Olen riisissä...

Vierailija

Olen kriisissä, kun vuosikymmenet olen syönyt lämmitettyä riisiä. Ja nykytiedon mukaan se on hengenvaarallista.

Tutkija varoittaa: Älä lämmitä keitettyä riisiä!

Maanantai 2.2.2015 klo 17.38

Keitetyn riisin lämmittäminen voi aiheuttaa ruokamyrkytyksen.

(COLOURBOX)

Vanhempi lehtori Preben Vestergaard Hansen Metropol-korkeakoulusta ja tutkija Steen Ethelberg Tanskan suurimmasta terveystutkimuslaitoksesta Statens Serum Institutista (SSI) varoittavat keitetyn riisin lämmittämisestä.

Aiheesta ovat kirjoittaneet tanskalainen MetroXpress-lehti ja ruotsalainen Expressen.

Tanskalaisten mukaan riisin ylijäämät kannattaa heittää pois, sillä niitä ei ole turvallista lämmittää uudelleen.

Jos niin kuitenkin tekee, kannattaa ne heidän mukaansa paistaa tai antaa kiehua 30 minuuttia.

Näin ne lehtorit ja tutkijat kirjoittavat. Onkohan edes tottakaan? Kyllä 40-50 vuotta olen tuohon paheeseen syyllistynyt. Ja vielä hengissä.

Tuskin kuitenkaan tuosta tutkimustiedosta stressiä otan...

Kommentit (6)

Vierailija

Saman jutun lui iltapäivälehdestä Kyllä jotenkin ihmetyttää miten se riisikin muuttuu lämmittäessä myrkylliseksi. En ole ainakaan kuullut, että siitä myrkytyksiä joku olisi saanut.

Niinhän ne kananmunatkin on yhtenä vuonna kauhea kolestroolipommi. Toisena vuonna mahtava terveellinen enerkiapommi.

Vierailija

Empä ole tuollaista riisistä enne kuullut.

Riisi on tyhjää, vain hiilareita, mutta on sellainen uutuus kuin punainen riisi joka laskee verenpainetta!

Onko hyviä kokemuksia?

Vierailija

Entäs karjalanpiirakat? Muuttuivatko vaarallisiksi?

Olen syönyt uudelleen lämmitettyä riisiä kuten riisipuuroakin sairastumatta.

Vierailija
kirsikankukka55

No johan riisin lykkäs......Niin sitä vaan on väärin tehnyt vuosikausia, hyvä kun selvisi 

Olet haka Googlaamaan, kerro sitten meillekin mitä löydät?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat