Onko eduskuntavaaliehdokkaan iällä merkitystä?
Onko eduskuntavaaliehdokkaan iällä merkitystä?
klo 11:17 | 26.3.2015
Äänestän itseäni nuorempaa, koulutettu, sukupuolella ei ole niin väliä. En missään tapauksessa äänestä yli 65-vuotiasta, vaikka se on lähinnä omaa ikääni, koska katson, että heillä on ollut aikaa osoittaa kyvykkyytensä ja nyt on aika antaa lasteni ikäisille päättäjille tila.
Mitä nuo pennut ymmärtävät elämästä? Nykyinen hallitus ja eduskunta koostuvat aivan liian nuorista, joilla ei ole iän ja kokemuksen tuomaa viisautta. On vain suuret luulot itsestään ja niiden seurauksia olemme saaneet kokea.
Mieluummin järkevä 7-kymppinen kuin itseään täynnä oleva 3-kymppinen. Iällä on siis paljonkin väliä. Siksi äänestän yli 5-kymppistä.
Samoja aivopestyjä koko porukka. Lisäksi puoluekuri jyrää loput. En äänestä.
Sori nyt vaan mutta mun mielestä lasten ikäiset päättäjät ei osaa eikä halua ajaa eläkeläisten etuja. Se on vaan tämä "minä,minä"-juttu päällä koko ajan. Eikä koulutus takaa yhtään mitään. Ajatellaan nyt vaikka tätä viimeisintä hallitusta. Koulutettua ja suht nuorta porukkaa. Neljä vuotta on joutunut heidän pelleilyään katsomaan! Kyllähän ikä ja kokemus vaikka työelämästä tuo mukanaan jonkilaista katsontakantaa suhteuttaa asioita ja suunnitella asioita pitkällä perspektiivillä. Viime hallituksesta ei voi papukaijamerkkiä antaa kuin työministeri Lauri Ihalaisella ja taitaa hänkin olla rutkasti yli viiskymppinen. Ikinä kuuna kullan valkeana en suostu jotain kolmekymppistä äänestämään koska hän keskittyy muiden kuin eläkeläisten asioita ajamaan. Niin, että sori vaan....
Hirvittää,kun Stubb ajaa Suomea Amerikan malliin.Siellä on kouluttautunut.
Pysytään me täällä koto-Suomessa suomalaisittain.Keskusta on siitä hyvä esimerkki.-Unohdetaan nämä heidän puolueitten heikkommat lenkit.
http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/tixhaku.sh?lyh=hex8230?lomake=tix5050
Kansanedustajien keski-ikä on 52 vuotta. Ikähaitari 82 vuotta (Jörn Donner, rkp) - 29 vuotta (Olli Immonen, ps)
Minun ehdokkaani on napakka, koulutettu nainen ja täyttänyt 50 vuotta. Periaatteessa saattaisin äänestää hieman nuorempaakin, jopa oman lapseni ikäluokkaa. Pitää katsoa tulevaisuuteen, ei peruutuspeiliin.
Elämä opettaa! Jos ja kun se kiinnostaa! Tuollaiset 53 - 68 vuotiaat ovat viisaimmillaan, (jos ovat suht koht terveitä) kokemusta ja elämänviisautta on karttunut tarpeeksi. No, se viisauden omaksuminen on tietysi älykkyydestä ja tiedonhalustakin kiinni. Alle 40 kymppisillä siellä ei ole mitään tekoa.
Anteeksi saivartelu, mutta alle 40 kymppinen tarkoittaa alla 400 vuotta vanhaa ( 40 x 10 = 400).
- Perusmatematiikkaa oppinut