Kommentit (2)

Vierailija

Osallistun aina yhtiökokouksiin mutta ei siellä voi paljon vaikuttaa jos ei ole hallituksessa. Yleensä hallitus on etukäteen päättänyt ja yhtiökokous vain siunaa nämä päätökset. Tämä päteen varsinkin niissä taloyhtiöissä, joissa osakkeiden omistajat eivät vaivaudu paikalle niin ne harvat paikalla olijat päättävät.

Olen ollut kahdessa taloyhtiössä hallituksen jäsenenä. Hallitukseen ei käsitykseni mukaan ole minkäänlaista tunkua koska siellä olo ei todellakaan ole herkkua. Kiitosta ei saa oikeastaan koskaan ja koko ajan muiden huoneistojen omistajat valittavat mistä milloinkin. Kun asuu siinä taloyhtiössä missä on hallituksen jäsen, ei edes roskapussia voi viedä rauhassa jätekatokseen ilman että joku on hihassa kiinni valittamassa asioista.

Hallituksen jäsenyydestä maksetaan minimaalista palkkiota (per kokous), puheenjohtajalle vähän enemmän. Missään nimessä palkkio ei vastaa tehtyä työtä esim. putkiremontin aikaan kun veroakin menee lisäprosentin mukaan.

Entinen hallituksen jäsen

Vierailija

Hei. Mitä voi tehdä, jos taloyhtiössä on vain 5 rivitalohuushollia? ja 3 kuuluu hallitukseen. On ihan turha luulla, että lopuilla kahdella olisi yhtiössä jotakin sananvaltaa. On helppoa kuvitella, että itse voisi vaikuttaa asioihin, jotka ovat jo päätetty valmiiksi. Ne vain mennään kuulemaan yht. kokoukseen, vaikka muodollisesti kyselläänkin kantaa asioihin. Minulla on tunne, että kun yhtiöjärjestykseen lisätään seikat, korjauskohteet, muutetaan samalla yht.järjestystä. Sen jälkeen ei korvata muille enää niitä heidän uusimia. En edes tiedä, mitä siihen paperiin kulloinkin lisätään ja entinen on vanha. Nyt sain pyynnöstä uuden, viimeisin mulla ollut oli vuodelta 96. Että sillälailla. Mikäli lakimiehet, juristit tai muut haluavat yhtiössäsi dominoida, se näköjään käy helposti. Voisiko joku juristi olla minun puolellani tässä asiassa ja vastaisi?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat