88-vuotiaan pulma: Kun ajelut on ajeltu, saako kortin pitää?

klo 12:01 | 18.2.2015
Ajokortilla on kätevä osoittaa henkilöytensä. Kannattaa kuitenkin muistaa, mitä kortille pitää tehdä autoilun jättäessään.Lue koko juttu
Ajokortilla on kätevä osoittaa henkilöytensä. Kannattaa kuitenkin muistaa, mitä kortille pitää tehdä autoilun jättäessään.Lue koko juttu
Ladataan...
Olen kuullut, ettei ajokortti kelpaisikaan enää henkilötodistuksena. Mikähän lienee totuus?
Kortti armotta pois vaarallisilta vanhuksilta, jotka ajavat lasten yli suojatiellä.
Eräs tuttu seniori kertoi, että lääkärinsä oli myöntänyt hänelle ajokortin moneksi vuodeksi eteenpäin.
Autoilija oli silloin jo muistaakseni yhdeksänkympin huittelilla. Mahtavatko lääkärit myöntää yksityispotilailleen kortin liiankin helposti, kun eivät halua menettää potilastaan? Näin helposti kävisi, jos lääkäri eväisi ajokortin. - Tuli vain mieleen.
Ei kai ajokortti kelpaa virallisena henkilötodistuksena, mutta ainakin postista pakettia hakiessani olen saanut paketin näyttämällä ajokortin - sitä nimenomaan kysyvätkin, katsovat siitä henkilötunnuksen loppuosan. Pienen paikkakunnan postissa ainakin näin, kun tuntevat.
Humalaiset ja huumetörtöt ajelee ihmisten päälle
Kortin voi pitää vaikka ajo-oikeus menetetäänkin, tosin autolla ei kannata silti lähteä.
Periaatteessa korttikin pitäisi luovuttaa poliisille, mutta jos haluaa muistona säilyttää ilmoittaa, että se on hävinnyt eikä löydy mistään.
Vähän vilunkia, ajokortti ei ole virallinen henkillöllisyys todistus, useimmissa paikoissa se kuitenkin hyväksytään, mutta sitä ei ole pakko hyväksyä, jotkut pankit ovat ilmoittaneet että täytyy olla passi tai virallinen henkilökortti.
T.EX virkamies.
Mikä on viileää!
Ajokortista pitää luopua , jos ei enää kykene ajamaan Turvallisesti !
- - - - EI IKÄ sitä ratkaise . .
Ihmiset on kovin erivointisia eri ikäisenä : Niin ja jotku ei opi koskaan ajamaan turvallisesti.. senkin olen huomannut.
Veljeni luopui omatoimisesti autosta ja ajokortistaan 67 vuotiaana, kun näkönsä heikkeni.
Ainahan voi matkustaa yleisillä tai taksilla. Myös nuoremmat sukulaiset voivat tarjota kyytejä... meillä on hyvät välit sisarusten kesken, niin "mahdumme" samaan autoon, kun menemme sukulaistapaamisiin. Viimeksi poimin veljeni ja vaimonsa kyytiin, vaikka ei ihan matkanvarrella ollutkaan.. Olipa minullakin juttuseuraa ! Ja matkakustannukset jakautui kivasti. Saatoin tuottaa iloa heille ! - olisivat joutuneet matkustamaan kolmella eri kulkuvälineellä; metro, juna ja taksi.. ja sama takaisin. Minulla on taas tänä vuonna lääkärintarkastus ajokortin voimassa pysymiseksi..