”Hälytyskellojen pitäisi soida” – älä mene tällaisten myyjien halpaan

Ikkuna- ja muiden remonttien myyjät ovat ahkerasti liikkeellä. Kuluttajaliitto tarttui asiaan järein julkisuusasein. Pakkomyyjiä kannattaa varoa, seniori!Lue koko juttu

Kommentit (11)

Vierailija

Kylläpä on ala-arvoiset keinot,  mutta sääli on sairautta, sanoi vanha kansa ja tuossa se pitää paikkansa. Ei sovi olla niin tyhmä, että edes päästää sisätiloihin moista ketkua.

Vierailija

Minut petti myyjä, jota olin palvellut toisissa asioissa vuosikaudet. Myi käyttökelvottomat parvekekaihtimet. Ne kun asennettiin, parvekelaseja ei pystynyt siirtämään sivuun pesua varten.  Oli käynyt itse katsomassa ja mittailemassa paikat.

Neuvottelut  myyjän kanssa eivät tuottaneet tulosta, vaan kuluttajaneuvojan piti ojentaa myyjää ennen kuin kaihtimet käytiin ottamassa  pois ja maksu hyvitettiin takaisin. Asia siis saatiin kuntoon, mutta en olisi millään uskonut joutuvani kokemaan moista.

Vierailija

Näinhän se meni!
Kotikäynti kotona,mittaukset yms, tehtiin kolmen tunnin taivuttelu nimi vaadittiin alle paperiin eikä annettu mahdollisuutta miettiä seuraavaan viikonlopun yli.
Siinä on ettet pysty tekemään vertailuja yms.
Kauppaa ei voi purkaa koska eu on muuttaanut direktiiviä heidän edukseen ,,mittatilaustyönä mahdollistaa tämän.
Kuolema on ainut purku mahdollisuus.
Kuluja tulee siitäkin tilaajalle.
Ei kait tässä voi ku itseään syyttää.

Kallesetä

Kyllä huomaa ettei tähän ole kommentoinut yksikään rakennusalan ihminen. Ensinnäkin eivät asenna pikkasen ikkunoita, vaikka osa ikkunan osista tulee samasta tehtaasta eivät ole lähellekään samaa tasoa. Toiseksi turha haukkua myyjää joka antaa tarjoushinnan sille päivälle, tuskin kieltäytyvät myöhemmin ottamasta tilausta vastaan. Pitää olla rohkeutta sanoa kohteliaasti ei, myyjän työ on yrittää saada kauppa aikaan puhumalla ja vetoamalla asioihin sekä tarkistella tarjoushintoja ylemmältä, ei kellään tänä päivänä ole valtuuksia laskea hintaa ylettömästi omin päätöksin. Kuka tänä päivänä edes teeskentelee soittavansa, kukaan niin tyhmä ole. Turha leimata koko yritystä jos joku aloitteleva myyjä on hieman eksynyt polulta. He ovat kiertäviä myyntityön tekijöitä eikä kukaan saisi yhtäkään kauppaa jos ei yhtään yrittäisi myydä, suurin osa ihmisistä ei ymmärrä edes että myyjä tietää paljon paremmin ikkunoiden kunnon ja vaihto tarpeen, ja odottaa mielellään seuraavaa talon omistajaa jos esim asukkaat eivät tahdo tehdä remonttia tulevan muuton yms takia.

Vierailija

Monet kaupustelijat olen aikoinaan saanut raivon partaalle kun olen kieltäytynyt ostamasta mitään ja vakaasti pysynyt päätöksessäni.

Vierailija

Minusta pitäisi lailla kieltää tällainen kutsumatta kotioville tuleva myyminen.

Omistan puolet mielisairaan sisareni kanssa kiinteistöstä, jossa hän asuu yksin. Viime kesänä sinne ilmestyi viemärien puhdistamista kauppaava myyntimies. Sisareni osti häneltä monta tuhatta euroa maksavan viemärien puhdistuksen ymmärtämättä, mistä oli kysymys. (Viemärit eivät olleet puhdistamisen tarpeessa). Kyseinen yritys ei edes vaivautunut tarkistamaan kiinteistön omistajia kiinteistörekisteristä! Mitään perusremontteja ei saa tehdä ilman kaikkien kiinteistön omistajien lupaa.

Sain tietää asiasta sattumalta vaikkakin vasta viemärien puhdistamisen jälkeen.  Olin yhteydessä kuluttaja-asiamieheen ja sain teitää, että kyseisestä yrityksestä on tehty monia valituksia  koska ovat myyneet varsinkin asioista ymmärtämättömille  vanhuksille palveluita, joita he eivät tarvitse. Yritys on saanut varoituksia kuluttaja-asiamieheltä.

Tämä keikka meni yrityksen tappioksi sillä vaadin yritykseltä laskun mitätöintiä. Suostuivat siihen pitkän kiistelyn jälkeen. Nähtävästi siksi, etten veisi asiaa eteenpäin ja ettei yrityksen epäasiallinen myyntitoiminta tulisi taas kerran julkiseksi.

Vierailija

Niin niin.  Sehän minua harmittikin, kun alettiin vetää kaupankäyntiin jotakin pankin luottojuttua. Sanoin maksavani oven heti asennuksen jälkeen, mutta kun firma on tehnyt sopimuksen pankin kanssa kytkeä kaupat tällaisen luottosopimuksen taakse. En tiedä, palveleeko k.o. tyyli myyjää vai pankkia, ostajaa ei ainakaan.  Sopimuksesta huolimatta minulla oli mahdollisuus maksaa ovi heti,  joten rauha maassa.

Vierailija

Totta.

Silti surkuttelen niitä nuoria miehiä, jotka ovat omaksuneet väärän tyylin tehdä kauppaa.

Jos itse huomaavat, ettei toimintatapa ole reilua, ei muuta kuin ulos sellaisesta firmasta.

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat