Saako puunkaadosta kotitalousvähennyksen?

Kuva: <span class="photographer">123RF</span>

Kuuluuko pihapuiden kaato kotitalousvähennyksen piiriin, utelee kuolinpesän mökkiä käyttävä ET-lehden lukija.Lue koko juttu

Saako puunkaadosta kotitalousvähennyksen?

Kommentit (8)

Sanon vaan, ei voi olla totta, kaikesta suolletaan ihmisille palkkaa, siitäkin mitä itselleen tekee ja vielä kaikenlisäksi myy puut, eikö siinä pitäisi olla palkkaa tarpeeksi. Mihin tää maalima on menossa, ei ihme, että ei rahat valtiolla riitä ja velka senkin kasvaa. Missä on talkoohenki, missä on terveen järjen käyttö? Herätkää ihmiset ennekuin tämä maa on konkurssissa ja sen saavat aikaan liian vaativat materia omistajat ja tyhmät anteliaat päättäjät!

Oletkohan käsittänyt väärin? Tässä ei tarkoiteta omatoimista puun kaatoa vaan kotitalousvähennyksen saa jos käyttää siihen hommaan ennakkoperinnässä olevaa ammattimiestä. Lisäksi kotitalousvähennyksessäkin on omavastuu.

Ihan kaikille en omatoimista puun kaatoa suosittele, se ei ole aivan yksinkertaista hommaa. Jos mummon pihalta vaikka vain muutama puukin kaadettaisi niin se tekisi jo kohtalaisen kolon mummon lompakkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä vaan en ymmärrä tarpeeksi, kaikista normaaleista maksuista saa kevennyksiä, eikö eläkeläiset voisi jo lakata maksamasta veroja! Ymmärrän tuollasenkin antavan tekevälle firmalle töitä. Mutta liika on liikaa.

Muista kyllä miten 3000 neliön tontilta ihan itse kaadettiin monina vuosina suuria kuusipuita. Myös kannot revittiin ylös itse, omilla konsteilla. Oli kylläkin 80 -luku. Olisi varmasti pitänyt viedä lasku ainakin naftasta , mutta kuka sen olisi maksanut?

Mutta sikatalouden avustaminen menee jo äärimmäisyyksiin. Eikä sikafirmojenkin pitäisi selvitä ihan itse, hittojako siinä valtiota tukijaksi tarvitaan. Sianliha on tosi epäterveellistäkin.

Vierailija

Mitä hyötyä puiden kaatamisesta on, jos pysyvät pystyssä?

Täytyyhän puulämmiteinen sauna saada omilla puilla läämmitettyä oli ne sitten mitä lajia tahansa.

Eikä sitä viimeisiä kaadettu, vaan sopivasti, että aurinko pääsi tontille.

Vierailija

Mitä hyötyä puiden kaatamisesta on, jos pysyvät pystyssä?

Juu, odotetaan että se kaatuu itsekseen  talon katon päälle ja katto p....na. Katon korjaus on kallista mutta saahan siitä suuremmat kotitalousvähennykset. 

Kotitalousvähennys oli hyökkäys kuutamourakointia vastaan.  Eihän politiikot tykänny kun järkevät ihmiset  maksoi  suoraa tekijälle  säästäin verot ja muut lisämaksut.

Pelkästään 100 e / päivä kertyy  taskuun kuukaudessa 2200 e   Jos saman teettäisi yhtiöllä virallisesti  niin päivän hinta 300-500 e

Juu, jos puu on kallellaan niin kannattaa kaadattaa ennen kuin kaatuu mökin päälle. Puun kaatuminen saattaa aiheuttaa mahdottaman suuret kulut.  Kotitalousvähennys on enää 45 % tehdystä työstä ja materiaalin (kattopellit,huovat +muut) joutuu maksamaan omasta pussista. Jos ei kotivakuutus sitten korvaa...

Sähköyhtiö tulee ilmaiseksi kaatamaan puut jotka on lähellä sähköjohtolinjoja. Meillä ovat käyneet parina kesänä kaatamassa. Sahaavat kanssa moottorisahalla pölkyiksi. Pilkkomisen joutuu itse suorittamaan tai teettämään. Tutulle kun heittää muutaman satasen pääsee halvemmalla kuin jos palkkaa ep-rekisterissä olevan vaikka saiskin tuon 45 % tehdystä työstä verotuksessa.

Sentin venyttäjä (entinen pennin venyttäjä)

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat