Vierailija

Minulle heti kaikki. Minä en hoida lapsenlapsiani enkä omia vanhempia. Kuullostaako tutulta?

Sivut

Kommentit (35)

Ei kuullosta tutulta.Otan lastenlapsia luokseni mielellään.Vanhenpia ei enään ole.Mistähän kysyjä tuollaista keksii kirjoittaa?

En ole itsekäs eläkeläinen, siltikään en saa edes tavata lapsenlapsiani pitkien välimatkojen ja heidän vanhempiensa (eronneet) keskinäisistä ristiriidoista johtuen jolloin myös ex-puolison vanhemmat kuuluvat ns. erotettujen joukkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minulle heti kaikki. Minä en hoida lapsenlapsiani enkä omia vanhempia. Kuullostaako tutulta?

Olisi mielenkiintoista tietää mitä haet tällaisella aloituksella?

"Minulle heti ja kaikki"..emme ole murrosikäisiä, me eläkeläiset, olemme elämää nähneitä ja sopeutuvia moneen. Mutta meillä on myös vuosikymmenet aktiivista aikaa takanamme. Fyysiset voimavarat ovat useasti jo tässä iässä  heikenneet. En ainakaan minä enää jaksa niin kuin vaikka 10-vuotta takaperin kuusikymppisenä. Vaikka pidän itseni kunnossa niin fyysiseti kuin muutenkin.

On luonnollista vanheta!

Olen hoitanut äitini hautaa asi kuin sanotaan, olen hoitanut lapseni ja lapsenlapsiani mielestäni paljonkin. Vaikka tässä luettelen, miten on elämä tuossa suhteessa kulunut.

Aloituksesi on negatiivisen provosoiva. Olet ilmesesti henkilö joka tahtoo syylistää, kun itsellään on paha olo, tai kateus vaivaa niitä vanhuksia kohtaan, jotka jaksavat vielä jotakin. Tai kenties et itse ole saanut lapsiltasi hoivaa ja huolenpitoa, että lapsesi on laittaneet elintasokilpailun sinun edellesi.

Olen nähnyt paljonkin itsekkäitä eläkeläisiä esim kauppojen jonoissa. Tosin se, ettei hoida vanhempiaan tai lapsenlapsiaan ei aina ole itsekkyyttä. Onko itsekkyyttä se kun minä en halua, että lapseni hoitaisivat minua? Haluan olla itsekkäästi itsellinen niin pitkään kuin mahdollista ja senkin jälkeen. Nim. omalla terveellä tavallaan itsekäs

Vierailija

Olen nähnyt paljonkin itsekkäitä eläkeläisiä esim kauppojen jonoissa. Tosin se, ettei hoida vanhempiaan tai lapsenlapsiaan ei aina ole itsekkyyttä. Onko itsekkyyttä se kun minä en halua, että lapseni hoitaisivat minua? Haluan olla itsekkäästi itsellinen niin pitkään kuin mahdollista ja senkin jälkeen. Nim. omalla terveellä tavallaan itsekäs

Kauppojen jonoissa, itsekkäitä? Ehkä he vain eivät jaksa seisoa, on kenties pakko asiansa hoitaa.

Minä vaikka olen jo ikäihminen, mutta hyväkuntoinen annan paikkani vanhemmalle ja varsinkin hänelle joka tulee jälkeeni jonoon ja hänellä on vain yksi tai kaksi ostosta ja minulla puolikärryä, on aivan oikein, että tarjoaa paikkaansa, minusta se on luonnollista.

Vierailija
Vierailija

Kauppojen jonoissa, itsekkäitä? Ehkä he vain eivät jaksa seisoa, on kenties pakko asiansa hoitaa.

Minä vaikka olen jo ikäihminen, mutta hyväkuntoinen annan paikkani vanhemmalle ja varsinkin hänelle joka tulee jälkeeni jonoon ja hänellä on vain yksi tai kaksi ostosta ja minulla puolikärryä, on aivan oikein, että tarjoaa paikkaansa, minusta se on luonnollista.

Rakas ystäväni, itsekäs ja väsynyt , huonokuntoinen eivät ole synonyymeja

Millä tavoin eläkeläinen muka voisi olla itsekäs? En ymmärrä ajatusta ollenkaan. Eläkeläisellä on mielestäni oikeus olla rauhassa, jos hän niin haluaa, eikä hänen enää tarvitsisi huolehtia kenestäkään, ainakaan, jos on jo yli 70-kymppinen. Monet eläkeikään ehtineet ovat jo mielestäni tehneet kaiken sen, mitä yhteiskunta ja omat lapset voivat heiltä vaatia. Nyt on levon ja rauhallisen elämän aika!

Vierailija
Vierailija
Vierailija

Rakas ystäväni, itsekäs ja väsynyt , huonokuntoinen eivät ole synonyymeja

Eikö muuta sanomista löytynyt? Itsekäs vanhus ojentaa, epäitsekästä vanhusta. Sillalailla!

Vierailija

Mitä itsekkyyttä on siinä että pitää paikkansa  jonossa.  Ei tarvi teinejä väistellä  vaikka 80 v  olisi  täys.  

Ymmärsit väärin!

Aloittaja heitti riidan aiheen ilmaan ja noin monta kirjoittajaa sai ottamaan kantaa. Ei kuitenkaan kannata suuttua kenenkään toisilleen mutta aloittajalle heitän ison kysymysmerkin että miksi tällaisen provosoivan ketjun aloitti?

Vierailija
Vierailija

Olisi mielenkiintoista tietää mitä haet tällaisella aloituksella?

"Minulle heti ja kaikki"..emme ole murrosikäisiä, me eläkeläiset, olemme elämää nähneitä ja sopeutuvia moneen. Mutta meillä on myös vuosikymmenet aktiivista aikaa takanamme. Fyysiset voimavarat ovat useasti jo tässä iässä  heikenneet. En ainakaan minä enää jaksa niin kuin vaikka 10-vuotta takaperin kuusikymppisenä. Vaikka pidän itseni kunnossa niin fyysiseti kuin muutenkin.

On luonnollista vanheta!

Olen hoitanut äitini hautaa asi kuin sanotaan, olen hoitanut lapseni ja lapsenlapsiani mielestäni paljonkin. Vaikka tässä luettelen, miten on elämä tuossa suhteessa kulunut.

Aloituksesi on negatiivisen provosoiva. Olet ilmesesti henkilö joka tahtoo syylistää, kun itsellään on paha olo, tai kateus vaivaa niitä vanhuksia kohtaan, jotka jaksavat vielä jotakin. Tai kenties et itse ole saanut lapsiltasi hoivaa ja huolenpitoa, että lapsesi on laittaneet elintasokilpailun sinun edellesi.

Vierailija
Vierailija

Mitä itsekkyyttä on siinä että pitää paikkansa  jonossa.  Ei tarvi teinejä väistellä  vaikka 80 v  olisi  täys.  

Ymmärsit väärin!

Voi olla. Mutta paljon on kirjoituksia kuinka eläkeläiset  tukkii käytävät ja miehittää pelikoneet

Ja olette liikaa lukeneet nettikeskusteluja ja vanhoina päivinä oppineet uuden sanan "provoilu".

Mistään asiasta ei saisi aloittaa keskustelua, kun avaus osuu henkilökohtaisesti just sinuun mutta et voi asiasta keskustella vaan aloitat provo-haukkumisen.

Vierailija

Ja olette liikaa lukeneet nettikeskusteluja ja vanhoina päivinä oppineet uuden sanan "provoilu".

Mistään asiasta ei saisi aloittaa keskustelua, kun avaus osuu henkilökohtaisesti just sinuun mutta et voi asiasta keskustella vaan aloitat provo-haukkumisen.

Aloituksesi ovat suoraan sanottuna tosi laihasta p......tä.

lahdenpoika

Toivottavasti en ole itsekäs, itsenäinen kyllä. Vanhempia ei enää ole eikä lapsenlapset juurikaan tarvitse hoitoa. Tämä on parasta aikaa elämässä.

Hyvä mielipide lahdenpojalta.

Olen itsenäinen myöskin, itsekäskin joskus, mutta kassajonossa voi ohitseni mennä kuka tahansa, minulla ei ole enään kiire minnekkään. Vanhempiani en ole hoitanut,lapsenlapsia kylläkin, jos se nyt on jokin autuaaksi tekevä teko. Rahani ovat minun, kerjäläisiä en hyväksy, mutta lapsenlapsille kolikko silloin-toinen tällöin.

Kohdallani elämä on parasta näin. Onneksi on vielä terveyttäkin josta pitää huoli.

Vierailija

En ole itsekäs eläkeläinen, siltikään en saa edes tavata lapsenlapsiani pitkien välimatkojen ja heidän vanhempiensa (eronneet) keskinäisistä ristiriidoista johtuen jolloin myös ex-puolison vanhemmat kuuluvat ns. erotettujen joukkoon.

Olen pahoillani, ja toivon että asia korjaantuu viimeistään sitten kun lapset kasvavat ja voivat itse pitää yhteyttä.

Minä se vain odottelen, että pääsisin mummoilemaan...

Entäs se mummeli, joka kassajonossa tunkee edelle mumisten on vähä kiire ja on näitä ostoksiaki niin vähä?  Sitten tulee toinen mummeli, joka kysyy asiallisesti: anteeksi, saisinko mennä edelle... ja sanoo syyn miksi. Kunpi on itsekäs? Minun mielestäni se ensimmäinen ja heitäkin ikävä kyllä on.

Mielestäni ihminen joka ei hoida vanhempiaan tai lapsenlapsiaan ei automaattisesti ole itsekäs. Ikäisillämme ihmisillä on jo oikeus nauttia elämästään. Ja nauttia myös niistä lapsenlapsista.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat