Vierailija

Monet varmaan muistaa ajan jolloin  Finnair  tytäryhtiöineen  vei suomalaiset töihin ja lomille ympäri maapallon.  Oli  tuhti  lomaesite,  suomen paras,  oli  upeat verkkosivut, (Paikka Auringossa)   Lennot oli  hyvällä kalustolla, toimintavarmuus euroopan kärjessä.

Sitten alkoi jäynä. Yhtiötä haukuttiin  joka paikassa.  Matkustajat väheni, kilpailijat kävi kiinni. Reilu 5 vuotta on ollut  siipirikkona maamme ylpeys ja käyntikortti  eikä  parenpaa ole tiedossa

Kommentit (13)

Finnairiin nähden kaikki on olleet halpalentoyhtiöitä.  Kallein ja suosituin.  Nyt  maine on pilattu Eikä asiakkaita riitä edes  alehinnoilla.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta jos mennään otsikon asiaan, niin Suomen matkailun tuhosi MEK - Matkailun edistämiskeskus. Finnair toimii tiukoilla kilpailun pelisäännöillä, mutta MEKillä ei ollut kilpailijaa, ainoastaan tuot: Suomi. Siitä MEKin suojatyöpaikkalaiset eivät saaneet aikaan myyvää suomikuvaa. Tehtiin tutkimuksia, promoja ja juotiin valtion viinaa.

Surkeutta kuvaa hyvin pilapiirros, jossa mainosmies katsoo kansallispukuun sonnustautunutta vientisihteeriä, joka ei saa suutaan auki. Nainen tuunataan tupeeratuksi sutturaksi minihameeseen. Mainosmies kehottaa tuunattua suomineitoa sanomaan jotain.

Tyttö laukaisee: "Hyvvee päivee!"

Ei Finnair ole tuhonnut Suomen matkailua. Sen teki Suomen valtio palkkaamalla hommiin paskantärkeät tumpelot.

En ole vihjannut että Finnairi  olisi  itsensä tuhonnut.  Syitä kyllä on paljonkin  mutta lähinnä suurenpia oli hakusessa.  Valtion politiikot on yksiä laholatvoja.

Vierailija

Monet varmaan muistaa ajan jolloin  Finnair  tytäryhtiöineen  vei suomalaiset töihin ja lomille ympäri maapallon.  Oli  tuhti  lomaesite,  suomen paras,  oli  upeat verkkosivut, (Paikka Auringossa)   Lennot oli  hyvällä kalustolla, toimintavarmuus euroopan kärjessä.

Sitten alkoi jäynä. Yhtiötä haukuttiin  joka paikassa.  Matkustajat väheni, kilpailijat kävi kiinni. Reilu 5 vuotta on ollut  siipirikkona maamme ylpeys ja käyntikortti  eikä  parenpaa ole tiedossa

Sana Eurooppa kirjoitetaan näin.

Vierailija
Vierailija

Monet varmaan muistaa ajan jolloin  Finnair  tytäryhtiöineen  vei suomalaiset töihin ja lomille ympäri maapallon.  Oli  tuhti  lomaesite,  suomen paras,  oli  upeat verkkosivut, (Paikka Auringossa)   Lennot oli  hyvällä kalustolla, toimintavarmuus euroopan kärjessä.

Sitten alkoi jäynä. Yhtiötä haukuttiin  joka paikassa.  Matkustajat väheni, kilpailijat kävi kiinni. Reilu 5 vuotta on ollut  siipirikkona maamme ylpeys ja käyntikortti  eikä  parenpaa ole tiedossa

Sana Eurooppa kirjoitetaan näin.

Tarkoitat, että erisnimet kirjoitetaan isolla alkukirjaimella, vaikka et osannut asiaasi kirjoittaa? Ellet ole täysi niuho, myönnät, että ymmärrettävyyden kannalta kirjoitustavalla ei ole merkitystä. 

Jotain köyhää on siinä että et ottanut lainkaan kantaa keskustelun aiheeseen.

Ketjut pilataan  ellei ne ole ylläpidon aloittamia.  Tätsykä omat virheet ja niihin puuttuminen on niuhottamista,  epäasiallista että loukkaavaa.

Niuholta jäi huomaamatta, että otsikossa, "Kuka tuhosi suomen matkailun" Suomi on kirjoitettu pienellä alkukirjaimella.

Kuka tuhosi Suomen matkailun? Onko Putinilla osuutta asiaan?

Eräällä ämmäraiskalla on osuutta Putinia enempi.   Naurettavaa leikkiä ruotsalaista  hienostoleidiä  vaikka kielenkäyttö  on rumenpaa kuin satamajätkillä  ja kuviot muutoinkin lähenpämä pultsaria.

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:01"]

Finnairiin nähden kaikki on olleet halpalentoyhtiöitä.  Kallein ja suosituin.  Nyt  maine on pilattu Eikä asiakkaita riitä edes  alehinnoilla.

 

[/quoteHalpalentoyhtiöitä ovat pääsääntöisesti kaikki ne jotka eivät ole jinkun valtion omistamia.

Edullinen tai kallis hinta ei rajaa.

Norwegian on tiukoilla mutta sen ja Finnairin lentojen hinnat esim. Ouluun (jota reittiä käytän usein kotimaassa) on usein vain muutama euro tai pari kymppiä.

Aikatauluhan merkitsee paljon.

Käytän lentoja usein joten tiedän mistä on puhe.

 

Norwegian tiukkuus ?  Yhtiö on tilannut 220  uutta lentokonetta.  Toki Finnairkin pystyy joa valtio taas takaa.

Vierailija

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:01"]

Finnairiin nähden kaikki on olleet halpalentoyhtiöitä.  Kallein ja suosituin.  Nyt  maine on pilattu Eikä asiakkaita riitä edes  alehinnoilla.

 

[/quoteHalpalentoyhtiöitä ovat pääsääntöisesti kaikki ne jotka eivät ole jinkun valtion omistamia.

Edullinen tai kallis hinta ei rajaa.

Norwegian on tiukoilla mutta sen ja Finnairin lentojen hinnat esim. Ouluun (jota reittiä käytän usein kotimaassa) on usein vain muutama euro tai pari kymppiä.

Aikatauluhan merkitsee paljon.

Käytän lentoja usein joten tiedän mistä on puhe.

 

Puuko täällä joku vastoin parempaa tietoaan. Hei me lennetään. Kaikki.

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat