Riittääkö juokseva vesi vai vaaditko ilmastoinnin? Tämän hotellitähdet kertovat

Hotellien tähtiluokitusten tarkoituksena on auttaa löytämään sopiva majapaikka. Järjestelmien kirjavuus syö kuitenkin pohjaa luotettavalta vertailulta.Lue koko juttu

Riittääkö juokseva vesi vai vaaditko ilmastoinnin? Tämän hotellitähdet kertovat

Kommentit (4)

En tuijota tähtiin, valinta perustuu muihin seikkoihin. Sijainti on tärkeä seikka, ilmastointi ehdoton kuumaan aikaan, jääkaappi suotava. En kaipaa huonepalvelua, en gourmet ravintolaa enkä sen kummenpia krumeluureja.

Sama täällä. Hotellin sijainti on mitä tärkein seikka. Yleensä en vietä paljon aikaa hotellihuoneessa vaan olen koko ajan "menossa" niin sen vuoksi huoneen ei tarvitse olla ylellinen. Tähdet kyllä antavat jonkilaista osviittaa siitä mitä on odotettavissa. Buukkailen kolmen tähden hotelleita sijainnista riippuen. Niissä on perusvaatimukset kunnossa.

Yhden ainoan kerran olen asunut 5 tähden hotellissa. Se oli Winter Palace Luxorissa Egyptissä. Rakennettu 1800-luvulla brittien toimesta ja mm. Agatha Christie on asunut siellä kirjoittaen romaaniaan Kuolema Niilillä. Tämä hotelli teki minuun lähtemättömän vaikutuksen. Siis aivan ihana. Historian lehtien havinaa, ei mitään nykyaikaisuuksia. Esim. ei herätystä kelloradiolla vaan "herättäjäpoika" punaisessa uniformussaan tuli paukuttamaan ovelle sovittuna aikana. Mahtava buffet-noutopöytä sekä aamulla että lounaalla/illallisella. Ei suihkuja vaan vanhanaikaiset kunnon isot kylpyammeet. Ja mitä loistavin sijainti Niilin rannalla, Luxorin temppeli pienen kävelymatkan päässä. Itse hoteli ja sen huoneet ovat jo nähtävyys sinällään. Jos ikinä, koskaan vielä käyn Luxorissa niin tähän hotelliin suunnistan vaikka enemmän joudun maksamaan kuin normi-hotelleista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Aina kulkiessani rantakatua olen antanut silmieni levätä Winter Palacen julkisivussa ja ajatellut että kerran minäkin vielä vietän siellä vaikka vain yhden yön. Olen käynyt siellä kello viiden teellä, saapa nähdä jos joskus tulevaisuudessa yövynkin siellä...

Ensin lomakohde. Sitten majapaikka. Yleensä hotelli. Koska lähes aina on kulkuneuvo niin sijainti saa olla  jopa 20 km päässä. Arvostan merimaisemaa mutta ei pakollinen. Varustus on vaativa. Vesi, kuuma ja kylmä. Kahvinkeitin ja liesi.  Aikataulut liikkumiselle on sellaiset että aamupala tai iltavastaava täytyy  hotellissa tehdä.  Tai pelkästään jos parvekkeella katselee, lukee, kuvaa, niin kahvikuppi  ja jotain suunmukaista tulee touhuttua.  Ilmastointi  ei pakollinen, tosin riippuu kohdemaasta.  Internet ei välttämätön. TV ei tarpeellinen.  Huoneen koko ei oleellinen mutta kodikkuus  ja siisteys on  plussaa. Siisteys lähinnä että ikkunat on kirkaat ja pölyä ei löydy.  Ajan patina ei haittaa.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat