Rajua tekstiä Suomen vanhushoidosta

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Iltapäivälehti kirjoitti "Vanhuksia makuutetaan väkisin hautaan". Totta ainakin toinen puoli.

Lähisukulainen, lähihoitaja vanhusten hoitolaitoksesta, on kertonut, että kuinka heidätkin pakotetaan antamaan vanhuksille rauhoittavia ja unilääkkeitä heti iltaruokailun jälkeen. Näin saadaan vanhus säyseäksi ja helppohoitoiseksi.

Iltapäivälehden mukaan Suomi on ainoa pohjoismaa, jossa näin menetellään, muualla kuntoutetaan ja saadaan vanhus kotiin.

Itsekkin tulossa "tiettyyn ikään", toivottavasti saan paremmat loppuvuoteni, mieluimmin kotona. Vaan sitähän ei kukaan tiedä, onneksi, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Kommentit (3)

Vierailija

Vaippa iltapäivällä,pillerit suuhun niillähän pärjää seuraavaan aamuun ei tarvitse edes ruokkia kyllä Suomessa on vanhusten hoito retuperällä,mutta sehän ei ole mediasexikästä edes näin vaalien alla.

Vierailija

Kotona yritetään hoitaa vanhuksia, jotka eivät enää siellä selviydy. Ja laitoksissa vanhukset ovat lääketokkurassa. Miksi ihmisten ei anneta kuolla kunniallisesti ja rauhassa vaan kaikki pyritään pitämään elossa mahdollismman pitkään- lääkkeiden avulla. Olen nähnyt tapauksia , joissa potilaan ruokaan tai juomiin piilotetaan lääkkeet, jos tämä kietäytyy niitä syömästä. jne. Onneksi omalle äidilleni, joka sairastaa Alzheimerin tautia, ei muistilääkkeet sopineet. Lääkekokeilujen jälkeen äitini vointi on kohentunut huomattavasti.

Vierailija

itse olin hoiva avustajana näin sitä että viikon ajan kun oli uusi ihminenen osastolla

hyvä vointinen pirtee  kunnes

vanhus ihmetteli kysyi  miksi olo on näin heikko ja tokkurainen mitä pillereitä ne mulle syötää illalla

tuli mieleen heti noi rauhoitavat lääkeet

olin päivä vuorossa enkä niitä lääkeitä jakanut ei oikeutta siihen toimeen

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat