Olen lunastanut oikeuden arvostella politiikkaa
Olen lunastanut oikeuden arvostella politiikkaa
klo 17:45 | 10.4.2015
Minä ja meijän mummo, käytiin tänään antamassa ennakkoon äänemme haluamallemme puolueelle ja ehdokkaalle. Eli kansalaisvelvollisuus on täytetty. Samalla se antaa oikeuden arvostella tai kehua politikkoja ja yleensä poliittisia päätöksiä. Emme kuulu nukkuvien puolueeseen.
Äänestimmekö kokoomusta, emme, emme myöskään RKPtä, kristillisetkään ei käy. Ja kaupunkilainen ei voi äänestää kepua. Jää SDP, vasurit ja PERSUT. Ketähän äänestimme?
Samaten täällä Kehä3:n ulkopuolella, satojen kilometrien päässä pääkaupunkiseudulta, olen ukkoseni kanssa käynyt ääneni antamassa suosikkipuoleemme ehdokkaalle. Heti ekana ennakkopäivänä täytimme velvollisuutemme vaikka sanoisin mieluummin saimme käyttää kansalaisoikeutemme.
Täälläpäin kannattaa suunnata äänensä likimain samoilla kuntaseuduilla asuville, koska silloin on parhaiten toivoa että oman alueen asiat eivät jää ihan unohduksiin.
Olen kaupunkilainen, sanon silti että "Suomi kuntoon"!
En ole äänestänyt, vielä. Puoluetta ei tarvitse miettiä, hiukan vielä katselen ehdokkaita.......
Olen sitä mieltä, että puolue kannasta riippumatta, naisen on hyvä äänestää naista !
Eipä ole ukot koskaan saaneet eduskuntavaaleissa ääntäni, eivätkä tule saamaankaan .
Toivottavasti nukuvien puolue herää !!!!! He,jotka ovat jo luovuttaneet ja menettäneet uskonsa poliitikkoihin jo vuosi kymmen sitten, heidät kun saisi äänensä antamaan !
Suurelta osin siksi, on Kokoomus ollut vaalivoittaja usein, koska kokoomuslaiset äänestävät.
Köyhät, työttömät ja syrjäytyneet, ovat enemmistönä nukkuvien puolueessa.
Joten se siitä "voittajasta"
Tuota sanoivat monet naiset kun Tarja Halonen oli ehdolla pressaksi. Vaikenin visusti aina kun kuulin naisten hehkutusta että nyt saatiin nainen ruoriin ja nyt homma toimii jne. Olin täysin eri mieltä. Oli kova pala seurata kaksi kautta tuon "ihanaisen naisen" toimintaa.
Olen nainen mutta vakaasti sitä mieltä että ketä hyvänsä äänestänkin, pitää "takuina" olla paljon muuta uskottavuutta, osaamista ja kokemusta, ei riitä että on nainen (tai mies). Puoluekanta, vankka poliittinen tuntemus sekä koulutustausta ja asiantuntemus perheiden tilanteista vaikuttivat siihen että äänestin lähikunnan naisehdokasta. Ei siis siksi että kunhan vaan on nainen.
Kreikan tiellä ollaan
Tyly arvio Stubbin PM kaudesta: Täydellinen mahalasku.
Euroalue on elpymässä, ainoastaan kaksi maata kulkee vastavirtaan, nimittäin Suomi ja Kreikka. Näin arvioi kuukausikatsauksessaan suomalainen varainhoitotalo Front Capital.
Ei auta hyvä kielitaito, ei leveä hymy, ei EUn hyvät kaverisuhteet. Kaikkein tärkein Stubbilta puuttuu se valtiomiestaito. Uskon, että suurin syypää Suomen kehnoon tilaan on juuri johdon kehnous. En fanita Kekkosta, en Lipposta, MUTTA heissä oli kyllä sitä karismaa ja uskallusta lyödä nyrkkiä pöytään tarvittaessa.
Isolla hymyllä, muodikkaalla vaatetuksella ja hienoilla sanakäänteillä ei nyt selvitä. Tarvitaan suoraa puhetta ja toimintaa, uskallusta seisoa sanojensa takana.