100 asiaa, jotka sinun pitää tehdä ennen kuin täytät 75 vuotta

klo 15:08 | 25.7.2016
Moni on listannut kasan reissuja, joita haluaa tehdä eläessään. Mutta elämä on paljon muutakin kuin matkaamista. Tässä sata asiaa, jotka pitäisi tehdä ennen kuin täyttää 75 vuotta.Lue koko juttu
Suureen osaan näistä pitäisi olla aikas paljon rahaa. Monta asiaa olen onneksi jo ehtinyt tehdä :)
Höpö höpö.
Onko elämä suorittamista, herää kysymys, kun lukee noita haluamisia?
Huomasin myös, että monta "suoritusta" on tullut jo täytettyä matkaten, kokien että itsensä suhteen. Siis kaikki hyvin, eikä mitään pakkoa tehdä mitään muuta kuin....
Otsikko väärin. Ei sinun tarvitse tehdä noita asioita vaan voit tehdä , jos haluat.
Tärkeintä on kuitenkin tehdä jotain sellaista, josta tykkää ja joka on "hyväksi minulle itselleni".
Kysy itseltäsi: Mitä minä todella haluan?
Minun ei pidä tehdä mitään ennen 75 ikävuottani. Eikä sen jälkeenkään. Minä nautin elämästäni ilman suorittamisen pakkoa. Pitääkö seniori-ikäkin olla suorittamista? Mielestäni typerä koko lista.
On tuossa artikkelissa joitain ihan sinänsä hyviäkin kohtia, esim.kohdassa 99.
Vaikka on jo laitettu 100 asiaa listalle, niin tuossa artikkelissa kysytään mitä siitä meidän lukijoiden mielestä puuttuu, voisimme keksiä tässä jutun jatkeeksi omia toiveitamme mitä toivoisimme näkevämme tai kokevamme ennen kuin mittarissa on 75v.
Olipa lennokkaita tekemisiä. Noista useimmista suoriutuu vain hyvin paljon alle 75 vuotias - vammoitta.
Täällä nettiET:ssä on valtavasti keskusteluja, ne valitettavasti vain hukkuvat tuonne arkiston syövereihin aika äkkiä.
"tunnel rush"
No joo, löytyihän tuolta 39 joita en ole koskaan tehnyt enkä tule tekemään kun ei kiinnosta .
Pidin luetteloa vitsinä. Saavatko tämän tyyppiset listat jonkun miettimään, että paljon pitää yrittää tehdä elämän aikana, jotta voi hyvällä omatunnolla sanoa kokeneensa sitä ja tätä.
Jollekin sopii tuommoinen, mutta monille ja minulle riittää tavallinen arki pienen pienine satunnaisine kohokohtineen. Kyse ei aina rahan puutteesta vaan arvoista, asioista, mitä pidät tärkeänä.
Löydätkö sinä pienen pieniä kohokohtia? Riittääkö ne sinullekin?
No tietysti on on asioita joita vielä pitäisi tehdä. Ei ehkä kuitenkaan listassa olevia, mutta saattavat vain jäädä tekemättä. Eikö vain pitäisi olla unelmia loppuun asti, jotkut tai aika useat sitten unelmiksi jäävät.
Aika paljon oli listassa kaukomatkoja, jotka alkavat nykyään olla epäilyttäviä ympäristön kannalta. En halua koskaan matkustaa kehitysmaahan, koska en kestäisi sitä huonoa omaatuntoa, joka tulisi siitä, että paikalliset ovat kohtuuttoman köyhiä ja minä heihin verrattuna upporikas. En myöskään halua ostaa Minna Parikan - tai kenenkään toisenkaan - korkokenkiä, koska en ole koskaan viihtynyt korkeissa koroissa. Vanhemmiten tahtoo tasapaino pettää jopa omissa "hienostelukengissäni", joissa on korkeintaan neljän sentin korot.
Olen sen sijaan pesettänyt tukkani kampaajalla, siis pelkästään pesettänyt. Minulla oli silloin korvan vieressä leikkausarpi, joka ei saanut kastua, enkä itse pystynyt pesemään tukkaani kastelematta sitä. Olen myös asunut ja tehnyt töitä ulkomailla, tosin vain Ruotsissa. Elokuvissa käyn melkein aina yksin, olen valvonut koko yön ainakin muutaman kerran. Makuupussissakin on tullut nukutuksi, mutta ei ihan paljaan taivaan alla, vaan teltassa.
Jollekin sopii tuommoinen, mutta monille ja minulle riittää tavallinen arki pienen pienine satunnaisine kohokohtineen.