Miksei määrätty nitroja?

Vierailija

Minulla on sepelvaltmotauti ja on tehty viisi ohitusleikkausta. Mikset minulle määrätty nitroja varalääkkeeksi, jos tulee taas rintakipuja?

Kommentit (12)

Vierailija
Vierailija

Käsittääkseni  tukostilanteissa  ei saa lisätä  pumpun tehoa.

Mutta, kun tukokset jo poistettiin. Minua vaan pelottaa uusi kohtaus ja nitrossa olisi joku turva, kun hoitoonkin on matkaa lähes sata kilometriä.

Tietenkin kysyn asiaa lääkäriltä mutta aika on vasta ensi kuun lopussa. Ja eihän minulle tarvi vastata, jos on vaikeaa, sopii olla hiljaa.

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tarkoitin siis sitä, että jos on kova huoli, voipi sitä ottaa ennenmminkin yhteyttä siihen lääkäriin tai soittaa hoitajalle, jos on huoli pärjäämisestään.

Pahoittelen, että loukkasin tunteitasi. Täällä emme kuitenkaan voi tehdä asialle muuta kuin tukea keskustelemalla ja kertoilemalla mielipiteitämme asiaan.

Ymmärrän, että uusi kohtaus pelottaa. Siksikin kannattaa olla yhteydessä sinne hoitavaan tahoon . Sairaanhoitajaltakin voi kysellä, mitä se lääkäri on meinannut sillä, ettei ole määrännyt niitä nitroja. Varmasti soittoaikoja on siellä teidänkin hoitopaikassa.

Vierailija

Ennen leikkausta en osannutkaan pelätä mitään, kun koko homma tuli täydellisenä yllätyksenä. Nyt kai on jälkipelkoa.

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kyllä varmasti tulee pelko, kun on ollut tukoksia. Ne ovat varmasti pysäyttäviä hetkiä ihmisen elämässä. Onko sinulla ihmistä, joka kanssa voit puhua peloistasi ja huolistasi? Jakaminen helpottaa omaa pelkoa.

Tai haluatko täällä kertoa, millaisia pelkoja sinulla on ja mitä muita tunteita ja ajatuksia liittyen noihin tukoksiin?

Vierailija

Olen lihava ja aikaisimmin työterveyslääkäri kehotti laihdutusta ja sitä olen yrittänyt ja laihtunutkin olen. Mutta vielä pitäisi laihtua 10 kiloa. Syyllisyyttä tunnen etten tarpeeksi laihtunut.

Kai minulla on kuolemanpelko, kun järjestelen tässä raha-asiota ym.  Minulla on aikuisia lapsia joille voin puhua fyysisestä kunnostani mutta en psyykkisestä. Lapsenlapsiakin on ja heidän vuoksi haluaisin jaksaa elää.

Työnanantajakin soitti ja sai aikaiseksi lisästressiä kysemällä koska tulen takaisin töihin. Työni on raskasta fyysistä työtä ja paluu tuntuu kaukaiselta haaveelta. En jaksa uskoa, että enää koskaan palaan töihin. Vaikka jäljellä olisi vielä kolme vuotta vanhuuseläkkeeseen.

Vierailija

Kyllä kaikkien sydäntapahtumien jälkeen pitää olla yhteydenpitomahdollisuus. Ellei sitä jostakin syystä jäänyt, ota aktiivisesti selvää ja yhteyttä vaikka puhelimitse sinne, missä toimenpide tehtiin. Eikö työterveyslääkäri voisi ainakin neuvoa?

Ainahan myöhemmin tulee mieleen kysymyksiä, joihin on saatava tietoa. Minä ainakin sain.

Vierailija

Millainen leikkaus sinulle on tehty?

Minulla on kahden viikon päästä jälkitarkastus, kai silloin voin jotain kysellä. Olen niin väsynyt etten jaksa muuta kuin netissä kirjoitella ja kysellä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat