Kommentit (2)

Vierailija

Pienentää kuolemanriskiä! Elämästä voi siis selvitä hengissä! Kuinka huojentava tieto. Nyt naiset sankoin joukoin lääkärin pakeille heti arjen koettaessa. Mutta tuleeko tästä sitten amazonien planeetta? Kauhea skenaario. Taidan sittenkin valita sen vanhan vaihtoehdon ihan suosiolla.

Vierailija

Minun tarinani on tämä.

Olin 41-vuotiaana kokenut sydäninfarktin. Aloin 52-vuotiaana käyttää Estrogel-geeliä unihäiriöihin ja muihin vaihdevuosivaivoihin. Sydänlääkäri suositteli lääkettä myös. Aikaa kului ja asiat muuttuivat. Tuli vaihe, jossa sydälääkäri kehotti ehdottomasti lopettamaan lääkkeen käytön. Gynekologi suositteli käyttämään pientä annosta ja reumalääkäri taas, että käytä vain kunnolla, siitä on sinulle hyötyä. Siinä olin potilasparka kolmen eri alan lääkärin eriävien suositusten keskellä. Päätin käyttää pientä annosta ja niin teen edelleenkin.

Nyt olen käyttänyt geeliä yli 20 vuotta. Nukun hyvin ja olo on kohtalaisen hyvä noin muutenkin. Tietenkään en pysty sanomaan, mikä osuus hormonikorvaushoidolla vointiini on, mutta ei sitä pysty kukaan muukaan.

Enemmän uskon suomalaisiin tutkimuksiin kuin vaikkapa yhdysvaltalaisiin, joihin monesti kaupalliset intressit vaikuttavat vähän liikaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat