Kommentit (4)

Vierailija

Näyttää kyllä kuin olisi vasta maalattu,miten voisi olla sota-ajan puhdetyö?Ei mitään kulumia tai pienintäkään kolhua?En kyllä usko tai sitten kuvaa on manipuloitu?Miten sota-ajalla olisi löytynyt kahta eri puulajiakaan,tuskin niitä kerkesi edes etsimään mistään?

Vierailija

Isäni veljellä oli harrasteena tuonkaltaiset korulippaat. Koko suvun naiset saivat noita eritavoin, kuvioin kaiverrettuja töitä n 60-70-luvulla.

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Jaa etteikö Suomen metsistä löytynyt sodan aikana kahta erilaista puulajia? Taisipa löytyä ja vielä valmiiksi poikki ammuttuna

Kaunis rasia ja taitava on ollut tekijä. Monia puhdetöitäkin olen ihaillut. Itselläni on kaksi isäni veljen siellä jossain veistämää puhdetyötä. Hän ei itse rintamalta palannut, mutta puhdetyöt jäivät muistoksi.

Vierailija

Minun lapsuudenkodissanikin oli pari puista koristerasiaa joihin oli käytetty ainakin kahta eri puulaatua. Isäni oli kätevä käsistään ja hän oli ne sota-aikana Syvärillä tehnyt, kyllähän niitä erilaisia puita kasvoi sota-aikaankin. Rasiat oli taidokkaasti tehty ja viimeistelty lakkaamalla, joten ei niissä pienet kolhut näkyneet ja yleensä niitä säilytettiin koriteena eikä käyttöesineinä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat