Kommentit (4)

Vierailija

Kokonaistestosteroni on pieni silloin, kun se on alle 8 nmol/l tai jos sen pitoisuus on 8-11 nmol/l, lisäksi vapaa testosteroni on alle 220 pmol/l.

 

Just joo taas näitä "välkkyjä " lääkäreitä ketkä hoitaa ARVOJA ei potilasta, miten tyhmä pitää olla että vahdataan arvoja pelkästää, haloo se on esim 1000 ihmisen keskiarvo nuo viitearvot, ollaanko kaikki samanlaisia ???

Kyseessä ilmeisesti joku hvetin TK lääkäri, ei kukaan voi olla noin vitun tyhmä !

Miesten asioita.

Lisäksi;

"...määrätään nykyään kolme kertaa enemmän kuin viisitoista vuotta sitten"

Äärettömän typerä lause, kaikki tiedämme miten VÄHÄN kyseisiä lääkkeitä aikoinaan on määrätty - edelleenkin kun asennevammaisia riittää kyseisiä miesten lääkkeitä mustamaalaamaan. Ja samaan aikaan lähes kaikki naiset tarvitsevat ja saavat omat hormonilääkkeensä.

Ja "luonnollinen vanheneminen" pitäisi hyväksyä. No voi hyvänen aika sentään. Jos saat valita, tunnetko olosi 30 vuotiaaksi, vai 60 vuotiaaksi, kumman valitset? 

Artikkelin kirjoittaja Marja Liisa voisi naisena keskittyä kirjoittamaan lähemmin tuntemiaan aiheita, kuten naisten vaivoja, ja antaa miesten hoitaa itseänsä.

Siinäpä taas ollaan ja ihmetel...

Ja jo otsikko on päin helv... Kun se on nimenomaan mieshormonin puute joka esim. sydänvaivoja aiheuttaa. Vetämättömän olon ohella. Ja lihassärkyjen ohella. Ja yleisen alakulon ohella.

Aina naureskellaan että suomalainen mies ei osaa mennä lääkäriin. Edellinen artikkeli on kuitenkin hyvä esimerkki juuri päinvastaisesta; miehet YRITTÄVÄT käydä lääkärissä.

Mutta aina löytyy taho, joka estää hoidon.

Vierailija

Voin antaa oman tarinani esimerkiksi, että testosteronikorvaushoito voi aiheuttaa sydänoireita: Sain vaivani lopultakin selvitettyä ja siihen reseptin. Hain lääkettä, ensimmäistä kertaa mukaani ja aloitin hoidon ihan itsenäisesti. Tämä tapahtui kesällä, ja lääkärini meni noihin aikoihin luonnollisesti välillä ansaitsemalleen lomallekkin. YLIOPISTON keskustan apteekin naismyyjä oli kuitenkin, reseptin vastaisesti, myynyt minulle liian pienen määrän kyseistä lääkettä, vieläpä maininnalla, "tällä saa kolme". Jouduin jakamaan lääkkeen oton välit liian pitkiksi, jolloin sain, aina viimeisillä päivillä siis, sydänoireita. Valitin tietenkin jälkikäteen viisastuneena tapahtuneesta kyseiseen apteekkiin, josta sain 30e lahjakortin. Että ei siinä nyt kovin vakavasta ongelmasta kyse ollut! 30e aihetetuista sydänvaivoista! Uutena asiakkaana heti edellämainitun koettuani voin vain miettiä mikä on virheprosentti palvelutasolla kyseisessä apteekissa, vai onko ongelma "ehkä" muualla. Apteekin myyjä joka tuolloin halusi asiat paremmin tietää - ja hoitaa, oli nainen. Ja, tämän keskustelun aloittaja, skandaalin hakuisen otsikon säestämän artikkelin kirjoittaja, oli nainen. Uskon että minä ja lääkärini tiedämme nämä kyseiset asiat paremmin, kuin nämä sekoilevat naiset.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat