Käymäläiset

Vierailija

Avaan käymäläisille ikioman ketjun. Haluan nähdä montako päivää tämä on voimassa koska tämä perustuu vain ja ainostaan ystävällisiin viesteihin.

Täällä ei saa herjata eikä pilkata toisten mielipiteitä, vaikka miten mukavaa olis naapurin Reetan typeryydestä mainita ja varsinkin hänen mielipiteensä olis herkullista suorastaan lyödä lyttyyn. Välimerkeistä ei myöskään pidä huomautella.

Oma päiväni on mennyt mukavasti, siivousta, ruuanlaittoa , muutama puhelu ja nyt TV:katselua ja sen jälkeen olis ohjelmassa nukkumaan meno. Sää on ollut armollinen, puolipilvistä ja ulkoilu meni vastaantulijoitten koiria rapsuttaessa ja säästä puhuessa. Kevätmarkkinat alkavat olla kaupungissamme ajankohtaiset, mutta tässä iässä niiden merkitys on minimaalinen, ei kiinnosta rinkelit enään.

Kertokaa kuulumisianne.

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Kiitos, on meillä, minulla jotakin ikiomaa, ja kun tuo sana mainitaan minusta tuntuu todella Omalta, ihanalta ikiomalta.

Minulla ei lapsena ollut mitään omaa, kaikki lelut oli isonsiskon joka oli jo osannut mieltää mitä on ikiomaa. Kirjat olivät hänen omaansa, enkä uskaltanut ottaa ja lukea. Olin 12- vuotias jo kun  vasta sain oman kirjan, koulukirjoja lukuunottamatta, sen joululahjakirjan uskalsin pyytää omaksi.

Minä joviaali antelias ja ystävällinen itseni, sain jättää aina ilman vahvemman edessä. Polkupyörä oli äidin ja isosiskon, luistimia hallitsi isosisko. Huonetta hallitsi isosisko. 

Isää sain itselleni kun olin matikassa autettava,  isä auttoi ja selitti ja sain hetkeksi huomionsa. Äitiä sain itselleni vain työntämään minut pois tieltään. Tottelemaan olin hyvä, tein jopa määrätyt isosiskon kotityöt, koska äiti sääli siskoa, joka pääsi oppikouluun, opiskelu kun vei voimat, vaikka hänelle syötettiin Jekovitsuklaata jota toiset, siskoni ja veli, enkä minä saaneet.

Olin vähään tyytyjä, sivusta katsoja, luopuja toisen hyväksi.

Mutta kun löysin miehen, olin 19-v. kun menimme kihloihin, minulla oli pikkuisen ikiomaa.

Säästin sinnikkäästi kapioita avioliittoa varten. Sitten pidettiin Juhannushäät, oli jopa yli 100 vierasta.

Se tunne josta olin aina haaveillut, voimistui kun sain ensimmäisen lapseni. Tuon ikioman pikkuisen odottaminen ja elämään saattaminen oli täydellisen onnellista ja ikiomaa, se oli maaliman mahtavin tunne...omistaa jotakin niin omaa, että runsaammin ei voisi tuntea eikä olla. Nyt poikani nimittää äitiään Oma Omaksi, onkos ihanaa! On se sanoinkuvaamattoman onnen olen lapsissani saanut.

Vierailija
Vierailija

Kiitos, on meillä, minulla jotakin ikiomaa, ja kun tuo sana mainitaan minusta tuntuu todella Omalta, ihanalta ikiomalta.

Minulla ei lapsena ollut mitään omaa, kaikki lelut oli isonsiskon joka oli jo osannut mieltää mitä on ikiomaa. Kirjat olivät hänen omaansa, enkä uskaltanut ottaa ja lukea. Olin 12- vuotias jo kun  vasta sain oman kirjan, koulukirjoja lukuunottamatta, sen joululahjakirjan uskalsin pyytää omaksi.

Minä joviaali antelias ja ystävällinen itseni, sain jättää aina ilman vahvemman edessä. Polkupyörä oli äidin ja isosiskon, luistimia hallitsi isosisko. Huonetta hallitsi isosisko. 

Isää sain itselleni kun olin matikassa autettava,  isä auttoi ja selitti ja sain hetkeksi huomionsa. Äitiä sain itselleni vain työntämään minut pois tieltään. Tottelemaan olin hyvä, tein jopa määrätyt isosiskon kotityöt, koska äiti sääli siskoa, joka pääsi oppikouluun, opiskelu kun vei voimat, vaikka hänelle syötettiin Jekovitsuklaata jota toiset, siskoni ja veli, enkä minä saaneet.

Olin vähään tyytyjä, sivusta katsoja, luopuja toisen hyväksi.

Mutta kun löysin miehen, olin 19-v. kun menimme kihloihin, minulla oli pikkuisen ikiomaa.

Säästin sinnikkäästi kapioita avioliittoa varten. Sitten pidettiin Juhannushäät, oli jopa yli 100 vierasta.

Se tunne josta olin aina haaveillut, voimistui kun sain ensimmäisen lapseni. Tuon ikioman pikkuisen odottaminen ja elämään saattaminen oli täydellisen onnellista ja ikiomaa, se oli maaliman mahtavin tunne...omistaa jotakin niin omaa, että runsaammin ei voisi tuntea eikä olla. Nyt poikani nimittää äitiään Oma Omaksi, onkos ihanaa! On se sanoinkuvaamattoman onnen olen lapsissani saanut.

Vierailija

Aivan tarpeetonta lainata toisen tekstiä ellei siihen ole mitään kommenttia lisätty. Peukutus riittää jos on samaa mieltä jonkun kanssa.

Itselleni tuli vierailijan 17.4. klo 22.02 kirjoituksesta jotensakin ahdistunut olo. Ikävää jos elämä on noin kielteiseltä on tuntunut siihen asti kunnes pääsi kotoa pois. Oma mies ja oma lapsi, hienoja saavutuksia. Se vaan että püolisoaan ei kukaan omista. Ketään toista ihmistä ei voi omistaa. Jos rakkaudella voi elää toisten ihmisten, läheistensä kanssa, se on omalta tuntuvaa, mutta on hienoinen vaara takertua heihin, tulla läheisriippuvuutta heihin.

Uskon että tässä nyt kuitenkin on tarina onnellisesta ihmisestä eikä takertujasta. Hyvää jatkoa hänelle, joka viimein sai jotain omaa.

Vierailija

Edellisen käymäläisen kanssa olen samaa mieltä omistamisesta. Tavaroita voi omistaa, muttei ihmistä. Oma lapsi on lainassa vähän aikaa kasvaakseen omaksi itsenäiseksi itsekseen, aviopuolisoa ei myöskään omisteta. Puoliso voi yllättäen kadota "omistuksesta" kuoleman tai eron kautta. Mitä enemmän yritämme omistaa toista ihmistä sitä helpommin tuo ihminen haluaa rimpuilla vapauteen. Itse ainakin ahdistuisin, jos puolisoni pitäisi minua omaisuutenaan.

Vierailija

Ompa todella vaikeaa vain positiivisella mielellä lukea toisen kirjoittajan tarinaa, joka kuitenkin on fiktiota. Naurattaa asenteenne joka on todella tuomitseva ja ala-aroista tekstiä sivulle, jossa pyritään hienotunteiseen toisen ihmisen kunnioitukseen. Kiitos vain kommenteistanne. Huomaan, että teillä itsellänne on vielä paljon elämästä oppimista, ennen kuin pystytte ja uskallatte kirjoittamaan kuin tuomitsemanne henkilö. Onnellista loppuelämää.

Vierailija

18.05 Mielipiteen kertominen suorin sanoin on eri asia kun kirjoittajan tuomitseminen tai lyttääminen. Kun kirjoittaa tänne, on viisain varautua jonkinlaiseen palautteeseen. Jokainen meistä näkee kirjoituksen omasta näkökulmastaan ja antaa palautetta omalla tavallaan. Ei tietenkään tuollainen "ikioma" ja "oma oma" edes vaikuta todelta, mutta ken leikin alkaa, sen myös kestäköön.

En ymmärrä miksi suutut ja toivotat "onnellista loppuelämää"? Tuskin on alkuun päästy.

Jos tunnet olosi nyt noin masentuneeksi ja elämän hylkäämäksi, kuten rivien välistä kuultaa, niin älä menetä uskoasi paremmista päivistä, aurinko paistaa vielä risukasaankin.

Vierailija

Tämä on erittäin ikävä sivusto, jossa komennetaan, käskytetään, arvostellaan ilkeästi ja tuomitaan henkilö, sen perusteella mitä tai mistä hän kirjoittaa. Ei ole mennyt ymmärrykseen kirjoitella ja arvioida neutraalisti, vaan käydään kimppuun kuin sudet. Minä en tarvitse kenekään elämänohjeita, osaan tähän ikää oikein hyvän elää ja selvitä siitä mitä elämä tuo eteeni ja se on erittäinkin mielenkiintoista ja kannustavaa. Olisi todella toivottavaa, että jokainen tykönään katsoo mitä näppiksiltään päästää, ennen kuin tarttuu kirjoittajan persoonaan antamaan elämän ohjeita. Pyydän kyllä sitten jos koen tarvitsevani.

Vierailija
Vierailija

Tämä on erittäin ikävä sivusto, jossa komennetaan, käskytetään, arvostellaan ilkeästi ja tuomitaan henkilö, sen perusteella mitä tai mistä hän kirjoittaa. Ei ole mennyt ymmärrykseen kirjoitella ja arvioida neutraalisti, vaan käydään kimppuun kuin sudet. Minä en tarvitse kenekään elämänohjeita, osaan tähän ikää oikein hyvän elää ja selvitä siitä mitä elämä tuo eteeni ja se on erittäinkin mielenkiintoista ja kannustavaa........

Hyvää kevään jatkoa!

Vierailija
Vierailija

Avaan käymäläisille ikioman ketjun. Haluan nähdä montako päivää tämä on voimassa koska tämä perustuu vain ja ainostaan ystävällisiin viesteihin*****************************************

?!

Vierailija
Vierailija
Vierailija

Avaan käymäläisille ikioman ketjun. Haluan nähdä montako päivää tämä on voimassa koska tämä perustuu vain ja ainostaan ystävällisiin viesteihin*****************************************

?!

Oliko tarkoitus keskustella vai vain kehuskella? Keskustelu on minun mielestäni erilaisten näkökulmien esittämistä.

Tässä ketjussa ei ole näkyvissä ilkeilyä tai kimppuun käymistä. Onko täältä ehkä poistettu joitakin henkilöön käyviä ja loukkaavia viestejä? Siinä tapauksessa ymmärrän klo 18:37 lähetetyn kirjoituksen.

Vierailija
Vierailija

Aivan tarpeetonta lainata toisen tekstiä ellei siihen ole mitään kommenttia lisätty. Peukutus riittää jos on samaa mieltä jonkun kanssa.

Itselleni tuli vierailijan 17.4. klo 22.02 kirjoituksesta jotensakin ahdistunut olo. Ikävää jos elämä on noin kielteiseltä on tuntunut siihen asti kunnes pääsi kotoa pois. Oma mies ja oma lapsi, hienoja saavutuksia. Se vaan että püolisoaan ei kukaan omista. Ketään toista ihmistä ei voi omistaa. Jos rakkaudella voi elää toisten ihmisten, läheistensä kanssa, se on omalta tuntuvaa, mutta on hienoinen vaara takertua heihin, tulla läheisriippuvuutta heihin.

Uskon että tässä nyt kuitenkin on tarina onnellisesta ihmisestä eikä takertujasta. Hyvää jatkoa hänelle, joka viimein sai jotain omaa.

"Ikävää jos elämä on noin kielteiseltä on tuntunut".

Olisi mielenkiintoista tietää mikä kohta sinut sai itkemään kielteisiä tunteitasi? Koen, että klo. 16:20

mielipide on kielteinen ja tarkoituksella tulkittu siten, tuostakin heijastuu kirjoittajan oma kipu.

Ja ns. maalammista piruja seinille. Ikävää tekstiä todellakin, vetää johtopäätöksiä jotka eivät lainkaan pidä paikkaansa. Kaikkein parasta on, että ne kohdat jotka ovat tosia, niistä on aikaa yli 50- vuotta

Ihminen oppii ja kehittyy loppuun asti.

Monilla täällä olisi opittavaa itsensä ilmaisussa, jotta ei jatkuvasti eksyisi kirjoittelemaan kovin negatiivisesti. Kuka sellaisesta pitää tai viitsii lukea? Voisi joskun yrittää ymmärtää ja nostaa hyviä asioita esille, vaille negatiivisuutta.

Vierailija
kirsikankukka55

Jos tämä ketju on tarkoitettu käymäläisille, niin mitä mahtaa tarkoittaa tuo termi käymäläinen tässä yhteydessä?

Hei, ethän kai saivartele? Sehän on vain "lentävä" sana tarkoittamaan tuntematonta? Jokainenhan täällä olemme käymässä, eikö? Vai kui?

Sivut

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat