Sinkun ruokalista viikoksi

Sinkun ruokalista viikoksi

Pidä huolta itsestäsi, sinkku! Valmista kunnon ateria päivittäin. Kun käytät apuna valmistuotteita, herkkuhetkesi syntyy vaivatta.Lue koko juttu

Kommentit (7)

Vierailija
Vierailija

Eihän nuo mitää yhden hengen annoksia ole!

Eipä todellakaan ole. Luin nuo ruokaohjeet! Ajattelin, että kun menopaussin jälkeen naisihminen lihoaa helposti jos tuollaisen annoksen syö yhdellä aterialla. Uskon, että kahdelle aterialle riittää hyvin, anakin minulle.

Laitan aina ruuan alusta asti itse ja teen niin paljon, että riittää lämmitettäväksi seuraavana päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen tottunut tekemään kerralla suuren määrän ruokaa vaikka nyt olen sinkku. Johtuu siitä, että vartuin suurperheessä = 8 henkeä. En vaan osaa tehdä ruokaa yhdelle hengelle. Miten vääntää vaikka kaalilaatikko yhdelle taikka pullapitko? No, onneksi on keksitty pakastin! Eikös se tule halvemmaksi tehdä kerralla isompi määrä ja sitten pakastaa?  Otan sitten pakkasesta mitä tekee mieli. Laitan ruokaa sinne pieniin annosrasioihin. Valmisruokaa ja eineksiä ostan tosi harvoin. Eivät ole mielestäni niin maukkaita kuin omatekemät. Naapuria en uskalla kutsua syömään. Siellä asuu eronnut eläkeläismies yksinään. En halua, että saa vääriä luuloja kun en ole hänestä kiinnostunut "siinä mielessä"...naapurina toli ihan mukava.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis missä on otsikon lupaavat yhden hengen ruokaohjeet ???

Jos noiden ruokaohjeiden annoskoot näyttävät suurilta, voi syömättä jääneen osan jäähdyttää nopeasti, pakastaa tai syödä vaikkapa ylihuomenissa,ettei tarvitse samaa ruokaa mutustella kahtena päivänä peräkkäin.

Vierailija

Sinkkuruuan vaikeus on se että pitäisi olla niin monenmoista ainesta jääkaapissa tai tuoreena,ja annokset jotka tulee syötyä ovat pieniä,sitten nämä erilaiset ainesosat pilaantuu kun niitä ei hetikohta käytäkkään.Tai pitäisi tehdä usein samoja ruokia. Jos tekee yksinkertaisempia ruokia hävikkiä ei niin tule.

Jutun maanantairuoka ei sovi pakastettavaksi koska katkaravut sitkistyy uudelleen kuumennettaessa, eli oikeastaan pitäisi syödä kerralla niin olisi herkullisempaa. Tiistain lohimedaljonki on helppo yksinkertainen ruoka eikä sitä tarvi pakastaa, voi ostaa vain sen yhden.Muussia voi tehdä isommankin annoksen ja seuraavana päivänä siitä vaikka pienen muusijauhelihavuuan. Keskiviikon ruoka taisi olla silakkafileet joiden kanssa myös ylijääneen muussin voi lämmittää. Silakkafileet voi ehkä pakastaa js ovat tuoreista silakoista valmistetut. Curry-broilerikastike pastalla oli kai perjantairuoka, samaa soossia voisi syödä lauantaina riisin kanssa ellei ole kovin nirso. Lauantain linssipata ei sovi omaan ruokavalioon. Sunnuntain porsaspataa olisi myös syötävä kahdesti.

Sinkulle on eduksi jos ei ole ronkeli ruoka asioissa, pystyy syömään samaa ruokaa vaikka useamman kerran peräkkäin, itse en kyllä näin tee, kun se nautiskelija minussa asuu ja vaihtelua kaipaa.

Vierailija kirjoitti:
Sinkkuruuan vaikeus on se että pitäisi olla niin monenmoista ainesta jääkaapissa tai tuoreena,ja annokset jotka tulee syötyä ovat pieniä,sitten nämä erilaiset ainesosat pilaantuu kun niitä ei hetikohta käytäkkään.Tai pitäisi tehdä usein samoja ruokia. Jos tekee yksinkertaisempia ruokia hävikkiä ei niin tule.

Jutun maanantairuoka ei sovi pakastettavaksi koska katkaravut sitkistyy uudelleen kuumennettaessa, eli oikeastaan pitäisi syödä kerralla niin olisi herkullisempaa. Tiistain lohimedaljonki on helppo yksinkertainen ruoka eikä sitä tarvi pakastaa, voi ostaa vain sen yhden.Muussia voi tehdä isommankin annoksen ja seuraavana päivänä siitä vaikka pienen muusijauhelihavuuan. Keskiviikon ruoka taisi olla silakkafileet joiden kanssa myös ylijääneen muussin voi lämmittää. Silakkafileet voi ehkä pakastaa js ovat tuoreista silakoista valmistetut. Curry-broilerikastike pastalla oli kai perjantairuoka, samaa soossia voisi syödä lauantaina riisin kanssa ellei ole kovin nirso. Lauantain linssipata ei sovi omaan ruokavalioon. Sunnuntain porsaspataa olisi myös syötävä kahdesti.

Sinkulle on eduksi jos ei ole ronkeli ruoka asioissa, pystyy syömään samaa ruokaa vaikka useamman kerran peräkkäin, itse en kyllä näin tee, kun se nautiskelija minussa asuu ja vaihtelua kaipaa.

Kyllä tuon kotisinkun olisi syötävä terveellisesti eli kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Minusta nuo annokset ovat tarkoitettukin kahdeksi ateriaksi.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat