Kommentit (2)

Vierailija

En ole kahdeksaan vuoteen saanut Ruotsista minulle kuuluvaa eläkettä. Olen sairaseläkkeellä työtapaturman vuoksi. Suomen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. (siis työtapaturma sattui Suomessa, mutta olin sitä ennen ollut myös Ruotsissa töissä). Asia on nyt EU-tuomioistuimessa koska Ruotsin mukaan työkykyni ei ole alentunut 25-prosenttia (se on Ruotsissa raja). Suomen Kelan lääkäreiden mukaan se on alentunut 80-prosenttia (minua hoitavien lääkäreiden mukaan 100). Joka vuosi kyllä lähettävät paperin Ruotsista siitä, että paljonko minulla on rahaa siellä sisällä (Ruotsissa on eri systeemi kun Suomessa, siellä maksetut eläkerahat on sijoitettu rahastoihin jossa kasvavat korkoa tai ovat kasvamatta. Minulla on viime viikon tietojen mukaan tuollainen 45000 euroa lepäilemässä). Odottavat varmaan että kuittaan fondirahat pois ja sillä välttyvät myös tulevan vanhuuseläkkeen maksusta.

Vierailija

tuohon hakemiseen on saatavissa apua jos se ei ota sujuakseen(sostt.pankit,oik,ap,tt)jne avustavat hakemusten ja liitteiden kanssa,pyytäkää apua!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat