Kysy mitä tahansa Katri Helenan kumppanilta Tommi Liimataiselta!

Seuraa 
Liittynyt6.5.2014

Tommi Liimatainen on kirjoittanut kirjan elämästään alkoholin kanssa ja siitä, kuinka hän on selättänyt viinan voiman. Miten elämänmuutos on onnistunut? Mitä Tommille kuuluu tänään?

Katri Helenan puolisonakin ja managerina tutuksi tullut Tommi on livevieraana tässä keskusteluryhmässä maanantaina 27.4. Tulkaa kysymään, kohtamaan ja keskustelemaan!

Voit lähettää kysymyksiäsi jo nyt.

Leena

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

alkoholin kohtuukäytön yhteydessä kuulee monesti sanottavan, että sillointällöin on kumminkin pää päästävä "nollaamaan". Miten hoidat tämän "nollauksen" ?

Leena ET
Seuraa 
Liittynyt6.5.2014

Heippa Tommi tässä terve ja vastaan toimituksen tunnuksilla. Niin, en taida enään tuota nollaus käsitystä tuntea? Elettävä elämä täyttää ja nollaa tasapuolisesti ja ehkä omat harrastukset toimivat tuon nollauksen tilalla t.tommi liimatainen

Leena

Vierailija

Miten selvisit alkoholin liikakäytön tuomasta syyllisyydestä? pyysitkö anteeksi heiltä joita alkoholismisi oli loukannut+satuttanut?

Leena ET
Seuraa 
Liittynyt6.5.2014

Tommi vastaa toimituksen tunnuksilla: Jokainen uusi päivä on kuitenkin mahdollisuus ja ajan kanssa sitä hyväksyy virheet ja onnistumiset paremmin. Kun elää päihteettömänä ei tarvitse miettiä ratkaisujen tarkoitusperää koska kaikki on tehty harkiten ja raikkaassa mielentilassa. Anteeksi olen aina osannut antaa ja pyytää. t.tommi

Leena

Vierailija

Mitä mieltä muuten olet tästä. Miehelläni on alkoholin kanssa ollut salapulloilua muutamia vuosia takaperin. Siitä seurauksena hän joutui tilanteeseen jossa piti miettiä mitä jatkossa viinalle tekisi. Kävi keskustelemassakin asiantuntijan kanssa jne. Oli noin puolitoista vuotta käyttämättä mitään, käytti antabusta. Tuo lääke ei hänelle sopinut. Pikkuhiljaa alkoi sauna oluet ottamaan ja siitä on jatkunut nyt sitten halua ottaa enemmänkin esim. työreissujen muodossa. Kotona jos yksin on niin epäilen että kossu pullo on juotu jos ei yhdessä illassa niin ainakin parissa. Pelkään että taas palaa tuohon salapulloiluun, koska en siedä kotona humalaista, kohtuu käytön ymmärrän. Siis, onko hän vielä viinan vietävissä, itse väittää että ei. Kiitos vastauksestasi jo etukäteen.

Leena ET
Seuraa 
Liittynyt6.5.2014

Tommi vastaa toimituksen tunnuksilla: Minä en ole oikea henkilö antamaan tarkempaa analyysia kenenkään alkoholin käyttämisestä sen tarkemmin. Tuohon voin kuitenkin sanoa henk kohtaisena mielipiteenäni että käyttö ei ole kontrollissa ja koska siihen liittyy salailu on varmasti kyseinen henkilökin hieman tuskassa asian kanssa. Ehkä avoin keskustelu asiasta on ainut ratkaisu ja ennen kuin on liian myöhäistä. Voimia ja aurinkoista kevättä t.tommi

Leena

Vierailija

Moikka Tommi, olet ollut sitkeä selviytyjä ja löytänyt paikkasi ja itsesi, ihan mahtavaa.

Mitä ajattelit vaikeina hetkinä kun olisi tehnyt mieli avata korkki? Mikä antoi voimaa sinnitellä, oliko joku tietty toive tai odotus mielessäsi johon halusit yltää vai oliko sulla kavereita tukena jos tuntui ettei jaksa?

Leena ET
Seuraa 
Liittynyt6.5.2014

Tommi vastaa toimituksen osoitteella: Kiitos kannustuksesta:) Pääsääntöisesti elämä on aina ollut hienoa ja haasteellista ja en ole kokenut sanan merkityksessä avata korkki hetkeä kuin ensimmäisenä vuotena. Voimaa antoi Elämä ja sen halua nähdä ja kokea asioita.. Tuki joukot olivat oma tahto ja se on aina vienyt elämässä eteenpäin:)

Leena

Vierailija

Entisille tupakoitsijoille tulee tupakka ja sen poltto uniin vielä vuosienkin päästä lopettamisen jälkeen. Ja normaalissa arkielämässä tekee ajoittain mieli tupakkaa, että jos yhden röökin vetäisi. Tahdonvoimalla en ole tähän sortunut vaikka mielihalu on suuri. Pelkään, että siitä se sauhuttelu alkaa uudestaan.

Onko ex-alkoholistilla sama homma? Eli tuleeko alkoholi uniin ja tekeekö mieli joskus siemaista edes hiukan? Pelkäätkö, että jos repsahdat kerran niin sen jälkeen homma repeää käsiin? Paljon on puhetta siitä, että alkoholisti ei lopettamisen jälkeen voi juoda yhtään viinaa. Onko näin kohdallasi?

Leena ET
Seuraa 
Liittynyt6.5.2014

Tommi: Olen myös entinen tupakoitsija, tämän harrastuksen lopetin 4.5 kuukautta sitten.. Ehkä tuo mieliteko on ihan normaalia ja inhimillistä. Itse toki ratkaiset, että haluatko palata entiseen vai pidätkö nykyisestä olotilastasi enemmän.

Jos luet Kaasu Pohjassa kirjan, minkä takia täällä olen.. Niin siinä kirjassa ei käytetä kertaakaan Alkoholisti sanaa.., sana on helpoin tapa ohittaa se mistä tuossa asiassa on kyse ja tuo lopullinen sairastuminen on se viimeinen pisara. Itse olen nähnyt elämäni aikana niin paljon Alkoholin tekemää tuhoa että ei vaan huvita sekoittaa päätään. Repsahtaminen ja homman repeäminen käsiin , ei ole pelko vaan se että en halua juoda. Uskon, että jos ottaisin niin homma saattaisi pysyä kuosissa hetken..mutta koska en voi sitä samaa sanoa 3-5 vuoden päästä, en viitsi ottaa sitä riskiä... Koska selvinpäin on kaikki vaan raikkaampaa:)

Leena

Vierailija

Hei Tommi! Miksi tulet asian kanssa julkisuuteen nyt? Katsoin haastattelusi Inhimillisestä tekijästä - oli oikein hyvä!

Leena ET
Seuraa 
Liittynyt6.5.2014

Tommi: Tulen sen takia julkisuuteen nyt, että aikaisemmin olemme puhuneet veljieni kanssa muiden juomisesta, mutta nyt puhutaan omasta juomisestani ja siitä että kesäkuussa tulee 10 vuotta päihteettömämä tässä yhteiskunnassa. Ei ole tarkoitus mainostaa, mutta kehotan hankkimaan Kaasu Pohjassa kirjan mistä kaikki selviää parhaiten. Se pistää lukijan myös toivottavasti pohtimaan omaa suhtautumistaan alkoholiin. t.tommi liimatainen

Leena

Vierailija

Katri Helenakin on puhunut henkistymisestään - onko teillä yhteinen elämänparannusprojekti meneillään? PS. Minusta te olette hieno pari ja on hienoa, että uskallatte rakastaa! Hiiteen muunlaiset kommentit!

Vierailija

Voiko ihminen oppia ottamaan kohtuudella? Miksi alkoholi määrittää meitä niin paljon?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat