tutulta, eivät avaa, eikä sekään mitenkään tuomittavaa ole.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat